کد خبر: 787643
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۷
خطيب نماز جمعه تهران:
رسانه‌هاي استکباري در تخريب آيت‌الله جنتي آنچه در چنته داشتند به ميدان آوردند، اما خبرگان ملت که جزئي از مردم هستند، تودهني محکمي به امريکا، انگليس و رسانه‌هاي استکباري زد.
رسانه‌هاي استکباري در تخريب آيت‌الله جنتي آنچه در چنته داشتند به ميدان آوردند، اما خبرگان ملت که جزئي از مردم هستند، تودهني محکمي به امريکا، انگليس و رسانه‌هاي استکباري زد.
انتخاب آيت‌الله جنتي تودهني به استکبار بود
به گزارش فارس، آيت‌الله سيداحمد خاتمي، خطيب نماز جمعه تهران به کارشکني‌هاي آل‌سعود اشاره کرد و اظهار داشت: براي بار دوم هيئت ايراني براي مناسک حج ايرانيان به جده رفتند، اما متأسفانه همچنان حکام جاهل آل‌سعود در برابر خواسته به حق ملت ايران ايستادگي و لجاجت کردند. وي با بيان اينکه خواسته ملت ايران براي انجام مناسک حج از آل‌سعود حفظ کرامت و امنيت حجاج ايراني است، گفت: حکام و مفتي‌هاي جنايتکار آل‌سعود مي‌گويند اين ايراني‌ها هستند که نمي‌خواهند به مناسک حج بيايند، چرا دروغ مي‌گوييد. شما مصداق ضلال بعدي هستيد. خطيب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: جمعه خونين منا نشان داد که آل‌سعود لياقت اداره حرمين شريفين را ندارد، بنابراين بايد حرمين شريفين تحت نظر هيئتي از دول اسلامي که دلداده عميق به اسلام دارد و جانشان مملو از نفرت به استکبار است، اداره شود. آيت‌الله خاتمي تأکيد کرد: عمله و اکله صهيونيست‌ها لياقت اداره حرمين شريفين را ندارند.
  
 5 ابزار دشمن در جنگ نرم


وي به فرمايشات اخير مقام معظم رهبري در ديدار اعضاي مجلس خبرگان و دانشجويان دانشگاه امام حسين(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبري در فرمايشات اخير خود واژه جديدي را به ادبيات سياسي کشور اضافه کردند که آن واژه جهاد کبير است که در سوره فرقان، آيه 52 مبني بر اينکه از کافران تبعيت نکن و با آن جهاد کبير داشته باش، اشاره کردند. خطيب نماز جمعه تهران تأکيد کرد: ما امروز در حال جهاد کبير هستيم؛ چراکه دشمنان آنچه را که در هشت سال جنگ تحميلي، تبليغات و تحريم به دست نياوردند، مي‌خواهند در جنگ نرم به دست بياورند. آيت‌الله خاتمي باختن روحيه، نفوذ، تخريب عناصر قدرت نظام، تخريب نهادهاي تأثيرگذار نظام و غفلت از دشمن را پنج ابزار دشمن در جنگ نرم عنوان و تصريح کرد: کساني که مي‌گويند ما نمي‌توانيم با امريکا بجنگيم و فعل نمي‌توانيم را ترويج مي‌دهند، بر اين مختصات قرار دارند. خطيب نماز جمعه تهران درباره تخريب عناصر قدرت نظام گفت: اين عناصر، عناصري هستند که در صحنه حساس به ميدان مي‌آيند و دشمن را به روز سياه مي‌نشانند، اما اين عناصر مؤمن و انقلابي را با نام افراطي و تندرو و آخوند حکومتي تخريب مي‌کنند. آيت‌الله خاتمي درباره تخريب شوراي نگهبان و سپاه پاسداران نيز تصريح کرد: شوراي نگهبان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در روز حادثه و قبل از روز حادثه بازوهاي نظام خواهند بود.
 
 پيام انتخابات هيئت رئيسه خبرگان

وي به انتخاب آيت‌الله احمد جنتي به عنوان رئيس مجلس خبرگان رهبري اشاره کرد و اظهار داشت: انتخاب هيئت رئيسه و اعضاي کميسيون شش‌گانه مجلس خبرگان رهبري در فضايي بسيار صميمي صورت گرفت و نقطه برجسته اين اجلاس انتخاب فقيه مجاهد، آيت‌الله جنتي به عنوان رياست مجلس خبرگان بود. خطيب نماز جمعه تهران افزود: رسانه‌هاي استکباري در تخريب اين فقيه مجاهد(آيت‌الله جنتي) آنچه در چنته داشتند در ايام انتخابات به ميدان آوردند، اما خبرگان ملت که جزئي از شما(مردم) هستند، تودهني محکمي به امريکا، انگليس و رسانه‌هاي استکباري زد. آيت‌الله خاتمي خاطرنشان کرد: پيام اين انتخاب اين است که تحليل‌گران بيگانه بد تحليل نکنند، اگر مي‌خواهند واقعيت را ببينند، واقعيت خود را در مجلس خبرگان نشان داد، بنابراين شايد تخريب‌ها در کوتاه‌مدت جواب دهد، اما در دراز مدت خير و خورشيد هميشه پشت ابر باقي نمي‌ماند. وي با بيان اينکه مقام معظم رهبري در ديدار اعضاي مجلس خبرگان پنجم، دو تعبير موهبت الهي و مجلس معظم را در رابطه با خبرگان عنوان فرمودند، بيان کرد: چنين مجلسي در دنيا بي‌سابقه است که 88 مجتهد مطلق با انتخاب مردم در مجمعي که در مورد کلان‌ترين مسائل کشور تصميم‌گيري مي‌کنند، وجود داشته باشد.
  
 اعتدال منهاي ولايت معنا ندارد

خطيب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به 14 خرداد سالروز ارتحال امام راحل(ره) گفت: زبان و قلم عاجز از وصف اين بزرگمرد، فقيه، سياستمدار برجسته و احياگر اسلام ناب محمدي است، بنابراين بخشي از تشکر از امام اين است که امام را مورد تکريم و تجليل قرار دهيم. وي، انتخاب آيت‌الله خامنه‌اي را به عنوان رهبر انقلاب اسلامي يادگاري ارزشمند از خبرگان دوره اول دانست و خاطرنشان کرد: خبرگان اول رهبري را برگزيدند که هرچه زمان مي‌گذرد درستي اين انتخاب آشکارتر مي‌شود. رهبري که سياستمداران برجسته بين‌المللي او را رهبري حکيم و دورانديش مي‌دانند، بنابراين شکر اين نعمت با ولايت‌مداري است، نه ولايت‌شعاري. آيت‌الله خاتمي با بيان اينکه ولايت محور وحدت است، گفت: وحدت مکتبي در سايه محور عدالت است و اعتدال هم منهاي ولايت معنا ندارد. معتدل شما مردم عزيز هستيد که پيوسته با ولايت بوده‌ايد، هستيد و خواهيد بود. 

 
   اقتصاد مقاومتي نسخه پيروزي‌بخش در جنگ اقتصادي


سرلشکر پاسدار سيديحيي رحيم‌صفوي در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران طي سخناني اظهار داشت: برخي از پديده‌هاي سياسي که از حقيقت برخوردار باشند قابليت نفوذ دارند که دو رخداد انقلاب اسلامي و دفاع مقدس از جمله اين حوادث هستند. وي با طرح اين پرسش که چگونه ملت و نظام سياسي ايران به رهبري ولي فقيه مقابل جبهه شرک، ظلم و نفاق توانستند استقامت کنند، گفت: امريکا و همپيمانانش هر توطئه و هر جنگي که به راه انداختند، شکست خوردند. صفوي با طرح پرسش ديگري مبني بر اينکه آيا الگوي دفاع مقدس مي‌تواند براي اجراي موفقيت‌آميز اقتصاد مقاومتي هم يک سند راهنما باشد، تصريح کرد: هدف اساسي جنگ‌ها تحميل اراده سياسي کشور مهاجم است که اين تحميل اراده سياسي مي‌تواند با هدف تحميل قرارداد اقتصادي، اشغال سرزمين يا سرنگوني دولت‌ها باشد.
صفوي با تأکيد بر اينکه هم‌اکنون اقتصاد مقاومتي مسئله اصلي براي کشور ما است يا نيست يا اينکه اولويت دولتمردان ما سياست خارجي است، گفت: برخي‌ها تفاوت بين دولت و حکومت را نمي‌دانند. دولت شامل اشخاص و سازمان‌هايي است که کار اجرايي در يک برهه از زمان را برعهده مي‌گيرند و دير يا زود در انتخابات جاي خودشان را به ديگري مي‌دهند و مي‌روند اما حکومت دربرگيرنده دولت، مردم سرزمين و قواي کشور است و همچنين از دوام و بقاي بيشتري برخوردار است و ويژگي آن حاکميت بوده که در قانون اساسي رئيس حاکميت ولي‌فقيه است. صفوي با بيان اينکه ما در جنگ به شکل کلاسيک نجنگيديم و انقلابي جنگيديم، بيان داشت: ما از جوانان و شجاعت رزمندگان استفاده کرديم، به شکل اداري در اقتصاد مقاومتي نمي‌توانيم پيروز شويم و نياز به توان انقلابي براي پيروزي در جنگ اقتصادي داريم. ‌
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار