کد خبر: 787176
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
نامزدهای ایرانی برای دریافت جایزه آسترید لیندگرن از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای کتاب کودک و موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به عنوان نهادهای مسئول در این زمینه معرفی شدند.

نامزدهای ایرانی برای دریافت جایزه آسترید لیندگرن از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای کتاب کودک و موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به عنوان نهادهای مسئول در این زمینه معرفی شدند.

به گزارش  ایسنا، فرهاد حسن‌زاده (نویسنده) و پژمان رحیمی‌زاده (تصویرگر) از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پژمان رحیمی‌زاده از سوی شورای کتاب کودک و توران میرهادی (پیشکسوت کتاب و ادبیات کودک) از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به عنوان نامزدهای ایرانی دریافت جایزه جهانی آسترید لیندگرن (2017) که یکی از بزرگ‌ترین جایزه‌های جهانی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان است معرفی شده‌اند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین در بخش طرح‌های ترویج کتاب‌خوانی «کتابخانه‌های سیار شهری و روستایی» خود را برای دریافت جایزه آسترید لیندگرن نامزد کرده است.

شورای کتاب کودک که یکی از سه نهاد مجاز برای معرفی کاندیدا به جایزه آسترید لیندگرن است بدون اعلام نام نویسنده‌ای بار دیگر نام پژمان رحیمی‌زاده را برای دریافت این جایزه اعلام کرده است. سال 2016 نیز همین تصویرگر از سوی شورای کتاب به عنوان نامزد ایرانی دریافت این جایزه معرفی شده بود. ظاهرا بر اساس برنامه‌ریزی‌های شورا هر دو سال یک بار تنها یک نویسنده و یا یک تصویرگر برای دریافت این جایزه معرفی می‌شوند. به این ترتیب در سال‌های 2015 و 2016 نام هوشنگ مرادی کرمانی برای دریافت این جایزه جهانی از سوی شورای کتاب کودک اعلام شده بود.

و بالاخره موسسه پژوهشی ‌تاریخ ادبیات کودکان که در زمره موسسه‌های اقماری شورای کتاب کودک است بار دیگر نام توران میرهادی را برای درفت این جایزه جهانی اعلام کرده است. در سال 2016 هم توران میرهادی از سوی این موسسه به عنوان نامزد جایزه آسترید لیندگرن معرفی شده بود.

جایزه جهانی آسترید لیندگرن، یکی از بزرگ‌ترین جایزه‌های جهانی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان است.

آسترید لیندگرن بانوی نویسنده‌ سوئدی و صاحب کتاب‌هایی چون «پی‌پی جوراب بلند» و «کارلوس روی پشت بام» است که در سال 2002 در سن 94 سالگی دیده از جهان فرو بست.

این جایزه هرساله به مناسبت گرامی‌داشت یاد این نویسنده با حضور بیش از 60 کشور دنیا و با هدف افزایش کیفیت آثار حوزه ادبیات کودک و نوجوان و تقویت حقوق کودکان در جهان برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار