کد خبر: 788004
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
روسای احزاب کرد پارلمان عراق امروز (یکشنبه) ضمن بررسی وضعیت سیاسی و اقتصادی و موفقیت های نیروهای عراقی در فلوجه، حمایت خود را از طرح اصلاحات حیدر العبادی نخست وزیر ابن کشور اعلام کردند.
به نوشته پایگاه خبری عراقی السومریه نیوز، دفتر رسانه ای حیدر العبادی در بیانیه ای اعلام کرد که نخست وزیر عراق از روسای احزاب کردستان در پارلمان این کشور استقبال کرد و در این دیدار درخصوص اوضاع سیاسی و دستاوردهای نیروهای عراقی در جنگ علیه گروه تروریستی داعش در فلوجه و دیگر مناطق عراق و چالش هایی که این کشور به لحاظ مالی و اقتصادی با آن مواجه است و لزوم حمایت از اصلاحات کابینه گفتگو شد.

براساس این گزارش، در این دیدار همچنین بر اهمیت وحدت ملی برای مقابله با گروه تروریستی داعش و اقدام در جهت حفظ موسسات دولتی و بحث و گفت وگو برای یافتن راه هایی برای برون رفت از وضعیت کنونی عراق و لزوم حل مشکلات در رابطه با اقلیم کردستان بر گفت وگوی ملی تاکید شد.

روسای احزاب اقلیم کردستان در پارلمان عراق نیز در این دیدار حمایت خود را از طرح نخست وزیری این کشور اعلام کردند.

رئیس حزب اتحاد ملی کردستان در پارلمان عراق روز سه شنبه گذشته از دیدار روسای فراکسیون های اقلیم کردستان با حیدرالعبادی خبر داد.

شنبه یازدهم اردیبهشت شماری از هواداران «مقتدی صدر» رهبر جریان «صدر» وارد پارلمان شدند که از آن تاریخ نمایندگان کُرد به اعتراض اینکه مورد تعرض معترضین قرار گرفته‌اند، بغداد را به مقصد کردستان عراق ترک کردند و از آن زمان تا کنون پارلمان عراق هیچ نشستی را برگزار نکرده است.

ائتلاف کردستان عراق بازگشت به پارلمان و کابینه را منوط به دریافت ضمانت‌های امنیتی از سوی دولت بغداد دانسته تا مانع تکرار تعرض به اعضای آن شود.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار