کد خبر: 787053
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
با حضور وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان استانی شبکه پایاب ۲ هزار و ۳۰۰ هکتاری سد گلابر زنجان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مرحله نخست طرح مطالعاتی احداث سد و شبکه آبیاری گلابر از سال 72 آغاز و در سال 90 افتتاح شد و با افتتاح این شبکه در سال جاری آب کشاورزی ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دشت زرین‌آباد زنجان تامین و کشاورزی منطقه رشد محسوسی پیدا خواهد کرد. حجم فعلی آب دریاچه سد 63 میلیون مترمکعب است که حجم مفید مخزن آن نیز 116 میلیون مترمکعب برآورد شده است.از هشت هزار هکتار اراضی تحت پوشش شبکه آبیاری سد گلابر در فاز نخست دو هزار و 400 هکتار از اراضی مربوط به ناحیه دو عمرانی به بهره‌برداری می‌رسد که از این اراضی یک هزار و 700 هکتار مجهز به سیستم آبیاری بارانی کلاسیک ثابت و 700 هکتار مجهز به سیستم آبیاری قطره‌ای شده است.

شبکه آبیاری و زهکشی سد گلابر زنجان اراضی 11 روستای منطقه را تحت پوشش قرار داده و امتداد شبکه تا دو سوی جاده زنجان- بیجار کشیده شده است.کنترل سیلابهای فصلی، توسعه کشاورزی و دامپروری ، ایجاد اشتغال، تامین 10 میلیون مترمکعب آب شهرک صنعتی ایجرود از جمله اهدافی است که برای احداث این سد و شبکه آبیاری پیش بینی شده است.با توجه به کاهش آورده سالانه رودخانه سجاس‌رود اهداف طرح برای تامین آب دو هزار و 700 هکتار در ناحیه عمرانی دو گلابر و تامین آب شرب و صنایع منطقه تغییر یافته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار