کد خبر: 787332
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا از رفع تصرف ۶۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی این شهرستان خبر داد.

سرخوش کرم‌زاده با بیان اینکه این میزان از اراضی در روستاهای ویرمونی، کانرود، عباس‌آباد و بخش لوندویل رفع تصرف شد، تصریح کرد: این عملیات در قالب 13 فقره پرونده تخلف به اجرا درآمد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طبق تبصره یک ماده 55 قانون حفظ اراضی ملی، رفع تجاوز از این اراضی برعهده سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است، عنوان کرد: این تصرف به صورت ساخت آلونک و چپرکشی انجام شده بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا، طبیعت و جنگل‌ها را از لحاظ علمی و اجتماعی مفید ارزیابی کرد و گفت: جنگل‌ها، 70 درصد از آب‌ها و نذورات زیرزمینی را به ذخایر آبی تبدیل می‌کنند.

کرم‌زاده با بیان اینکه با همکاری ماموران نیروی انتظامی, متخلفان پس از بازداشت به مقامات قضایی معرفی شدند، بیان کرد: برای حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی, مردم باید از هرگونه تخریب، تجاوز، شخم، آتش‌سوزی و حضور گله‌های دام غیرمجاز در اراضی ملی و جنگل‌ها خودداری کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا با اشاره به اجرایی شدن نصب بنچ مارک در راستای تعیین مرز عرصه‌های منابع طبیعی و مستثنیات اشخاص، اظهار کرد: این اقدام به‌منظور جلوگیری از تجاوز افراد سودجو به اراضی ملی انجام می‌شود.

در شهرستان آستارا، 40 هزار هکتار اراضی ملی وجود دارد که از این میان 32 هزار هکتار از این اراضی را مناطق جنگلی تشکیل می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار