کد خبر: 787046
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
نخستین همایش ملی عشایر و اقتصاد مقاومتی سوم خردادماه در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

دبیر همایش ملی عشایر با اشاره به نام‌گذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" از مقارنت و تشابه بالای اقتصاد خودگردان عشایر با این موضوع، ياد كرد وگفت : اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که در داخل پایه‌های مستحکمی دارد و تکانه‌های بین‌المللی و اقتصادی نمی‌توانند خللی در آن وارد کنند. هر چند تاکنون همایش‌ها و سمینارهایی در زمینه اقتصاد مقاومتی و یا سیاست‌های کلی این مقوله برگزار شده، اما نقش پررنگ جامعه روستایی و عشایری که الگوی زندگی‌ آنها برآمده از اقتصاد مقاومتی بوده، مورد توجه قرار نگرفته است.

ماندگار از برگزاری نخستین همایش ملی عشایر خبر داد و افزود: این همایش ملی تحت عنوان "عشایر و اقتصاد مقاومتی" در راستای اجرا و اشاعه الگوی اقتصاد مقاومتی و با ایجاد بستری برای ترویج تجربیات علمی و عملی نخبگان روستایی و عشایری این سرزمین، به منظور اعتلای فرهنگ اقتصاد مقاومتی بومی، در سوم خرداد برگزار خواهد شد.

وی، تجاری‌سازی محصولات عشایری دانش بنیان جهت عرضه در بازار داخلی و بین المللی، فناوری‌های بومی عشایر و استفاده از تکنولوژی در حفظ سنتها، بررسی مولفه‌های اقتصادی جامعه عشایری به منظور تبیین عملکرد درون‌زا و خودکفایی این سیستم و ارتباط آن با مفهوم اقتصاد مقاومتی را از جمله محورهای اصلی همایش اعلام کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار