کد خبر: 787710
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
به منظور ساماندهی بازار زیتون و بهبود معیشت کشاورزان و تولیدکنندگان و جذب سرمایه‌گذاران تا حدود ۲ ماه آینده انجمن شورای زیتون در زنجان تاسیس می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اعلام اين خبر گفت: بر اساس سیاست‌های تدوین شده، اتاق بازرگانی به همراه فعالان اقتصادی در تلاش است تا در راستای بهبود وضعیت و جایگاه بخش کشاورزی نسبت به تاسیس انجمن شورای زیتون زنجان اقدام کند.

غلامحسین جمیلی افزود: با پیگیریهای انجام گرفته مجوز انجمن زیتون اخد شده و تا حدود دو ماه آینده در زنجان تشکیل می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با اشاره به رتبه مطلوب زنجان در کشت و تولید روغن و محصول زیتون در سطح کشور گفت: معتقدیم با تشکیل شورای زیتون در استان می‌توان سهم استان زنجان از کشاورزی را در سطح ملی افزایش داد و حتی در مسیر تعریف و ایجاد یک برند با ارزش برای استان گام موثری برداشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل موقعیت جغرافیایی شهرستان طارم بخش عمده‌ای از زیتون تولیدی این منطقه به سایر استان‌ها صادر می‌شود، افزود: متاسفانه باید بپذیریم که در زمینه فرآوری محصولات متنوع این محصول با ارزش به طور جدی وارد نشده‌ایم و حتی برنامه‌های مشخصی در سالهای اخیر تدوین نکرده‌ایم.

جمیلی ادامه داد: تاسیس و تشکیل شورای زیتون در زنجان می‌تواند در ساماندهی بازار این محصول و حتی بهبود وضعیت معیشت تولیدکنندگان زیتون تاثیر بسزایی داشته باشد علاوه بر این تشکیل شورای زیتون در زنجان زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران داخل و خارج استان فراهم می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار