کد خبر: 787188
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
حواشي کتک خوردن دختر رزمي‌كار ايران در مسابقات خشن ارمنستان ادامه دارد
کتک خوردن زير سؤال رفتن شأن بانوان ايراني در قفس ارمنستان به جنجالي بزرگ در ورزش کشورمان تبديل شده است. اعزام مشکوک و سؤال‌برانگيز 10 رزمي‌کار ايراني به مسابقاتي که نه تنها مجوز فعاليت در کشورمان ندارد بلکه از نظر اصول انساني و ديني نيز هيچ توجيهي براي شرکت در چنين رقابتي وحشيانه و غيرانساني وجود ندارد.
شيوا نوروزي
فيلم جنجال‌برانگيز همين چند روز پيش در فضاي مجازي منتشر شد و پيش از آن هيچ مسئولي به خود زحمت واکنش نشان دادن به اين مسئله تأسف‌برانگيز را نداده بود. تصاوير به قدري واضح است که کتک خوردن و تحقير شدن دختر ايراني روي رينگي که در قفس قرار دارد دل هر هموطني را به درد مي‌آورد.«آرينا مافي»،  12 ساله با حجاب اسلامي و با لباس کاراته داخل قفس مي‌رود و پس از شروع مسابقه و در حالي که سعي در اجراي فن دارد از سوي حريف ارمنستاني با بي‌رحمي هرچه تمام مورد حمله قرار مي‌گيرد؛ مشت و لگدهاي اين ورزشکار مافي را نقش زمين مي‌کند و در حالي که داور مسابقه اصلاً به روي مبارک نمي‌آورد حريف ارمنستاني تا جايي که مي‌تواند سر و صورت دختر ايراني را نشانه مي‌گيرد. لو رفتن فيلم اين بازي وحشيانه که دو ماه از آن مي‌گذرد سبب شد تا رسانه‌ها به جاي مسئولان نسبت به آن واکنش نشان دهند و حالا هم که هيچ کس مسئوليت کتک خوردن دختران مان را برعهده نمي‌گيرد!
 
رشته MMA چيست؟
فيلم منتشر شده مربوط به مسابقات MMA است، مسابقاتي که به دليل خشونت وحشتناک آن اصلا مجوزي براي فعاليت در کشورمان ندارد. MMA كه مخفف «Mixed Martial Arts» است و در فارسي به آن هنرهاي رزمي ترکيبي مي‌گويند، مجموعه‌اي از رشته‌هاي رزمي است که علاوه بر استفاده از فنون اين رشته‌ها، مشت زدن، لگد زدن و بسياري از فنون خشن و غيرورزشي در آن کاملاً آزاد است. تا جايي که در مبارزه اخير ورزشکار کشورمان تا سرحد مرگ پيش مي‌رود ولي داور مسابقه کماکان سرپا نمي‌دهد. استفاده از فنون بوکس، کيگ‌بوکسينگ، موي‌تاي، فول کنتاکت کاراته، کشتي آزاد، کشتي يوناني، سامبو، سومو، جودو، جوجيتسو برزيلي و پانکريشن سبب شده تا MMA در زمره رشته‌هاي رزمي قرار بگيرد. ورزشکاران اين رشته براي زنده ماندن و پيروز شدن بايد به تمامي رشته‌هاي رزمي آشنايي داشته باشند نه کاراته‌کار محسوب مي‌شوند نه تکواندوکار، نه جودوکار و نه بوکسور. ضربات وحشتناک و بي‌ملاحظه MMA را به يکي از خطرناک‌ترين رشته‌ها تبديل کرده است. حتي نتايج پژوهش‌هاي صورت گرفته در دانشگاه تورنتو که در ژورنال پزشکي ورزشي امريکا منتشر شده هم نشان داده که احتمال آسيب‌هاي مغزي در اين رشته بيش از ساير ورزش‌هاست.
 
داستان پيچيده
اوضاع پيچيده‌تر از قبل شده چراکه به غير از آرينا مافي و خواهرش تينا مافي، هشت نفر از رزمي‌کاران کشورمان نيز در قفس ارمنستان مبارزه کرده‌اند. ديروز خبرگزاري ايسنا مدعي شد که هشت پسر از کشورمان به نام‌هاي سيدمحمد حسيني، حسين جعفرمافي، ميلاد خسروي، مصطفي عليپور، مجيد حجيوان‌رشيدي، علي مهروبختياري، سامان بهزادي و سعيد جهانبخت هم در مسابقات  MMA حضور داشته‌اند. نکته جالب اين است که همه اين افراد با پرچم جمهوري اسلامي پا به مسابقات گذاشته‌اند و در فيلم منتشر شده دختر رزمي‌کار و مربي‌اش نيز حجاب اسلامي دارند؛ هرچند که پس از مبارزه وحشيانه حجاب دختر ايراني از سرش برداشته مي‌شود. نام آرينا و تينا مافي در بين مدال‌آوران سوپرکيک‌بوکسينگ بانوان که در سال 93 در استان تهران برگزار شده بود، ديده مي‌شود و يک مدال طلا و برنز به اين دو خواهر رسيده است. مسابقه زير نظر هيئت ورزش هيئت‌هاي رزمي برگزار شده است.
 
مسئول کيست؟
 در حالي که اين ورزشکاران به نام ايران و با پرچم جمهوري اسلامي در ارمنستان حاضر شده‌اند اما فدراسيون کاراته و ورزش‌هاي رزمي نسبت به اين اتفاق اظهار بي‌اطلاعي کرده‌اند. حک شدن نام يکي از سبک‌هاي کاراته پشت پيراهن «آرينا مافي» اول از همه صداي فدراسيون کاراته را درآورد. سيدحسن طباطبايي، سرپرست فعلي اين فدراسيون در گفت‌و‌گو با «جوان» اظهار داشت: «هيچ يک از سبک‌هاي کاراته در قفس برگزار نمي‌شود. رشته MMA در کشورمان به دليل خشونت زياد هيچ مجوز فعاليتي ندارد. هر سبکي براي آنکه در کشور فعاليت کند بايد از سوي فدراسيون مربوط و پس از آن وزارت ورزش مجوز بگيرد. از طرفي اعزام‌هاي فدراسيون همگي با مجوز شوراي برون مرزي وزارت ورزش انجام مي‌شود.» رشيدي، رئيس فدراسيون ورزش‌هاي رزمي نيز در گفت‌وگو با ايسنا از برگزاري مسابقه در داخل قفس اظهار بي‌اطلاعي کرد: «آرينا مافي به هيچ عنوان زير نظر فدراسيون ورزش‌هاي رزمي نبوده و اينکه مي‌گويند وي تحت حمايت ما به مسابقات اعزام شده است را کاملاً تکذيب مي‌کنم. مسابقات MMA و ر‌قا‌بت‌هايي که در رينگ و قفس انجام مي‌شود هيچ کدام زير نظر فدراسيون ما قرار ندارند و هر کس که با پرچم فدراسيون ورزش‌هاي رزمي و ايران بخواهد در مسابقه‌اي برخلاف ما شرکت کند با وي برخورد مي‌کنيم.» اظهار تأسف و بي‌اطلاعي مازيار ناظمي، رئيس مرکز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت ورزش و جوانان از اتفاق رخ داده اين پازل تأسف‌بار را پيچيده‌تر مي‌کند. نام يک سبک(باي دو) روي لباس مافي درج شده و اين دختر يک بار زير نظر هيئت‌هاي رزمي در ايران مدال‌آوري کرده، اما هيچ مسئولي تقصير را به گردن نمي‌گيرد. به‌علاوه اينکه وزارت نيز همسو با فدراسيون‌هاي مربوط مسئوليتي به گردن نگرفته است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Russian Federation
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
1
0
ترویج توحش و بی رحمی با نام ورزش از اهداف استکبار است و وسیله ای برای نفوذ .
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
1
2
سالهاست دختران ایرانی در صنعت فحشای دوبی و امارات به بردگی گرفته شده اند شما و امثال شما سکوت مرگ گرفته اید حالا با 4 تا مشت خوردن یه دختر ایرانی که به میل خودش رفته رگ غیرتتون باد کرده ؟
پاسخ ها
یک ایرانی
| Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
دمت گرم واقعیتی که هیچ مسولی و مدیر مسول روزنامه جوان هم نمیپذیرد و حرفی در این باره نمیزند
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
1
0
پدر این دودختر اعلام کرده ست"که کشتی گیر بوده ست"و
با مخارج شخصی دخترانش را به این مسابقه فرستاده ست"واظهار رضایت از
مسابقه داشته "و صدمه جدی به انها
وارد نشده"ودر اینده دخترانش با شرایط بهتری دراین مسابقه شرکت می کنند.
وقتی ناهنجاری های جوانان"انهم دختر از جانب پدرشکل می گیرد"چه باید کرد؟
شاید پدر این دختر جویای معروف شدن می باشد.
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
0
0
سلام یعنی منظورتون اینه اون دختره ارمنستانیه مقصره یا داور ؟؟؟؟؟؟لطفا جواب بدید ممنون
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار