کد خبر: 787347
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴

افراطي،‌ نامتعادل، هرزه گو،‌ بي محابا، هيجانيف حراف و سرمايه دار. اينها بخشي از صفت ها و نسبت هايي است كه دونالد ترامپ نسبت مي دهند.

سرمايه دار جمهوري خواه امريكايي كه با نمايش هاي مضحك خود نشان مي دهد داخل امريكا، آنهم در سطح كلان سياسي چه مي گذرد! و چه كساني بر اين كشور حكومت مي كنند و براي مردم دنيا تصميم مي گيرند!

ترامپ اگر چه نمادي از آشفتگي دروني امريكا است كه از طريق رقابت هاي انتخاباتي به بيرون پمپا‍ژ شده اما حكايت از آن دارد كه اين توحش رفتاري و گفتاري كه بسياري اوقات در عرصه بين المللي نيز نمود پيدا مي كند،‌ بيش از هر چيز در ميان جمهوريخواهان پيدا مي شود.


ترامپ بهترين گزينه رياست‌جمهوري امريكا است


در اين ميان اگر چه دموكرات ها هم گزينه شش دانگي را براي رياست جمهوري معرفي نكرده اند اما دست كم از هيجان نامعقول ترامپي كمتر است! البته در جاهاي ديگر مي لنگد!

سوال بنيادي اين است كه داخل امريكا و در روان مردم اين كشور چه مي گذرد كه از خودشان ترامپ را انتخاب كرده و به مردم دنيا معرفي مي كنند.

ترامپ نيامده برخي از ايالت ها را به شورش كشانده است. برخي از مخالفان وي حتي به دنبال تخريب چهره وي بوده و علاقه مند هستند كه سخنراني هاي اين نامزد پرحاشيه را بهم بزنند تا او را از رفتن به كاخ سفيد بازدارند. البته اين تعداد معقول امريكايي اندك هستند!

اين اتفاق آخرين بار در مرکز اجتماعات آلبوکرک در شهر نیومکزیکو رخ داده است كه البته با حمله پليس به مخالفان مواجه شده است.

اين رخدادها پس از انتخاب ترامپ به رياست جمهوري امريكا كه مي تواند عجيب و غريب ترين انتخاب باشد،‌ مي تواند به ديگر مناطق دنيا كه امريكا در آن نقش فعال دارد،‌ گسترش پيدا كند.

به هر حال اين هم بخشي از دموكراسي امريكايي است كه هر كسي تنها به اين دليل كه پول دارد (عقل چندان جايگاهي ندارد) مي تواند در صفوف بالاي سياسي ورود كند و تصميم بگيرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار