کد خبر: 787471
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
قانونگذاران آمریکایی در مجلس سنا، چندین طرح تحریمی جدید ضد ایران برای الحاق به لایحه بودجه دفاعی سال 2017 آمریکا که لازم‌التصویب است ارائه کرده‌اند.
فارس: نمایندگان مجلس سنای آمریکا چندین طرح که خواستار تحریم ایران به بهانه‌های مختلف است را برای اضافه شدن به لایحه بودجه دفاعی آمریکا در سال 2017 پیشنهاد کرده‌اند.

«قانون اختیارات دفاع ملی» یا لایحه بودجه دفاعی آمریکا لایحه‌ای لازم‌التصویب است که به تعیین سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت دفاع آمریکا می‌پردازد. قانونگذاران آمریکایی معمولاً این لایحه را ابزاری مناسب جهت معرفی طرح‌های ضد ایرانی و تحریم‌ علیه این کشور می‌بینند.

طبق گزارش پایگاه هیل، «کلی آیوت»، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا پیشنهاد کرده طرح توسعه تحریم‌های موشکی علیه ایران - که از حمایت  18 سناتور دیگر هم برخوردار است - به لایحه بودجه دفاعی آمریکا اضافه شود.   

این سناتور جمهوری‌خواه علاوه بر این طرح دیگری هم دارد که خواستار تمدید «قانون تحریم ایران» تا سال 2031 است.

«قانون تحریم ایران» مصوب سال 1996 است و زیربنای بسیاری از تحریم‌های وضع شده علیه ایران به بهانه‌های مختلف را تشکیل می‌دهد. این قانون در سال 2016 منقضی می‌شود. نمایندگان کنگره آمریکا در ماه‌های گذشته بارها گفته‌اند قصد دارند این قانون را برای 10 سال دیگر تمدید کنند، اما کاخ سفید خواستار اجتناب از شتابزدگی شده و هر گونه اقدام نمایندگان در این باره را به وتو تهدید کرده است.

«باب کورکر» و «بن کاردین»، دو عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا هم در حال آماده کردن طرحی برای هدف قرار دادن برنامه موشکی ایران و تمدید قانون تحریم‌های ایران هستند. طرح این دو سناتور نیز قرار است به لایحه بودجه دفاعی آمریکا اضافه شود.

«جان کورنین»، نماینده ایالت تگزاس که دومین سناتور بلندپایه حزب جمهوری‌خواه دانسته می‌شود طرحی برای تحریم نفرات ایرانی دخیل در دستگیری تفنگداران آمریکایی در آب‌های خلیج فارس، چند ماه قبل‌تر، دارد.  طرح این سناتور جمهوری‌خواه از دولت آمریکا می‌خواهد گزارشی درباره اینکه آیا اقدام ایران ناقض کنوانسیون ژنو بوده به کنگره ارائه کند.

نماینده ایالت تگزاس علاوه بر این گفته طرح دیگری را برای الحاق به لایجه بودجه پیشنهاد خواهد کرد که خواستار تحریم شرکت هواپیمایی ماهان است.

مارکو روبیو، نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا هم طرحی را پیشنهاد داده که وزارت دفاع آمریکا را از عقد هر گونه قرار داد با کسانی که با ایرانی‌های تحت تحریم یا با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتباط دارند منع می‌کند.

«دیوید پرود»، دیگر سناتور آمریکایی، خواستار ملزم کردن دولت آمریکا به ارائه گزارشی درباره همکاری‌های بین روسیه و ایران و کره شمالی ایران است. این طرح علاوه بر این، از دولت آمریکا می‌خواهد روشن کند که آیا ایران از هواپیماهای تجاری برای انجام فعالیت‌های نظامی استفاده می‌کند یا خیر.

مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته با 277 رأی موافق در برابر 147 رأی مخالف پیش‌نویس اخیر «قانون اختیارات دفاعی ملی» که حاوی چند ماده الحاقی ضد ایران بود را به تصویب رساند. این طرح اکنون، در مجلس سنا در دست بررسی است و در صورت تصویب با امضای باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به قانون تبدیل خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار