کد خبر: 787670
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
گسترش فساد در ادارات دولتی عربستان ضمن ایجاد نگرانی شدید میان مردم این کشور، خواستۀ جدی آنان برای مجازات فاسدان را به دنبال داشته است.
العالم: پایگاه اینترنتی "الحره"، گزارش داد پژوهشی که به تازگی توسط "هیات ملی مبارزه با فساد" عربستان درباره گسترش "رشوه خواری" و "پارتی بازی" در این کشور انجام شده است، از نارضایتی شدید مردم این کشور حکایت دارد.

بر اساس این پژوهش نزدیک به 63 درصد از کارمندان پارتی بازی را در راس قله فساد در ادارات دولتی می دانند. پس از آن نیز کم کاری و رشوه خواری با حدود 20 درصد در فهرست فساد سعودی قرار دارد.

شرکت کنندگان در پژوهش معتقدند که علت گسترش فساد، عدم اخلاق مداری و دین گرایی و نبود شفافیت است.

یکی از کاربران سعودی شبکه های اجتماعی در این باره نوشته است: «فساد یکی از چالش های جامعه سعودی است و پارتی بازی بسیار گسترش یافته است».
کاربر دیگری نیز گفته است: «پارتی بازی از مهمترین شکل های فساد است».

یک شهروند دیگر نیز نوشته است: «ظاهرا آدم باید حقش را با زور از دیگری بگیرد».

در یک نظر دیگر نیز آمده است: «این پدیده در جامعه ما مانند ویروس منتشر شده است».

کاربر دیگری هم با تمسخر نوشته است: «بیچاره پارتی بازی، از یک طرف پارتی بازی می کنیم، از طرف دیگر آن را سرزنش می کنیم».

29 درصد شرکت کنندگان در این پژوهش گفته اند، لایه های میانی ادارات فاسد شده اند و 23 درصد هم معتقدند تقلب و عدم شفافیت در لایه های عالی ادارات عربستان بسیار رواج یافته است.

فساد در عربستان سعودی تا جایی گسترش یافته است که "محمد بن سلمان"، جانشین ولیعهد عربستان، ماه گذشته در یک مصاحبه اختصاصی با شبکه "العربیه" به وجود فساد در کشورش اعتراف کرده است.

او، البته مدعی شد که «فساد در تمام جوامع و دولت ها با نسبت های متفاوت وجود دارد اما آنچه برای ما مهم است آن است که در راس کشورهای جهان در زمینه مباره با فساد باشیم»!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار