کد خبر: 787722
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
نخستین موزه گالری آب استان فارس در یکی از آب انبارهای وکیل واقع در ضلع شرقی ارگ کریم‌خان زند با حضور 5 تن از پیشکسوتان عرصه هنرهای تجسمی ایران افتتاح شد.

در ضلع شرقی ارگ کریم خان زند آب انباری به یادگار مانده است که در گذشته آب مردمان این منطقه از شیراز را تامین می‌کرد و امروز میزبان هنرمندان تجسمی‌کار استان فارس شده است.

به گفته محمدهادی ستایش، مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی و سنتی استان فارس مخزن اصلی آب انبار محل عرضه 29 اثر از هنرمندان تجسمی‌کار استان فارس شد و جذابیت فضا سبب شده که پیشکسوتانی چون ابراهیم حقیقی، منوچهر معتبر، بهرام دبیری، حسین ماهر و محمد حمزه در حوزه هنرهای تجسمی خواستار برپایی یک نمایشگاه گروهی شوند.

وی بر این باور است که ساختار سنتی این بنا سبب ارتقا هنرهای تجسمی، سنتی، نمایش و موسیقی استان فارس می‌شود چرا که این فضا قابلیت اجرای این هنرها را دارد.

مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی و سنتی استان فارس گفت: این آب انبار مدتی به موزه آب تبدیل شده اما در سه سال گذشته متروک مانده بود تا اینکه با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان انجمن هنرهای تجسمی و میراث فرهنگی استان در سال 94 این مکان به هنرمندان تعلق گرفت.

ستایش هزینه تجهیز این مکان را 600 میلیون ریال ارزیابی کرد که توسط بخش خصوصی و انجمن هنرهای تجسمی و سنتی استان فارس تامین شده است.

وی افزود: یکی از مزایای این مکان امکان خلق ایده برای هنرمندان با قرار گرفتن در آن است چرا که هنر و به طور خاص هنرهای تجسمی ریشه در سنت‌ها دارد و بافت سنتی آب انبار سبب ایده‌پردازی در هنرمندان می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار