کد خبر: 786913
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳
نشست خبري سخنگوي وزارت ارشاد
سخنگوي ارشاد با اشاره به شرايط جديد عربستان براي برگزاري حج امسال گفت: آقايان مراجع با اين شرايط، تمايلي براي حج امسال ندارند و ملت ايران هم زير بار تحقير و فشار نمي‌رود.
حسين نوش‌آبادي، سخنگوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در نشست خبري خود با اصحاب رسانه كه در محل سالن اجتماعات دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي در تهران برگزار شد، در پاسخ يكي از خبرنگاران كه خواستار توضيحات او درباره انتشار مقاله‌اي در نقد هولوكاست در سايت وزارت ارشاد همزمان با نمايشگاهي در اين باره در كشور شد، گفت: ترجمه و انتشار يك مقاله در سايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، به هيچ وجه به معناي تأييد محتواي آن نبوده و نخواهد بود.  وي افزود: بعد از نمايشگاهي كه تحت عنوان هولوكاست برگزار شد، نظرات موافق و مخالف متعددي در اين رابطه مطرح شد. ما جدا از اينكه بخواهيم درباره اين نمايشگاه اظهارنظر خاصي داشته باشيم، بايد بگوييم همزماني انتشار مقاله‌اي در نقد هولوكاست در سايت وزارت ارشاد و برخي از شبكه‌هاي خارجي ماهواره‌اي، بدون علت و كاملاً بدون برنامه‌ريزي صورت گرفته و هيچ گونه هماهنگي در اين رابطه وجود نداشته است. 

سخنگوي وزارت ارشاد در مورد نكاتي كه در ديدارهاي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با مراجع عظام تقليد در هفته‌هاي گذشته مطرح شده است، گفت: فرهنگ و هنر ما با مباني ديني و اسلامي گره خورده و حوزه‌هاي علميه و علما و مراجع معظم تقليد هم در رابطه با اين مسائل حساسيت‌هاي خودشان را دارند كه اين موارد برگزاري اين ديدارها را ضروري مي‌كند.  وي افزود: موضوع حج از جمله موارد مهمي بوده است كه در اين ديدارها ميان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و مراجع تقليد مطرح شده است؛ كارشكني‌هاي سعودي‌ها براي اينكه حج امسال برگزار نشود و موافقت نكردن آنها با شروط منطقي و عقلاني جمهوري اسلامي ايران، از جمله موضوعات مورد بحث در اين رابطه بوده است.  به گفته سخنگوي وزارت ارشاد، سعودي‌ها نه‌تنها اين شروط را نپذيرفته‌اند، بلكه ضوابط و شروط جديدي را براي حج امسال وضع كرده‌اند كه شرايط را بسيار سخت كرده چنانكه اگر اين حج را برگزار كنيم، ديگر حج ابراهيمي نخواهد بود.  وي تصريح كرد: سعودي‌ها از ابتدا تمايلي براي هموار كردن سفر حجاج ايراني به خانه خدا نداشتند و نه‌تنها شروط منطقي را نپذيرفته‌اند، بلكه اخيراً با تدوين شروط غيرمنطقي، به دنبال تجميع فشارهاي افكار عمومي جهان اسلام عليه ايران هستند. آقايان مراجع تقليد با اين شرايط، تمايلي براي حج امسال ندارند و ملت ايران هم زير بار ذلت، تحقير و فشارهاي غيرمنطقي سعودي‌ها نخواهد رفت.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
0
0
اگر زمانی که در فرودگاه به دو نوجوان ایرانی تعرض شد ما بخاطر سود اعزام از این فاجعه چشم پوشی نمی کردیم و حج را تحریم می کردیم چقدر سر بلند بودیم . دولت بازنشسته ها این عواقب رادارد .ظریف با ان لبخند مسخره جواب بدهد .
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
0
0
بسم الله الرحمن الرحیم
دولت جمهوری اسلامی ایران باید اعلام اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به گوش جهان برساند .
اعلام عدم اعتماد جمهوری اسلامی ایران به مدیریت سرزمین وحی باید توسط دولت به دنیا اعلام شود .
اصرار دولت بر انجام حج با ذلت ، همانگونه که فقهای دنیای اسلام به آن پرداختند ؛ خلاف منش اسلام و مسلمانی است .
سرزمین وحی ، مکان مقدسی است که حتی خون حیوانی در آن نباید ریخته شود و نیز امنیت برای همه مخلوقات خدا در تمام زمینه ها باید بصورت بین و آشکار بخصوص در هنگام انجام فریضه حج ابراهیمی برقرار و ملموس باشد . ولی با بودن دست پروردگان استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ امریکای جهانخوار ؛ این اتفاق نخواهد افتاد و وهابیت خون آشام که ادعای مدیریت سرزمین وحی را دارد ، به تجربه ثابت نموده است که به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست . چرا که در سال گذشته با بوجود آوردن فاجعه منا ، عملا نشان داد که امنیتی در سرزمین وحی وجود ندارد .
تحریم حج ابراهیمی توسط علمای اعلام و فقها و مراجع عالم اسلام ؛ بدلیل نبود اعتماد به مدیریت سرزمین وحی و نبود امنیت لازم از هر حیث می باشد که این خود دلیلی منطقی بر تحریم آن است .
مدیریت سرزمین وحی باید بدست مسلمانان بوده و کشورهای اسلامی با تدبیر لازم و وحدت کلمه و وحدت رویه می بایست برای انتخاب مدیر شایسته و کار آمد ، خود تصمیم بگیرند . و اگر کشورهای مسلمان نمی خواهند حج ابراهیمی به تعطیلی کشیده شود باید در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف مدیریت سرزمین وحی اقدام نموده و در اولین فرصت ممکن برای آن اقدامی شایسته بعمل آورند .
انشاءالله که به همین زودی ها شاهد اقدامی عملی از سوی کشورهای اسلامی باشیم .
یا حق .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار