کد خبر: 787461
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
اظهارات طيب‌نيا درباره ماجراي جنجالي فيش‌هاي حقوقي
وزير امور اقتصادي و دارايي برخي نابساماني‌ها در پرداخت‌ها را ميراث دولت قبل دانست و گفت: پيش از مطرح شدن جنجال‌هاي اخير نيز ساماندهي وضعيت حقوقي مديران بيمه در دستور كار قرار داشته است و به زودي نظام استفاده از تسهيلات رفاهي نيز تهيه و ابلاغ مي‌شود.
مهران ابراهيميان
به گزارش «جوان» طيب‌نيا در مراسم توديع و معارفه رئيس بيمه مركزي افزود: من از حساسيت‌هاي عمومي در اين زمينه استقبال مي‌كنم، ولي مشروط به اينكه مورد سوء استفاده سياسي واقع نشود و در جهت شفافيت و انضباط مالي باشد. وزير امور اقتصادي و دارايي تصريح كرد: وظيفه‌ من در اين زمينه دستور رسيدگي سريع، قاطع و شفاف به موضوع بود تا اين اعتبار و اعتماد در معرض آسيب قرار نگيرد. همان‌طور كه كميته رسيدگي كننده در بيانيه خود اعلام كرد، رسيدگي نهايي به مسئله توسط مراجع صالحه در حال انجام است. طيب‌نيا همچنين گفت: من در مرداد سال گذشته پيشنهادات مشخصي را براي ساماندهي نحوه و ميزان ارائه‌ تسهيلات رفاهي به مديران بانك‌ها و بيمه‌ها به دولت ارائه كردم. در پي اين پيشنهاد با دستور معاون اول رئيس‌جمهور، سازمان مديريت و برنامه‌ريزي مكلف شده است ساماندهي پرداخت حقوق و تسهيلات رفاهي به مديران بنگاه‌هاي دولتي را در ضوابط اجرايي بودجه‌ سال 1395 مدنظر قرار دهد. اكنون نيز در حال تهيه‌ ساير طرح‌هاي پيشنهادي خود در اين زمينه هستيم تا با مشاركت سازمان مديريت و برنامه‌ريزي به دولت ارائه و اجرايي كنيم.

اين عضو كابينه يازدهم همچنين اضافه كرد: ضابطه‌مند كردن پرداخت‌ها بين مديران دولتي و پرداخت شفاف و صريح در اين حوزه را بهترين دفاع از اعتبار و حيثيت مديران شايسته و خدوم كشور مي‌دانم و با جديت آن را پيگيري خواهم كرد. در عين حال اجازه نخواهم داد بدون رسيدگي قانوني و با هياهو و جنجال با آبرو و حيثيت مديران خدوم دولت و اعتماد مردم به دولت بازي شود. طيب‌نيا همچنين با اشاره به نقش صنعت بيمه در تحقق اقتصاد مقاومتي درباره‌ انتظاراتش از بيمه مركزي چنين سخن گفت: انتظار داريم توانمندي‌هاي بيمه مركزي صرف ايفاي نقش نظارتي و تنظيم‌گري و از امور تصدي‌گري خارج شود. همچنين از فضاي پسابرجام براي گسترش تعاملات بين‌المللي و حضور صنعت بيمه كشور در محيط بين‌المللي سود برده شود. از سوي ديگر انتظار ما اين است كه در صنعت بيمه كشور فضاي رقابتي ايجاد شود و ضريب نفوذ و تنوع‌بخشي به محصولات بيمه‌اي افزايش يابد و همچنين سرمايه انساني در بيمه مركزي و صنعت بيمه، ارتقاي كمي و كيفي بيابد. وي با بيان اينكه بدون بهبود فضاي سرمايه‌گذاري نمي‌توان رشد اقتصادي را تجربه كرد، افزود: تحول در صنعت بيمه نقش كانوني در تحقق سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي دارد.
 
تشكيل شوراي سه جانبه صنعت بانك، بيمه و سرمايه
همچنين در اين مراسم كه امين رئيس سابق حضور نيافت و دليل آن را عود كردن ميگرن وي اعلام كردند، رئيس كل جديد بيمه مركزي از ايجاد شوراي ثبات سه‌جانبه بين صنعت بانك، بيمه و بازار سرمايه خبر داد. عبدالناصر همتي گفت: ۱۰ سال گذشت. خرداد سال ۸۵ بود كه در همين جا از محضر بزرگان صنعت بيمه خداحافظي كردم و در خرداد ۹۵ بعد از چرخشي در صنعت بانكي دوباره به صنعت بيمه بازگشتم.  وي درادامه به مزاح گفت: مانند كفش‌هاي ميرزانوروز مي‌ماند و هر كاري كرديم دوباره به اين صنعت بازگشتيم. وي همچنين با قالب گرفتن در سمت خود بلافاصله به طور تلويحي از نقش مسلط بازار پول انتقاد كرد و گفت: بانك‌ها اجازه نقش‌آفريني بازارهاي بيمه و سرمايه را نمي‌دهند بنابراين بازار بيمه نقش كوچكي در بازار اقتصادي كشور دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار