کد خبر: 787446
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹
معاون امور مجلس و استان‌هاي رسانه ملي عنوان کرد
معاون امور مجلس و استان‌هاي رسانه ملي از آيات عظام تقليد براي ضبط برنامه‌هاي كوتاه معارفي ويژه ماه مبارك رمضان دعوت كرد.
حجت‌الاسلام و المسلمين موسوي مقدم با همراهي مدير كل صدا و سيماي مركز قم با هدف دعوت براي ضبط برنامه‌هاي معارفي ويژه ماه مبارك رمضان به ديدار حضرات آيات مكارم شيرازي و سبحاني رفت. حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي در اين ديدار مسئوليت رسانه ملي را در هجمه فرهنگي كنوني بسيار سنگين دانست و افزود: در فضاهاي مجازي فعاليت‌هاي گسترده‌اي بر ضد دين و اعتقادات صورت گرفته كه صدا و سيما بايد در اين جبهه هم ورود و اين هجمه را خنثي كند. وي با اشاره به برنامه‌سازي در حوزه دين و ارزش‌هاي اخلاقي خاطر نشان كرد: حتماً نبايد در اين حوزه از پيام مستقيم در برنامه‌ها استفاده كرد و گاهي با اشاره غيرمستقيم يا حتي در لفافه برنامه‌هاي طنز هم مي‌توان ارزش‌هاي اخلاقي و اسلامي را در جامعه منتشر كرد. حضرت آيت‌الله سبحاني نيز در ديداري جداگانه با اشاره به نقش بي بديل صدا و سيما در پاسخ به شبهات ايجاد شده در شبكه‌هاي معاند و ضد دين، ايجاد بستر مناسب براي پاسخگويي به شبهات توسط افراد خبره را از اولويت‌هاي صدا و سيما دانست و آمادگي خود را براي همفكري و همكاري با صدا و سيما اعلام كرد. معاون امور مجلس و استان‌هاي سازمان صدا و سيما در ابتداي اين ديدارها با ارائه گزارشي با اشاره به توليد نزديك به 28 هزار ساعت برنامه معارفي و قرآني در صدا و سيما از اقبال اين برنامه‌ها در بين مخاطبان به ويژه نسل جوان ياد كرد و افزود: از اين ميزان برنامه بيش از 13 هزار ساعت در حوزه سيما و 14 هزار ساعت در حوزه صدا بوده است و علاوه بر آن نيز هزار و 216 ساعت نيز سخنراني معارفي پخش شده است.

حجت‌الاسلام موسوي مقدم افزود: ميزان رضايت مخاطبان از برنامه‌هايي مثل «آفتاب شرقي»، «اين شب‌ها»، «كوي محبت»، «از لاك جيغ تا خدا»، «سمت خدا»، «روضه رضوان»، «تا نيايش»، «باران» و ... كه برنامه‌هاي شاخص معارفي هستند بر اساس نظرسنجي‌ها بيش از 80 درصد است كه اين ميزان معمولاً براي برنامه‌هاي نمايشي و سريال‌ها است. وي فعاليت رسانه ملي در سطح استان‌ها و توليد برنامه‌هاي معارفي مراكز استان‌ها را نيز قابل توجه دانست و گفت: مراكز استاني نيز با توجه به فرهنگ و گويش محلي از كارشناسان خبره معارفي بومي استان خود استفاده مي‌كنند كه ارتباط بيشتري با مردم پيدا كرده‌اند. وي با اشاره به اينكه برنامه‌هاي ويژه ماه مبارك رمضان كه مراجع معظم تقليد دارند نيز در اين ماه در صدر توجه و اقبال عمومي قرار دارند، از اين دو مرجع عاليقدر دعوت كرد كه طبق سنوات گذشته صدا و سيما را با اين برنامه‌هاي كوتاه در نشر معارف اسلامي و قرآني ياري دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار