کد خبر: 787716
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
با برگزاری همایش تخصصی آشنایی پزشکان و کارشناسان بهداشتی با بیماری "زیکا" در بوشهر راه‌های ورود این بیماری در استان بوشهر مسدود شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اعلام اين خبر و با اشاره به برگزاری همایش تخصصی آشنایی با بیماری «زیکا» در بوشهر گفت: مخاطبان اصلی این نشست علمی، پزشکان عمومی و متخصص، اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی، پرستاران و کارشناس بهداشتی استان بوشهر بودند.

علیرضا رئیسی با اشاره به ویژگی‌های بیماری زیکا افزود: این بیماری یک بیماری ویروسی است که از طریق حشره‌ای به نام "آئدس" به انسان منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه با هدف آشنایی بیشتر با این بیماری، همایش «زیکا» هم‌زمان با سراسر کشور در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد ادامه داد: همایش تخصصی آشنایی با بیماری «زیکا» به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد و شرکت‌کنندگان با این بیماری و با راه‌های پیشگیری، انتقال، تشخیص و روش‌های درمانی آن آشنا شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه تاکنون از وجود این بیماری در ایران گزارشی داده نشده است افزود: هنوز موردی از بیماری «زیکا» در کشور دیده نشده اما پیش آگاهی از این بیماری جزو سیاست‌های اصلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای پیشگیری و مقابله با این بیماری نوپدید است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار