کد خبر: 787587
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
موتور یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ 777 خطوط هوایی کره جنوبی روز جمعه در یکی از فرودگاه های ژاپن بنا به دلایل نامعلومی دچار آتش سوزی شد.
ایرنا: این حادثه زمانی رخ داد که هواپیمای مزبور با بیش از 300 مسافر و خدمه قصد داشت پرواز خود را از فرودگاه «هاندا» در شهر توکیو پایتخت ژاپن به سمت شهر سئول پایتخت کره جنوبی انجام دهد.

تلویزیون ژاپن که به صورت زنده این حادثه را پخش می کرد، در گزارش خود اعلام کرد که پس از مشاهده به هوا خاستن دود از موتور چپ یک فروند هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمای کره جنوبی (کوریا ایرلاین) همه مسافران آن تخلیه و تمامی پروازهای این فرودگاه لغو شد.

براساس این گزارش، هواپیمای مزبور 302 مسافر به اضافه 17 خدمه داشت و بر اساس خبری که هنوز مورد تایید قرار نگرفته 2 مرد و 5 زن به دلیل سرایت آتش به داخل هواپیما دچار مصدومیت شدند.

رسانه‌های ژاپنی اعلام کردند که 4 دستگاه خودروی آتش نشانی به همراه 100 مامور، این هواپیما را در باند فرودگاه با کف آغشته کرده‌اند و بعد از یک ساعت موفق به خاموش کردن آتش شدند. این حادثه مقارن ظهر امروز (به وقت محلی) رخ داد.

هنوز جزئیات و دلایل این حادثه از سوی مسئولان این شرکت که بزرگترین شرکت هواپیمایی کره جنوبی محسوب می شود، اعلام نشده اما وقوع حادثه در دست بررسی است.

آژانس پلیس و وزارت امنیت ژاپن نیز با صدور بیانیه ای، آتش گرفتن موتور این هواپیما و ارتباط داشتن آن با حادثه تروریستی را رد کرده است.

شرکت هواپیمایی کره جنوبی در سال 1946 تاسیس شد و بر اساس آخرین آمار منتشر شده دارای بیش از 155 هواپیمای مسافربری و باربری است که به بیش از 133 مقصد مختلف در قاره های آسیا، اروپا، آمریکا و اقیانوسیه پرواز های مسافربری و باربری انجام می دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار