کد خبر: 787925
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
حمله به دين با نقاب اپوزيسيون
واکنش‌هاي مردمی به اقدام اخير يکي از چهره‌هاي ضدانقلاب و فعال فتنه 88 در هتک حرمت به ساحت مقدس اباعبدالله‌الحسين(ع) همچنان در فضاي مجازي ادامه دارد.
جعفر تکبيري
موضوع از اين قرار است که شادي‌صدر يکي از چهره‌هاي ضدانقلاب خارج‌نشين که سابقه‌اي فمنيستي دارد و خود را از مدافعان سرسخت همجنس‌گرايي معرفي مي‌کند، اخيراً در صفحه اينستاگرام خود تصويري را منتشر کرده که به شکل وقیحانه‌ای به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اهانت شده است.

اين اقدام وي در حالي بود که پيش از انتشار رسمي اين خبر، بسياري از شيعيان و محبان اهل بيت با حضور در صفحه اين عنصر ضدانقلاب، عملاً پاسخي کوبنده به اين اقدام توهين‌آميز صدر دادند.
در اين ميان نکته اصلي، يافتن بستري است که چنين افرادي توانسته‌اند در آن رشد و خود را به عنوان روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان معرفي کنند.
براي دانستن اين موضوع کافي است نگاهي به زندگينامه شادي صدر و شيوه ورود او به فضاي رسانه‌اي انداخت.

وي از جمله چهره‌هايي است که فعاليت رسمي و حرفه‌اي خود را از دوران شکل‌گيري روزنامه‌هاي زنجيره‌اي آغاز کرد. او که پيشتر چند باري در سروش نوجوان و ماهنامه همشهري نوشته بود، با تأسيس روزنامه زن به عنوان دبير حقوقي اين روزنامه مشغول به فعاليت شد. مديرمسئول روزنامه زن کسي نبود، جز فائزه هاشمي‌رفسنجاني که در همه دوره‌ها به عنوان چهره‌اي ساختارشکن در عرصه سياسي شناخته مي‌شود و روزنامه وي نيز همچون شخصيت فائزه هاشمي، رويکردي ساختارشکنانه و در تضاد با نظام اسلامي داشت. اين روزنامه داراي مشي فمنيستي و اصلاح‌طلبي بود و به دفعات، نقدهايي بي‌پروا عليه دستورات اسلام نظير مهريه، نفقه، ازدواج مجدد، اجتهاد زنان، حضانت و طلاق منتشر کرد. اين درست همان بستري است که امروز شادي صدر را به چهره‌اي ضددين و هتاک به اعتقادات ميليون‌ها ايراني تبديل کرده است.
  
موضوعي که اولين بار نيست
اما نکته مهم در خصوص اين هتک حرمت عليه اباعبدالله آن است که اين قبيل اقدامات براي جريان ضدانقلاب که به گفته خودشان سابقه‌ اصلاح‌طلبي دارند، موضوع تازه‌اي نيست و پيشتر نيز چهره‌هاي مختلفي از اين جريان، به دنبال حمله به اعتقادات مسلمانان بوده‌اند.
يکي از اين چهره‌ها عبدالکريم سروش است؛ فردي که به انکار وحي پرداخت. سروش مدعي است تمام معرفت‌هاي بشري و استنباط‌هاي انساني از دين، تاريخي است و معروض خطا. او در يک مصاحبه جنجالي گفت قرآن نه تنها محصول شرايط تاريخي خاصي است که در بستر آن شکل گرفته، بلکه برآمده از «ذهن پيامبر اسلام» و تمام محدوديت‌هاي بشري اوست. او در توليد قرآن، نقش پيامبر اسلام را محوري مي‌داند.

سروش همچنين در تبيين اين موضوع به کفر در آمده و مطرح کرده که آيات قرآن حاصل رؤياي حضرت محمد(ص) بوده‌ و مي‌گويد که(حضرت) محمد به عنوان يک مخلوق از خدا پرتر بوده و ريشه آيات قرآن از درون خود پيامبر اسلام و به واسطه عالم رؤيا بوده است.

از ديگر چهره‌هاي ضددين مدعی اصلاح‌طلبی، اکبر گنجي است؛ فردي که در دوران پس از انقلاب به واسطه تندروي‌هاي ديني خود، به ويژه در موضوع حجاب طرد شد. او حالا خود را روشنفکر ديني مي‌داند و همچون سروش سعي در نظريه‌پردازي در حوزه دين دارد. وي در دوره‌اي اقدام به نوشتن مجموعه مقالات قرآن محمدي کرد که در آن مقالات همچون سروش مدعي شد که «قرآن يک کلام بشري» است.

وي همچنين در کتاب آسماني يهوديان و مسيحيان نيز ترديد کرده‌است. گنجي همچنين در بخش ديگري از اين مقالات مدعي مي‌شود که امام زمان(عج) امام دوازدهم شيعيان وجود خارجي نداشته ‌است.
 
همچنين در اين حوزه بايد به چهره‌هايي همچون محسن کديور نيز اشاره کرد که وي نظرات شاذي درباره اسلام دارد. او معتقد است که «اسلام سنتي با دموکراسي ناسازگار است» يا در نظري ديگر مي‌گويد که نوع پوشش و لباس تابع شرايط زماني و مکاني و عرف محلي و امري اختياري است. کديور همچنين اعتقاد دارد که حکم به مهدورالدم بودن افراد به اتهام ارتداد يا سب‌النبي فاقد مستند معتبر شرعي از کتاب و سنت و اجماع و عقل است.

در ميان چهره‌هاي ضددين، همچنين مي‌توان به مسيح علي‌نژاد، روزنامه‌نگار فراري نيز اشاره کرد که مدت‌ها است سعي در ترويج فرهنگ بي‌بندوباري در ايران دارد. همچنين فريبا داوودي‌مهاجر نيز با کشف حجاب در انظار عمومي در اين مسير قدم برداشت.

در اين مسير نام عطاءالله مهاجراني وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات هم نبايد از قلم بيفتد که او نيز نظرات ضدديني فراواني را مطرح کرده است. وي در سال 79 عنوان کرد که «نظريه غيرت ديني ويران‌کننده انديشه و فرهنگ و تمدن است.» مهاجراني همچنين در سال 78 نيز گفته بود: «وقتي پيامبر اولوالعزمي چون ابراهيم در مورد معاد اين چنين شک مي­‌کند که به خدا مي­‌گويد: «به من نشان بده» چطور جوانان ما مجاز نباشند در مورد همه مسائل سؤال کنند؟»

هاشم آغاجري نيز در اين عرصه نظريات گوناگوني مطرح کرده و به عنوان نمونه در سال 81 مي‌گويد: «اين حکومت(حکومت يزيد) بدون رضايت مردم است و لذا نامشروع است. اگر حسين(ع) هم در رأس باشد ولي رضايت مردم در آن نباشد، نامشروع است.» و در نهايت بايد نامي از مهرانگيز کار، ديگر فمنيست ضدانقلاب به ميان آورد که پيشتر گفته بود «احکام کيفري اسلام کارآيي ندارد و موجب رواج خشونت مي‌گردد.»
  
با نظام مشکل دارند يا با دين؟
حالا با بررسي بستري که چنين تفکر توهين‌کننده به اسلام را پرورش مي‌دهد و همچنين وجود نام‌هاي مختلفي که همگي در عرصه توهين به اسلام و شعائر مذهبي از يکديگر سبقت مي‌گيرند، اين واقعيت آشکار مي‌شود که براي اپوزيسيون امروز و مدعیان دیروز اصلاح‌طلبی، ضديت با نظام يک پوشش و نقاب است و هدف اصلي و غايي آنها انکار اسلام و جدا کردن عنصر دين از زندگي ايرانيان است. از اين‌رو به نظر مي‌رسد با توجه به آنکه اين قبيل چهره‌ها در بستر تفکري به نام اصلاح‌طلبي رشد کرده‌اند، چهره‌هاي اصلاح‌طلب معتقد به نظام و اسلام، همين امروز از اين چهره‌ها برائت بجويند و دامن خود را از چنين نام‌هايي پاک کنند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
3
3
این اقایان وخانم های تئوری پرداز در دین
" همانا سلمان رشدی با شناسنامه
ایرانی هستند.
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
4
5
بجای کلی گوئی ونتیجه گیری به تک تک انهائی که نام بردید جواب علمی ومنطقی بدهید
ناشناس
|
United States
|
۰۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
1
4
حاکمیت بااعمالش اب به اسیاب این افراد می ریزد رئیس دادگاهی برای نشان دادن قاطعیت خود وبرای راض کردنتعداد معدودی از اطرافیان خودش سی وشش جوان را در عرض یک ساعت حکم صد ضربه شلاق می دهد وبلافاصله اجرا میکند به عواقب کار خود اگاهنیست باید قبول کرد این افراد با خانوادشان قریب پانصد نفر خواهند شدویکباره انها مخاطب چنین تفکری خواهند شد بخود بیائیم وبدانیم دینمان با این اعمال نه تنها مقبولیت پیدا نمکند بلکه ضربه پذیر خواهد شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
4
3
دینی که شما از ان دم میزنید خیلی از مردم قبول ندارند شما مثل کبک سرتان کردید زیر برف
خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
2
5
این تیتر شما آنقدر مسخره است که ارزش خواندن متن را از بین میبرد مثل اینست که چون خانم شهرزاد میر قلی خان بازرس ویژه صدا وسیما با کشف حجاب به مسقط فرار کرد اصول گرایان و جبهه پایداری را سرزنش کنیم
متاسفانه سطح مطالبتان خیلی پایین آمده شده اید کپی بدی از کیهان
پاسخ ها
24 خردادي
| United States
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
احسنت .سياست كثيف اصولگرايان هميشه همين طور بوده.
کارشناس محیط زیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
3
1
از این افراد زیاد داریم یکی مثل مشاور خانم ابتکار شهربانو امانی که سابقه فتنه 88 را داره و در سازمان محیط زیست سه سال هست حضور فیزیکی برای دلالی سیاسی داره خودش رو برای انتخابات کشت تا یارو غارهاش رو بفرسته مجلس اما افسوس که به درب بسته خورد و بخاطر مسائل ضد ..... و بحث انتخابات با مسئول بسیج خواهران محیط زیست درگیر شده و این خانم را که از خانواده شهداست انداخته کارگزینی و یا در سخنرانی دانشگاه ارومیه به شهدای گمنام توهین میکنه و...... اینها از خود متشکر هستند نمیدانند که مردم ازشون بیزارند
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
0
1
نفوذي باند اقتدار بوده در بين اصلاح طلبها .سياست يعني همين كار نفوذي شماها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
←← عیادت از بیماران یهودی
پسر یکی از یهودیان بیمار شد. پیامبر اکرم (ص) به عیادت وی رفت و او را به اسلام دعوت نمود او به سوی پدرش نگاه کرد گویا هدفش جلب موافقت پدر بود. پدرش گفت: آنچه ایشان به شما می گویند بپذیر چنانچه او مشرّف به اسلام شد و با ایمان از دنیا رفت. [۴]

← مدارای پیامبر (ص) نسبت به منافقین
وجود منافقان در مدینه به مراتب برای مسلمانان سنگین تر نسبت به حضور مشرکان مکه و یهود بود. اما اخلاق کریمه پیامبر اسلام با آنان نیز چون دیگران همراه با مدارا بود. به عنوان نمونه برخورد پیامبر با کارشکنی ها و اهانت های عبدالله بن ابی بن سلول سر دسته منافقان .

←← اهانت به پیامبر(ص) غزوه بنی مصطلق
یکی از اهانت های او به پیامبر اهانتش در غزوه بنی مصطلق بود. بدین شرح:
در ماه رجب سال ششم هجری به رسول خدا(ص) گزارش رسید که افراد قبیله « بنی مصطلق » از تیره « خزاعه » در تدارک جنگ با مسلمانان برآمده‌اند. پیامبر فردی به نام «بریده» را برای کسب خبر به منطقه دشمن روانه کرد و او این گزارش را تایید نمود.
حضرت در نیمه شعبان ابوذر غفاری را جانشین خود در مدینه قرار داد و با سپاهی رهسپار «مریسیع» شد، پس از درگیری با «بنی مصطلق»، آنان با دادن ده کشته تسلیم مسلمانان شدند.در این نبرد عبدالله بن اُبی و دیگر منافقان شرکت داشتند. گروه نفاق در این نبرد به فکر تفرقه افکنی در سپاه پیامبر(ص) افتاد. در هنگام کشیدن آب از چاه دو نفر از یاران پیامبر(ص) یکی از مهاجران به نام «جهجاه به سعید» غلام عمر بن خطاب و دیگری از انصار به نام «سنان جهنی» مشغول گفتگو بودند به ناگاه فرد مهاجر کنترل خود را از دست داد و به روی فرد انصاری سیلی محکمی زد. در این موقع هر کدام به رسم جاهلی، اقوام و بستگان خود را فراخواندند، ناگهان دعوای دواین نفر به دعوای بین دو گروه از مهاجران و انصار تبدیل شد،‌ هر گروه با شمشیرهای عریان، خود را برای خونریزی و برادر کشی آماده می‌کردند، در این هنگام پیامبر بزرگوار اسلام(ص) دخالت کرد و دعوا را پایان داد.
سردسته منافقان از فرصت به دست آمده بهره‌برداری کرد و در حضور جمع انصار بر ضد مهاجران و پیامبر سخنرانی کرد و گفت: «مهاجران بر ما غلبه کردند، ما از یاران محمد شدیم تا سیلی بخوریم، گویی سزای نیکی بدی است. اگر به مدینه برگردیم عزیز را ذیل می‌کنیم و...»
در این مجلس جوان مسلمانی به نام «زید بن ارقم» از این اهانت سخت ناراحت شد و با عبدالله به نزاع پرداخت و گفت: «ذلیل و بیچاره تو هستی، نه محمد(ص)! او عزیز است و...» عبدالله بر سرش فریاد کشید و «زید» نزد رسول خدا(ص) رفت و فتنه عبدالله را برای حضرت بیان داشت.
پیامبر به سبب مصالحی سخن زید را تأیید نکرد. خلیفه دوم ، عمر، به پیامبر پیشنهاد کرد که شر عبدالله را از سر مسلمانان به وسیله یک مسلمان انصاری بر طرف کند، اما پیامبر نپذیرفت و فرمود:
«در این موقع شایعه‌پردازان می‌گویند: محمد یاران خود را می‌کشد.»
پیامبر(ص) از عبدالله جریان را پرسید، وی گزارش زید را تکذیب نمود.
پیامبر(ص) فرمان حرکت صادر کرد «اسید بن حضیر» بزرگ خزرجیان خدمت ایشان رسید و عرض کرد: «هرگز شما در چنین اوضاعی که هوا به شدت گرم است، فرمان حرکت صادر نمی‌کردید»
پیامبر(ص) فرمود: «مگر سخن «عبدالله» را نشنیدید که چه گفت...»
هنوز سپاه اسلام به مدینه نرسیده و یا به نقلی، تازه به مدینه رسیده بود که وحی ناز شد و سخن زید بن ارقم «را تصدیق نمود و عبدالله رسوا شد. سوره منافقین نازل شد و با شدت تمام حزب نفاق را کوبید و نقاب را از چهره عبدالله برداشت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
1
0
متأسفانه بستر اصلاحات محل مناسبی برای تولید این گونه تفکرات است.
اصلاح طلب نامی نچندان مناسب برای این طیف است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
در بستر اصولگرايي هم اختلاسگري عوام فريبي وغارت بوجود مي آيد
ضیایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
0
0
اقای ... اصولگرا است وبه همکاران و نمایندگان مجلس در محل قانونگزاری سر قانون گذاران کلاه گذاشت و همه را غارت کرد. شما اصول گراها نه بمردم حتی بخودتان هم رحم نمی کنید. خدا به فریاد مردم برسد.شما ها دیگر کی هستید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار