کد خبر: 787451
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳
اصرار بر استمرار روحيه انقلابي
انتخاب آيت‌الله جنتي به عنوان رئيس مجلس خبرگان رهبري هنوز حاشيه‌ها و بحث‌هاي مرتبط به خود را دارد، بسياري معتقدند كه اين پيروزي در حقيقت تمام جو رسانه‌اي را كه پيش از اين در خصوص پيروزي ليست اميد در مجلس خبرگان در رسانه‌هاي اصلاح‌طلب و فضاي مجازي به وجود آمده بود، در هم شكست.
مهدي پورصفا
در حقيقت انتخاب آيت‌الله جنتي به نوعي واقعيت فضاي سياست داخلي در ايران را نشان مي‌دهد؛ فضايي كه نه تحت تأثير غوغاسالاري‌هاي رسانه‌اي و نه تحت تأثير جوسازي‌هاي رسانه‌هاي خارجي قرار مي‌گيرد. در حقيقت انتخابات مجلس خبرگان رهبري آوردگاهي بود كه پيش از اين به عنوان نشانه‌اي از تحول در فضاي داخلي ايران در نظر گرفته مي‌شد.

رسانه‌هاي گوناگون غربي در تحليل‌هاي خود به خصوص درباره انتخابات مجلس خبرگان رهبري به بيان اين موضوع مي‌پرداختند كه هرگونه گرايش رأي‌دهندگان در اين انتخابات مي‌تواند زمينه‌ساز يك تحول بزرگ در فضاي آينده سياسي ايران شود. از همين رو بود كه رسانه بي‌بي‌سي فارسي به قلم اكبر گنجي در گزارشي به بيان اين پروژه پرداخت كه چگونه آيات جنتي، مصباح و يزدي از تهران وارد مجلس خبرگان نخواهند شد.

گرچه با عدم ورود آيت‌الله مصباح‌يزدي و آيت‌الله جنتي كه مقام معظم رهبري آن را خسارتبار عنوان كردند، به نظر مي‌رسيد كه اين پروژه تا حدودي به نتيجه رسيد، اما انتخاب آيت‌الله جنتي عملاً تمام نقشه‌هاي فوق را نقش بر آب كرد. انتخاب آيت‌الله جنتي تنها يك پيام واضح دارد و آن هم اينكه مجلس خبرگان رهبري موقعيت ضداستكباري خود را حفظ كرده و هيچ‌گاه از اين موضع كوتا نخواهد آمد.
اين وضعيت را مي‌توان به تمام ارگان‌هاي حاكميتي در ايران گسترش داد كه نشان از غيرقابل تغيير بودن سرشت انقلابي مردم ايران دارد.

انتخابات هيئت رئيسه مجلس خبرگان در حقيقت ثابت كرد كه آرزوي تغيير ايران پس از امضاي برجام حداقل در مرحله اول تحقق نيافته است. ايران همچنان ماهيت ضداستكباري خود را حفظ كرده و به هيچ عنوان در آينده نزديك به آن نخواهد رسيد. اين حقيقت نكته‌اي بود كه از سوي برخي صاحبنظران سياسي در گفت‌و‌گو با رسانه‌هاي مختلف عنوان شد و تمام آنها نيز بر اين نكته تأكيد كردند.
  
تأكيد اعضاي خبرگان بر سابقه انقلابي خود
آيت‌الله رئيسي با اشاره به پيام انتخاب آيت‌الله جنتي به عنوان رياست مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: در مجلس خبرگان آن دسته از جناح‌بندي‌هاي سياسي که در بيرون از اين مجلس وجود دارد، ديده نمي‌شود بلکه در مجلس خبرگان نکته‌اي که مقام معظم رهبري درباره «انقلابي بودن مجلس خبرگان» فرمودند، مطرح است.  حجت‌الاسلام رئيسي ادامه داد: به نظر بنده انتخاب آيت‌الله جنتي لبيک به خواست و پيام مقام معظم رهبري مبني بر لزوم وحدت و يکپارچگي و انسجام آن بود که بايد مثال‌زدني باشد و نوع گزينش رياست خبرگان مؤيد اين انسجام است.  توليت آستان قدس رضوي تصريح کرد: آيت‌الله جنتي در اتخاذ مواضع انقلابي، دفاع از ارزش‌هاي نظام و پايداري به اصول و مباني انقلاب؛ ولايتمداري را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند و اين عملکرد مورد توجه اعضاي خبرگان قرار گرفته است، البته ضمن احترام به همه بزرگانی که در خبرگان حضور دارند.

وي بر همين اساس تأکيد کرد: انتخاب آيت‌الله جنتي از سوي مجلس خبرگان به عنوان رياست اين مجلس يک پيام داشت و آن هم تأکيد اعضاي خبرگان بر سابقه انقلابي ايشان بود.
حجت‌الاسلام رئيسي با اشاره به فضاسازي‌هاي مسموم رسانه‌هاي دشمن عليه آيت‌الله جنتي گفت: دشمنان بايد همواره بدانند که جايگاه قانوني اين نظام که برخاسته از رأي و نگاه مردم بوده، بر مواضع اصولي و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي تأکيد دارد.
  
پیامی که رسانه‌هاي بيگانه ‌ دريافت مي‌كردند
‌ آيت‌الله سيدهاشم حسيني‌بوشهري، عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان با اشاره به انتخاب آيت‌الله جنتي به عنوان رياست مجلس خبرگان و پيام آن اظهار داشت: اعضاي مجلس خبرگان رهبري در اولين اقدام خود در دوره پنجم انتخابات هيئت رئيسه را برگزار کردند و با توجه به سوابق انقلابي حضرت‌ آيت‌الله جنتي و دلسوزي‌هاي ايشان براي نظام اسلامي در قبل و بعد از انقلاب، وي را به عنوان بهترين گزينه تشخيص دادند.

آيت‌الله حسيني‌بوشهري با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري مبني بر اينکه مجلس خبرگان بايد انقلابي باشد، يادآور شد: مجموع شاخصه‌ها باعث شد اعضاي خبرگان به آيت‌الله جنتي رأي بدهند.
اين عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان تصريح کرد: فضاي مجلس خبرگان در مجموع همين اقتضا را دارد و تک‌تک اعضا نيز در مسير انقلاب قرار دارند.  وي در خصوص جوسازي رسانه‌هاي معاند عليه آيت‌الله جنتي خاطرنشان کرد: قطعاً وقتي رسانه‌هاي بيگانه خبر انتخاب آيت‌الله جنتي به عنوان رياست خبرگان را شنيد‌ه‌اند پيام لازم آن را دريافت کرده‌اند.

خبرگان پنجم انقلابي‌تر از مجالس قبلي  ‌مهدي فضائلي، کارشناس مسائل سياسي در تحليل انتخابات رياست مجلس خبرگان، با بيان اينکه قبل از انتخابات هفتم اسفند شاهد فضاسازي گسترده‌اي بوديم تا خبرگان را وارد يک بازي سياسي کنند، اظهار کرد: بعد از اينکه انتخابات انجام شد ادعاهايي درباره خبرگان مطرح شد که تنها ناظر بر انتخابات تهران بود و برخي آراي انتخابات تهران را مبنايي براي ارائه تحليل‌هاي نادرست قرار دادند.

وي افزود: آنچه روز سه‌شنبه انجام گرفت و رأيي که آيت‌الله جنتي آورد نشان داد آراي مردم جهت‌گيري انقلابي مبتني بر ارزش‌هاي نظام و انقلاب دارد و تحليل‌هايي که ناظر بر بخشي از آراي تهران بود، تحليل‌هاي نادرست و ناصوابي است.  مديرعامل سابق انتشارات سروش با بيان اينکه شأن و منزلت مجلس خبرگان بالاتر از رقابت‌هاي معمول سياسي است، گفت: در خبرگان شاهد جلسات و کارهايي که براي انتخابات رياست مجلس شوراي اسلامي انجام مي‌شود، نبوديم و هرچند گفت‌وگوها و رايزني‌هايي انجام گرفت، اما نتيجه‌اي که به دست آمد مطابق شأن اين مجلس بود.
وي افزود: نتيجه اين انتخابات نشان داد منتخبين مردم در سراسر کشور جهت‌گيري اصلي‌شان مبتني بر آرمان‌ها و ارزش‌هاي انقلاب است و هرچند در اين مجلس برخي شخصيت‌هاي برجسته قبلي حضور ندارند، اما خبرگان پنجم انقلابي‌تر از مجالس قبلي است.

دبيرکل سابق انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان درباره عدم حضور آيات يزدي و مصباح در مجلس خبرگان اظهار کرد: شخصيت‌هايي مثل آيت‌الله يزدي جايگاه و منزلت خودشان را دارند و هر جا باشند وظيفه خود را انجام مي‌دهند، اما همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند خلأ اين اشخاص در مجلس حس مي‌شود.  فضائلي با اشاره به تلاش دشمنان براي رأي ندادن به حضرات آيات يزدي، مصباح و جنتي خاطرنشان کرد: پيامي که انتخاب آيت‌الله جنتي داشت پاسخي قاطع، صريح و شفاف به تلاش‌هايي از خارج و هم از داخل بود که مي‌خواستند اين آقايان در مجلس نباشند، اما تلاش‌شان با شکست مواجه شد.
   
اعضاي مجلس خبرگان دهان انگليس را با بتن پر كردند
‌حجت‌الاسلام ذوالنور، استاد حوزه و دانشگاه در همايش سالروز حماسه فتح خرمشهر در مدرسه فيضيه قم با اشاره به رأي دادن خبرگان به آيت‌الله جنتي مبني بر رياست مجلس خبرگان بيان داشت: پس از بتن کردن قلب رآکتور اراک، مجلس خبرگان رهبري با رأي خود دهن انگليس را بتن کرد؛ ما براي همه اعضاي خبرگان و سه بزرگوار کانديداي رياست مجلس خبرگان رهبري احترام قائل هستيم اما اين رأي داراي يک معناي خاص است.

 نماينده مردم قم در مجلس دهم ادامه داد: اعضاي مجلس خبرگان رهبري نمايندگان اين مردم هستند و با رأي دادن آنها به آيت‌الله جنتي يعني اينکه آنها با مشت مردم تو دهن انگليس زده‌اند، البته خوب است که افراد داخلي نيز اين پيام را دريافت کنند و مسير کج را ادامه ندهند و بدانند افکار عمومي جامعه چه مسيري را دنبال مي‌کند و به تعدادي از افراد رفاه‌زده دل خوش نکنند.  
وي خاطرنشان کرد: گردي از دنيا بر چهره آيت‌الله جنتي ننشسته است و مردانه خاکريز دفاع از اسلام شده و حتي در انتخابات گذشته خبرگان برخي قصد داشتند با نفوذ افرادي او را از ميدان خارج کنند تا از اصول انقلاب کوتاه بيايد اما ايستادگي کرد؛ افرادي مانند آيت‌الله جنتي انقلاب را براي خودشان نمي‌خواهند بلکه خودشان را براي انقلاب مي‌خواهند. 
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
0
0
حق همیشه پیروز است .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار