کد خبر: 787206
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱
از رئيس‌جمهور تا علي دايي؛ واكنش‌هاي مختلف به درگذشت صديقه حكمت
روز گذشته همسر شهيد سرلشكر خلبان عباس بابايي، قهرمان و اسطوره آسمان دوره دفاع مقدس ايران درگذشت. انتشار اين خبر تاكنون واكنش‌هاي مختلف سياستمداران، بازيگران، هنرمندان و ورزشكاران را در پي داشته است.
الناز خمامي‌زاده
در تصاوير پرشماري كه از شهيد بابايي منتشر مي‌شود، تصوير صديقه حكمت نيز در كنار او به چشم مي‌خورد؛ همسري كه حامي و پشتوانه شهيد بابايي بود و نقش مهم و غيرقابل انكاري را در تعالي وي و تمام مأموريت‌هاي موفقيت‌آميزش داشت. مرحومه صديقه حكمت ماه‌ها از بيماري كبد رنج مي‌برد و در بيمارستان بستري شده بود كه مقام معظم هبري نيز به ملاقات وي رفته بودند. اتفاقي كه نشان از اهميت شخصيت وي دارد. درگذشت همسر شهيد بابايي در روز گذشته، واكنش‌ها و سيل پيام‌هاي تسليت از سوي اقشار مختلف جامعه را در پي داشت، از جمله رئيس‌جمهور كه با صدور پيامي اين ضايعه را تسليت گفته است. در بخشي از اين پيام مي‌خوانيم: «درگذشت بانوي فداكار مرحومه صديقه حكمت، همسر شهيد سرافراز سرلشكر خلبان عباس بابايي موجب تألم و تأثر فراوان شد. آن مادر مؤمنه در دوران دفاع مقدس، نقشي مؤثر در رشادت‌هاي همسر دلاورش ايفا كرد و الگويي ماندگار از ايستادگي بر جاي گذاشت.»

علاوه بر اين، عوامل سريال «شوق پرواز» هم به انتشار خبر درگذشت همسر شهيد بابايي واكنش نشان دادند. يدالله صمدي، كارگردان اين سريال در بخشي از پيامي كه به اين مناسبت منتشر كرده، نوشته است: «مليحه در تشييع و بدرقه‌ پيكر پاك شهيد بابايي گلايه‌اي داشت: «عباس تو به من كلك زدي. منو فرستادي خونه خدا، خودت رفتي پيش خدا؟!» حاج خانم، مليحه خانم ديگر غبطه نخور. تو هم امروز همان‌جايي هستي كه عباس هست. ديدار دوباره يار مبارك. سلام ما را هم برسان.»
الهام حميدي، بازيگر نقش همسر شهيدبابايي در سريال «شوق پرواز» هم كه به نظر مي‌رسد طي فرآيند ساخت اين سريال به خوبي از نزديك با همسر شهيد بابايي آشنايي پيدا كرده است، در پيامي نسبت به اين ضايعه واكنش نشان داد: «وقتي تلفني قبل از سفر به شيراز صحبت كرديم، فكر نمي‌كردم كه ديگه خانم حكمت بر نمي‌گرده و بايد بگم مدام بي‌تاب و عاشق رسيدن به‌سوي شوهر شهيدش بود و ياد و خاطرات سريال شوق پرواز و لطفشان به من براي ايفاي نقشم به جاي ايشان هرگز از ياد و ذهنم پاك نمي‌شود.»

در عين حال همسر شهاب حسيني بازيگر نقش شهيد بابايي در سريال « شوق پرواز » و نيز عزت‌الله ضرغامي به اين خبر واكنش نشان داده‌اند. همسر شهاب حسيني جزو اولين افرادي است كه در واكنش به اين خبر يادداشتي را منتشر كرده و نوشته است: «در مدتي كه به واسطه توليد سريال شهيد بابايي با زواياي پنهان و آشكار شخصيت آن بزرگوار آشنا شديم، پي به اهميت فوق‌العاده زني بردم كه به عنوان همسر و همراه، نقشي غيرقابل انكار در حركت متعالي عباس بابايي داشت.»
همچنين از ميان ورزشكاران علي دايي در صفحه اينستاگرامش مطلبي را در اين خصوص منتشر كرده است: « كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذو الجلال و الاكرام دور جدايي‌ها خط بكشيد. قصه، قصه وصلت است. رفتن از دنياي خاكي را رها كنيد. همسري با پروازي آسماني به ديدار يار و همراهش رفته است. پيوندي مبارك در بهشت. پيوندشان را امشب عرشيان جشن مي‌گيرند. عروج همسر شهيد خلبان بابايي را از صميم قلب تسليت عرض مي‌كنم.»

در عين حال صدا و سيما نيز در واكنش به اين خبر، پخش مستند «بعد از تو» را در دستور كار خود قرار داد و يك قسمت از اين مجموعه با محوريت گفت‌وگو با بانو حكمت، عصر روز گذشته روي آنتن شبكه مستند سيما رفت. احتمالاً سير انتشار يادداشت‌ها و پيام‌هاي تسليت شخصيت‌هاي مختلف در خصوص خبر درگذشت همسر شهيد بابايي همچنان ادامه خواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار