کد خبر: 787652
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
اصغر پور محمدي رفتنش از معاونت سيما را تأیيد كرد و از آمدن علي ميرباقري به معاونت سيما خبر داد. اين اولين تغيير بزرگ در صداوسيما بعد از آمدن علي عسكري خواهد بود.
محمدصادق عابدینی
تغيير معاون سيما در اولين گاماصغر پور محمدي رفتنش از معاونت سيما را تأیيد كرد و از آمدن علي ميرباقري به معاونت سيما خبر داد. اين اولين تغيير بزرگ در صداوسيما بعد از آمدن علي عسكري خواهد بود.

روز گذشته پورمحمدي كه خبر رفتنش از صداوسيما چند روزي بود شايع شده بود به طور رسمي خبر رفتنش از معاونت سيما را اعلام كرد و از علي ميرباقري به عنوان شخص مد نظر رئيس جديد صداوسيما براي تصدي پست معاون سيما خبر داد. پور محمدي كه در مراسم توديع و معارفه رئيس سازمان به حضار به شوخي توصيه كرده بود كه هرگز استعفا نكنند و منتظر باشند تا با تي پا آنها را بركنار كنند، خود اولين تغيير بزرگ سازمان در دوره جديد شد. مدير سابق شبكه سيما كه در دوره عزت‌الله ضرغامي با علي دارابي معاون وقت سيما دچار اختلاف شد و با استعفا از سازمان خارج شده و به قوه قضائيه رفته بود، با روي كار آمدن محمد سرافراز به مدت 18 ماه معاون سيماي رسانه ملي شد. گفته مي‌شد پور محمدي با سرافراز اختلاف‌نظر دارد و اين اختلاف‌نظر در مراسم معارفه رئيس جديد در انتقاد‌هاي جدي اين مدير رفسنجاني به رئيس سابق صداوسيما خودنمايي كرد.

دوران پورمحمدي دوره بي پولي تلويزيون بود كه در آن با سياست‌هاي رياضتي و حذف شبكه‌هاي تلويزيوني، افزايش حجم آگهي‌ها و همچنين تغيير كيفيت پخش چند شبكه به HD تقريباً دوران پر فراز و نشيبي را پشت سر گذاشت. معاون سيما چند روز قبل از تغيير رئيس سازمان، غلامي مدير شبكه 4سيما را كه از جمله مديران نزديك به سرافراز بود، بركنار كرد و بعد از رفتن سرافراز استعفاي مدير شبكه مستند را قبول نكرد. با رفتن اصغر پورمحمدي از معاونت سيما، گفته مي‌شود وي قرار است به معاونت برون مرزي سازمان برود. در عوض ميرباقري، گزينه جايگزيني پورمحمدي، سابقه معاونت سيما را در دوره عزت الله ضرغامي دارد. ميرباقري كه پيش از اين و در دوره ضرغامي نيز معاون سيما بوده رابطه نزديكي با پورمحمدي داشته و شنيده شده اين دو در روزهاي اخير جلسات متعددي با يكديگر داشته‌اند. رفتن پور‌محمدي به احتمال زياد آغاز تغييرات مديران شبكه‌هاي تلويزيوني را در پي خواهد داشت.

تغيير ديگري نيز كه مي‌توان آن را از جمله تغييرات بزرگ در سازمان صداوسيما دانست جابه‌جايي معاون صدا، رفتن نسرين آبرواني و آمدن فاطمه رهبر نماينده سابق مجلس به جاي وي است. آبرواني كه در دوره معاونتش به سرعت چابك‌سازي و كوچك‌سازي سازماني را كليد زد، با حذف شبكه‌هاي كم شنونده راديو تلاش كرد ضمن ادغام شبكه‌ها بر ميزان مخاطبان آنها بيفزايد. شايعه ديگر، تغيير رئيس حراست سازمان صداوسيما است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار