کد خبر: 787654
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
يك روزنامه سعودي با اذعان به ناتواني فرهنگي عربستان در جهان اسلام نوشت: تمدن اسلامي براي همه چيز مديون ايران است.



يك روزنامه سعودي با اذعان به ناتواني فرهنگي عربستان در جهان اسلام نوشت: تمدن اسلامي براي همه چيز مديون ايران است. ايران تمام جهان را با صنعت سينماي حرفه‌اي خود تحت‌الشعاع قرار داده است.
به گزارش «جوان» به نقل از العالم، روزنامه سعودي «مكه»، با اشاره به موفقيت اخير سينماي ايران در جشنواره سينمايي كن و انتخاب شهاب حسيني بازيگر شناخته شده ايران در اين جشنواره نوشت: امروز فرهنگ ايران، به‌ويژه سينماي آن، بيش از سياست اين كشور براي سعودي‌ها خطرناك است!
اين روزنامه در مقاله خود با اشاره به اينكه «تمدن اسلامي براي همه چيز مديون مردم ايران است»، ضمن اعتراف به ضعف فرهنگي عربستان در برابر ايران نوشت: «ايران تمام جهان را با صنعت سينماي حرفه‌اي خود در نورديده است.»  
نويسنده مقاله، سپس با اشاره به برخي از آثار فاخر سينماي ايران آورده است: «قبلاً درباره فيلم «ملك سليمان» كه در سطح فيلم‌هاي هاليوودي ساخته شده بود، صحبت كرده‌ و گفته‌ام كه چگونه اين فيلم لابي صهيونيسم را نگران كرده بود. البته اين تنها دستاورد تأثيرگذار سينماي ايران در سطح جهان نبوده است، بلكه ايران با فيلم‌هاي ديگري مانند «يوسف پيامبر» و «محمد رسول الله(ص)» نيز جهان را تحت تأثير قرار داده است.»  
نويسنده سعودي در ادامه نيز به جديدترين دستاورد سينماي ايران پرداخته و نوشته است: «در تازه‌ترين موفقيت هم شهاب حسيني، ستاره ايراني، جايزه بهترين بازيگر مرد جشنواره فيلم كن ۲۰۱۶ را كه ديروز به پايان رسيد، كسب كرد.»  
روزنامه سعودي «مكه»، همچنين در مقاله خود با لحني كه حسرت و شرمساري در آن موج مي‌زند، مي‌نويسد: «ايران در حالي تمام اين موفقيت‌ها را به دست مي‌آورد كه ما (عربستان) تنها كشور دنيا هستيم كه در آن سينما وجود ندارد!»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار