کد خبر: 787997
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
نائب رئیس گروه بسیج مردمی (الحشد العشبی) در پاسخ به برخی کشورهای منطقه اعلام کرد حضور فرمانده سپاه قدس ایران در عراق فقط با درخواست دولت این کشور بوده است.

جوان آنلاين: «ابو مهدی المهندس» نائب رئیس گروه بسیج مردمی (الحشد العشبی) عراق بدون ذکر مستقیم نام عربستان، در پاسخ به این کشور تأکید کرد که عراقی‌ها برای بیرون راندن تروریسم به کسی نیاز ندارند.

المهندس در گفت‌وگو با برنامه «غیر المتوقع» شبکه السومریه عراق، در عین حال اظهار داشت که حضور مستشاران نظامی ایران در عراق مانند ژنرال «قاسیم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس این کشور فقط با درخواست دولت عراق صورت گرفته است.

اخیرا عربستان و بحرین با واکنش نشان دادن به انتشار تصاویری از سردار قاسم سلیمانی در نزدیکی فلوجه عراق، گفته بودند که آنان نقش سلیمانی را منفی می‌دانند و با آن مخالفند 

ابو مهندس با دفاع از ایران و سردار سلیمانی گفت: «مستشاران ایرانی در رأس آنان برادر عزیز قاسم سلیمانی از آغاز جنگ در کنار  ما [در عراق] حضور دارند» و حضور وی «با درخواست دولت عراق و با توافق فرمانده کل نیروهای مسلح صورت گرفته است».

این مسئول عراقی همچنین اظهار داشت: «عراقی ها می توانند با امکاناتی که اکنون در دست دارند تروریسم را بیرون برانند... الحشد الشعبی نیز هیچ طرح سیاسی ندارد و هدف ما فقط حمایت از روند سیاسی است».

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز جمعه گذشته اعلام کرده بود که حضور مستشاران نظامی ایران در عراق با درخواست دولت این کشور بوده است.

ژنرال سلیمانی نیز روز گذشته این مسئله را که الحشد الشعبی یک نهاد و گروه ایرانی است رد و تأکید کرد که عراق نیازمند مداخله دیگران نیست.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار