کد خبر: 787324
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوی از رونمایی نسخه خطی قرآن کریم متعلق به دوره صفوی دراین شهر خبرداد.

عزیز میرزایی گفت: امروزه مشارکت عمومی و مردمی در حفظ و نگهداری مواریث فرهنگی نقش مهمی را برعهده داشته و می‌تواند به منظور اعتلای فرهنگی و بازشناسی هویت تاریخی اثرات مثبتی را به بار آورد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوی افزود: بی‌تردید میراث بر جای مانده از گذشتگان در مطالعهٔ تاریخ بشر موثر بوده و حفظ آن‌ها نیازهای گذشتگان را بازگو می‌کند چون در پس هر یک، داستانی نهفته است.

میرزایی تصریح کرد: نمایشگاه میراث مکتوب خوی در یک فضای نمایشگاهی به متراژ 200 متر مربع تشکیل شده و در آن در حدود نزدیک به40 کتاب نفیس تاریخی که بسیاری با مضامین مذهبی هستند به معرض نمایش گذاشته شده است.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه بیش از 20 سند تاریخی برای نخستین بار رونمایی شده که قدیمی‌ترین این آثار یک جلد قرآن مربوط به دوره صفوی و جدیدترین مربوط به دست خط مبارک امام خمینی(ره) خطاب به روحانیون خوی است.

میرزایی افزود: موزه‌ها به‌عنوان عنصر فرهنگ‌ساز در جامعه بوده و وجود آنها مهر تأییدی بر اصالت فرهنگ و اندیشه بین جوامع است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوی اظهار داشت: در حاشیه این نمایشگاه، نمایشگاهی نیز از تصاوبر رجال سیاسی و فرهنگی و نیز نخستین تمبر این شهرستان به نمایش گذاشته شده و همه روزه از ساعت 9 صبح تا 19 عصر برای بازدید عموم دایر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار