کد خبر: 787079
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
مدیرکل دامپزشکی زنجان از تلف شدن بیش از ۲۰۰ رأس دام سبک و سنگین در استان بر اثر بیماری تب برفکی از ابتدای سال جاری تا ۳۱ اردیبهشت خبر داد.

محمد رشید کرمی ضمن اشاره به اینکه بیماری تب برفکی از طریق تنفس و حشرات، دام‌ها را بیمار می‌کند، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۸۹ هزار رأس دام سبک و سنگین در استان زنجان علیه بیماری تب برفکی واکسینه و مایه‌کوبی شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر نوع جدیدی از تب برفکی در زنجان شیوع پیداکرده که به همین جهت اجرای طرح مایه‌کوبی علیه این بیماری برای تمام دام‌های استان و در گاوداری‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی انجام می‌شود.

کرمی با اشاره به اینکه تعداد کانون‌های بیماری دامی «تب برفکی» شناسایی‌شده در زنجان طی امسال به بیش از ۵۲ کانون رسید، افزود: در حال حاضر با اقدامات پیشگیرانه این بیماری کنترل و مهارشده و از شیوع آن جلوگیری شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان، علائم بیماری تب برفکی را زخم دردهان، زبان، پستان و سم حیوان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر این بیماری بیش از یک‌میلیون دام در استان زنجان را تهدید می‌کند که باید تمهیدات لازم در دستور کار دامداران قرار گیرد.

وی افزود: دام‌های سبک و سنگین در شهرستان‌های خدابنده، زنجان، ایجرود، ماه‌نشان و ابهر به ترتیب بیشترین ابتلا به این بیماری دامی را دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار