کد خبر: 786647
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
سلطاني‌فر در برنامه متن و حاشيه شبكه 3 سيما:
رئيس سازمان ميراث فرهنگي از آغاز سونامي ورود گردشگران خارجي به ايران خبر داده است؛ اتفاقي كه متعاقب آن شرايط لازم براي صدور ويزاي الكترونيكي اين گردشگران نيز در شرف فراهم شدن است.
سونامي ورود گردشگر به ايران كه پيشتر از آن سخن گفته مي‌شود، آغاز شده است. حالا اخبار اميدواركننده ديگري در راه است. صحبت از عملي شدن ويزاي الكترونيكي تا پايان سال ميلادي جاري و افزايش نرخ ورود گردشگر به كشور به ميان آمده و امنيت سياسي ايران راه‌ها را براي محقق‌شدن رؤياي دور از دسترس گردشگري كشور فراهم كرده است.

حالا ديگر مقاصد خوش آب و رنگ اروپايي هم براي گردشگران خارجي امن نيست و چه جايي بهتر و امن‌تر از مقصد تاريخي و فرهنگي و متفاوتي چون ايران! سونامي كه مسئولان گردشگري كشور از آن سخن مي‌گويند، گردشگران خارجي هستند كه با ذهنيت متفاوت ريسك آمدن به ايران را به جان مي‌خرند و اما با ديدگاهي كاملاً متحول شده به كشورشان باز مي‌گردند و خود به مبلغي براي گردشگري ايران تبديل مي‌شوند. مسعود سلطاني‌فر، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري نيز شنبه‌شب اول خرداد ماه با حضور در برنامه متن و حاشيه شبكه 3سيما به اين اخبار مثبت و اميدواركننده اشاره كرد. به گفته او حدود 98 درصد گردشگراني كه به ايران مي‌آيند پس از برگشت، ابراز رضايت مي‌كنند و با مصاحبه با رسانه‌هاي كشور خود، جمهوري اسلامي ايران را با مختصات واقعي خود معرفي مي‌كنند. سلطاني‌فر همچنين يادآور شد كه تقريباً سونامي ورود گردشگر به ايران آغاز شده است و 18 نشريه معتبر بين‌المللي و سازمان‌هاي بين‌المللي گردشگري و مراكز علمي مرتبط، جمهوري اسلامي ايران را براي سال 2016 و 2017 اولين مقصد يا جزو پنج مقصد اوليه گردشگري يا جزو 10 مقصد تعيين كرده‌اند. او با اشاره به اينكه رسانه‌هاي خارجي هم در سال‌هاي اخير گزارش‌هاي متنوعي تهيه و پخش كرده‌اند، نرخ رشد گردشگران خارجي را در جهان 4درصد و در اروپا 5 درصد، اما در ايران 12 درصد عنوان كرد. به گفته رئيس سازمان ميراث فرهنگي، ايران اهداف گردشگري خود را متناسب با سند چشم‌انداز 20 ساله و براي جذب 20 ميليون گردشگر برنامه ريزي كرده كه شامل كشورهاي اسلامي و غيراسلامي و قاره‌هاي مختلف مي‌شود. همچنين در فصل اول گردشگري جهاني تقريباً همه هتل‌هاي ايران اعم از پنج ستاره و چهار ستاره ذخيره شده است و در فصل دوم گردشگري خارجي نيز همين شرايط ديده مي‌شود. آنطور كه از صحبت‌هاي رئيس سازمان ميراث فرهنگي كشور بر مي‌آيد، تسهيلات ويزاي فرودگاهي براي اتباع 190 كشور جهان فراهم شده است. طرحي كه در فرودگاه‌هاي بين المللي مانند فرودگاه امام خميني، اصفهان، تبريز، مشهد و شيراز ارائه مي‌شود. ضمن آنكه با 28 كشور براي برقراري تسهيلات لغو رواديد رايزني خواهد شد. فرآيند اخذ ويزا يكي از دشوارترين مراحل سفر و گردشگري در سرتاسر دنيا است. نزديك دو سال است كه عبارت ويزاي الكترونيكي روي زبان مسئولان گردشگري كشور مي‌چرخد و مطرح مي‌شود؛ طرحي كه به واسطه آن گردشگران خارجي از خانه خود و تنها با چند كليك مي‌توانند به صورت آنلاين و بدون نياز به مراجعه به سفارتخانه‌هاي ايران براي اخذ ويزاي سفر به كشورمان اقدام و به محض ورود به فرودگاه امام خميني(ره ) و با ارائه كد مخصوص ويزاي خود را دريافت كنند. حالا اما در وعده‌اي معتبرتر سخن از راه‌اندازي ويزاي الكترونيكي تا پايان سال ميلادي جاري است؛ اتفاقي كه براي تحقق چشم‌انداز گردشگري سال 1404 ضروري به نظر مي‌رسد،  طبق هدفگذاري‌هاي كلان كشوري ايران در اين سال،‌ كشور بايد موفق به جذب سالانه 20 ميليون گردشگر خارجي شده باشد، اين در حالي است كه هم اكنون اين تازه به مرز 5/2 ميليون نفر در سال رسيده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار