کد خبر: 787453
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶
اختلافات پيش آمده بين عربستان و امريكا به خاطر پيگيري حادثه 11 سپتامبر و مقصر عنوان کردن عربستان در اين پرونده، شوي تبليغاتي است.
سعدالله زارعي، کارشناس مسائل خاورميانه در گفت‌وگويي راديويي در مورد جلسه اخير استماع نمايندگان کنگره امريكا با حضور قربانيان 11 سپتامبر عليه عربستان سعودي و مباحث منتشر شده مبني بر ايجاد خصومت بين اين دو کشور در ارتباط با پيگيري اين پرونده از سوي امريكايي‌ها تصريح کرد: امريكايي‌ها در واقع از يک تناقض فرار مي‌کنند و در آستانه برگزاري انتخابات رياست جمهوري در امريكا اقدام به ايجاد يک شوي رسانه‌اي در اين ارتباط کرده‌اند. وي با اشاره به جنايت‌هاي عربستان در يمن، بحرين و حمايت از تروريست‌ها از سوي اين کشور افزود: عربستان يکي از متحدان امريكاست و در حال حاضر براي اينکه خود را از اقدامات عربستان مبرا جلوه دهد، اين گونه رفتار مي‌کند.

زارعي به صحبت‌هاي چندي پيش جان کري، وزير خارجه امريكا در جريان سفر به عربستان اشاره کرد و گفت: کري در اين سفر بر همپيماني عربستان و امريكا تأکيد کرد و با توجه به شواهد به نظر مي‌آيد بيش از آنچه که اختلاف عميقي بين عربستان و امريكا به خاطر پيگيري حادثه 11 سپتامبر و مقصر عنوان کردن عربستان در اين پرونده وجود داشته باشد، اين اتفاقات شوي تبليغاتي است. اين کارشناس مسائل خاورميانه با بيان اينکه برخي در داخل ايران معتقدند خصومت سعودي‌ها عليه ايران ربطي به امريكايي‌ها ندارد، در حالي‌که هر موقع عربستان موضع خصومت‌آميزي عليه ايران مي‌گيرد، امريكايي‌ها از آن حمايت مي‌کنند، تصريح کرد: حمايت امريكايي‌ها از اقدامات تروريستي کشورهايي چون عربستان و ترکيه قطعي است. امريكايي‌ها مدعي مبارزه با تروريسم هستند در حالي‌که در اين زمينه جز لفاظي کار ديگري انجام نمي‌دهند. زارعي با بيان اينکه مهار عربستان از سوي امريكايي‌ها کار سختي نيست، ادامه داد: آنها اگر با موضوعي يا رفتاري مخالف باشند به راحتي مي‌توانند دو خط نامه از طرف سفيرشان در عربستان به دفتر ملک سلمان(پادشاه عربستان) ارسال کنند و عربستاني‌ها نيز به سرعت خودشان را جمع و جور مي‌کنند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار