کد خبر: 787093
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
هیئت وزیران، فرودگاه شهدای ایلام را با توجه به ظرفیت‌های مناسب در حوزه مسافری و پتانسیل لازم برای استمرار فعالیت در آن به عنوان مرز مجاز هوایی تعیین کرد.

با پیوستن فرودگاه شهدای ایلام به جمع فرودگاه‌های بین‌المللی کشور این فرودگاه نقش مؤثری در رونق و توسعه اقتصادی مناطق غرب کشور و بهبود معیشت مردم این مناطق ایفا خواهد کرد.

هیئت دولت در ادامه جلسه خود که به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌ جمهور برگزار شد سازمان امور مالیاتی کشور را با هدف تسریع در فرآیند رسیدگی به پرونده‌های تخلفات اداری و مالی و ضرورت برخورد به موقع با آنها به فهرست دستگاه‌های موضوع آیین‌نامه اجرایی قانون رسیدگی به تخلفات اداری اضافه کرد.

هیئت وزیران همچنین نسبت به تصویب اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها موضوع قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل 1978 اقدام کرد.

دولت این تصمیم را با توجه به اصلاح مقرر مربوط به کنوانسیون مارپل در خصوص الزامات محوطه ماشین‌آلات برای تمام کشتی‌ها و لازم‌الاجراء شدن آن از تاریخ اول ژانویه 2017 اتخاذ کرد.

هیئت دولت همچنین به وزارت جهاد کشاورزی اجازه داد برای انجام مذاکره، پیش امضاء (پاراف) و امضای موقت موافقت‌نامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اقدام کند.

صدور مجوز به وزارت راه و شهرسازی برای انجام مذاکره، پیش امضاء (پاراف) و امضای موقت موافقت‌نامه کشتیرانی تجاری دریایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت سلطنت عمان از دیگر مصوبات جلسه هیئت وزیران بود.

همچنین لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین جمهوری اسلامی ایران و ژاپن از سوی اعضای دولت به تصویب رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار