کد خبر: 787655
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
نشـست ديـروز فراكسيون ولايت در ساختمان قديمي مجلس حقايقي مهم را يادآوري كرد و آن هم اينكه اصلاح‌طلبان باز هم به سرليست اول خود در انتخابات مجلس شوراي اسلامي در شهر تهران پشت كرده‌اند.
اصلاح‌طلبان  فردا  از سرليست خود مي‌گذرندنشـست ديـروز فراكسيون ولايت در ساختمان قديمي مجلس حقايقي مهم را يادآوري كرد و آن هم اينكه اصلاح‌طلبان باز هم به سرليست اول خود در انتخابات مجلس شوراي اسلامي در شهر تهران پشت كرده‌اند. هرچند شمار آنها براي انتخاب يك «رئيس خودي» در مجلس شوراي اسلامي كافي نيست اما شواهد نشان مي‌دهد همان تعدادي هم كه هستند بر سر سرليست خود توافق ندارند. 
اين در حالي است كه بنا بر گزارش خبرگزاري‌ها نزديك به 188 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه فراكسيون ولايت حضور پيدا كردند و لاريجاني را به عنوان رئيس مجلس شوراي اسلامي انتخاب كرده‌اند. حال اين سؤال به وجود مي‌آيد كه چرا خبري از اكثريت اصلاح‌طلبان نيست؟‌! شايد اين سؤال را بتوان اين گونه پاسخ داد كه برخي از اصلاح‌طلباني كه با ليست اميد وارد مجلس شوراي اسلامي شده‌اند، از آنها بريده و عملاً به طيف مقابل پيوسته‌اند! حتي گزينه بدتر اين است كه نمايندگاني كه همين حالا در فراكسيون اميد هستند، به عارف رأي نخواهند داد! اتفاقي كه عملاً شيرازه ليست اميد را از هم مي‌پاشد. به نظر مي‌آيد سناريويي كه در انتخابات مجلس خبرگان رهبري رقم خورد، به گونه‌اي ديگر در مجلس شوراي اسلامي و تعيين رئيس آن هم تكرار مي‌شود. در مجلس خبرگان آيت‌الله جنتي كه رتبه آخر را در تهران كسب كرده بود، در انتخابات داخلي مجلس با رأي خبرگان ملت به عنوان رئيس تعيين شد. فردا هم علي لاريجاني به عنوان منتخب دوم از شهر قم با راي قاطع نمايندگان ملت به عنوان رئيس مجلس شوراي اسلامي تعيين خواهد شد.  چنين اتفاقي عملاً سناريوسازي‌ها و تبليغات‌هاي گسترده اصلاح‌طلبان در فضاي مجازي را باطل كرده و واقعيت را نشان مي‌دهد. 

 حضور 188 نماينده در فراكسيون ولايت 

نشست فراكسيون ولايت و منتخب مردم قم عصر ديروز در تالار مدرس ساختمان مشروطه مجلس برگزار شد.  طبق گزارش خبرگزاري‌ها در اين نشست نزديك به 188 نفر از نمايندگان منتخب ملت حضور يافتند. در اين نشست رئيس مجلس نهم در خصوص وظايف نمايندگان و مسئوليت‌هاي وكلاي ملت در قبال افزايش رضايت مردم از نظام سخن گفت.  همچنين اصلاح‌طلبان نشستي غيررسمي در باشگاه بانك سپه در خصوص چينش كميسيون‌ها برگزار كردند. 
 كميته تعامل در دو سوي فراكسيون‌ها
محمدعلي وكيلي، منتخب مردم تهران در دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي هدف از تشكيل اين كميته را دستيابي‌به يك تعامل درباره اركان مجلس عنوان كرد و  يادآور شد: اعضاي اين كميته متشكل از سه نفر از اعضاي فراكسيون اميد و پنج نفر از فراكسيون فراگير است كه بيشتر در راستاي بررسي راه‌هاي تقويت و تعامل در زمينه اركان مختلف مجلس تعيين شده‌اند.  اعضاي اين كميته عبارتند از غلامرضا تاجگردون، عليرضا تابش و علي نوبخت. 
همچنين اعضاي كميته تعامل فراكسيون فراگير نيز شامل احمد اميرآبادي، جهانبخش محبي‌نيا ، محمد دهقان، كاظم جلالي و بهروز نعمتي است.  

  برنامه‌هاي افتتاحيه مجلس دهم

در مراسم افتتاحيه مجلس دهم ابتدا اعضاي هيئت رئيسه سني در جايگاه هيئت رئيسه قرار مي‌گيرند و جلسه با تلاوت آيات نوراني قرآن شروع و سپس مراسم تحليف و سوگند منتخبان انجام مي‌شود.  اداره جلسه افتتاحيه، انجام مراسم تحليف و نيز اقتراع شعب و اجراي انتخابات هيئت رئيسه موقت از وظايف هيئت رئيسه سني مجلس به شمار مي‌رود.  مسن‌ترين فرد از نمايندگان حاضر به عنوان رئيس سني و فرد بعدي به‌عنوان نايب رئيس و دو نفر از جوان‌ترين نمايندگان حاضر به سمت دبير، اعضاي هيئت رئيسه سني را تشكيل مي‌دهند.  از برنامه‌هاي اصلي مراسم افتتاحيه سخنراني رئيس جمهور و در ادامه سخنراني وزير كشور خواهد بود كه آقاي رحماني فضلي گزارشي از چگونگي روند انتخابات ارائه خواهد كرد.  از روز يك‌شنبه نيز مجلس جلسات علني رسمي خود را برگزار خواهد كرد.  از برنامه‌هاي اين جلسات انتخاب اعضاي هيئت رئيسه موقت مجلس است. هيئت رئيسه موقت تا زمان بررسي و تأييد اعتبارنامه دو سوم از منتخبين به كار خود ادامه خواهد داد و پس از آن اعضاي هيئت رئيسه دائم براي يك سال انتخاب مي‌شود. 
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
24 خردادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
2
2
دکتر عارف ولاریجانی هر دو در لیست امید بودند. باز بازنده شما هستید .افتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتاد
پاسخ ها
ناشناس
| United States
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
اين سوختن رسانه هاي اصولگرا طبيعي است
ایثارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
1
3
دو عامل باعث درخشش اصولگرایان شد 1 قلع و قمع اصلاح طلبان توسط شورای به اصطلاح نگهبان 2 پیوستن به لیست اصلاح امید و کلاهبرداری از مردم اما فکر مردم با نقشه اصولگرایان بسیار متمایزه
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
2
2
عارف سر لیست امید بود و عارف ستیزی از درون اردوگاه اصلاح طلبان شروع شده نه از اردوگاه اصول گرایان.
سهراب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
2
4
اگر عارف رأی هم نیاورد نتیجه نامردی اصولگرایانی است که خود را در لیست امید قرار دادند وخیانت کردند نه پشت کردن اصلاح طلبان
یار ولایت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
5
1
با خدا مکر نکنید که خدا بهترین مکر کنندگان است .اصلاح طلبان که به شیطان(آمریکا) امید دارند بایستی رفوزه شوند-
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
احسنت ،واقعا گل گفتی امیدوارم بازهم از اصلاح طلبی خود پشیمان شده وتوبه کنند چون خداوند همه توبه کنندگان را می بخشد.
ناشناس
| United States
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
خدا اختلاسگران را كه به شيطان بزرگ نزديكتر هستند اصلاح كند .درود بر اصلاح طلبان
ناشناس
|
United States
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
0
2
:: از زمان آغاز فعاليت‌هاي انتخاباتي، هدف اصلاح‌طلبان براي حضور در #مجلس دهم، حذف نيروهاي افراطي بود. اين هدف و مقصود اصلي جريان اصلاحات بود و خوشبختانه بيش از دو سوم نمايندگان تغييركردند. قراري بر اين مبنا شكل نگرفت كه رياست مجلس نيز از آن اصلاح‌طلبان شود. چرا كه اين مساله داخلي مجلس و تحت تاثير عوامل متعددي است.

:white_check_mark: نگاه اصلاح‌طلبان به مجلس دهم، نگاه حداقلي بود. اينكه چگونه موضوع رياست به سرمان زد واقعا جاي تعجب دارد.

اعضاي منتخب ليست اميد كه متجاوز از صد و شصت نفرند الزاما عضو فراكسيون اميد نيستند اعضاي فراكسيون هم الزاما در صحن علني و رأي مخفي يكپارچه نيستند.

در فهرست اميد تعداد زيادي نيروهاي معتدل اصولگرا جاي گرفته بودند كه ازجمله خود آقاي لاريجاني بود. نبايد به اشتباه پس از پيروزي، همه را به عنوان اعضاي فراكسيون اميد تصوركرد. اگر اسم اين فراكسيون به عنوان حاميان دولت مطرح مي‌شد و به طور معقول و منطقي بر سر رياست مذاكره صورت مي‌گرفت، هرچند باز هم احتمال رياست علي لاريجاني بيشتر بود اما در نايب‌رييسي و انتخاب اعضاي هيات‌رييسه مي‌توانستيم امتيازهاي بيشتري به دست آوريم.

: تاكيد مي‌كنم كه ليست اميد در حالي برنده انتخابات شده كه شعار حذف افراطيون را سر داده بود و همين نيز حداقل خواسته‌هاي آنان بود. در اين ميان كه برخي معتدلان ليست اميد از سايه اصلاح‌طلبان خارج شدند و زير سايه مجموعه نيروهاي ديگر قرار گرفتند، در اردوگاه اصلاحات دوستان ما با وزن‌كشي اشتباه بزرگي را رقم زدند. بايد در اين ميان كسي به عنوان كانديداي رياست مطرح مي‌شد كه يا با شخصيت كاريزماتيك خود بتواند نيروهاي مختلف را به دور خود جمع كند يا ازعوامل و عناوين كم‌هزينه‌تري براي راي‌آوري استفاده مي‌كرد. كاري كه شايد بتوان گفت از مسعود پزشكيان و حتي علي مطهري به خوبي بر مي‌آمد.
پاسخ ها
24 خردادي
| United States
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
احسنت زدي به هدف
با وجود جانبداري شوراي نگهبان ، بازنده واقعي اصولگراهاي افراطي بودند
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
2
0
مردم ازجناح بندی وحزب بازی خسته شده اند وتنها افرادی مد نظرشان هست صادقانه وبدون وابستگی حزبی خدمت نمایند همه اش منافع گرای برای خودشان است وبس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار