کد خبر: 786645
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
به دنبال پخش تبليغات از شبكه GEM رخ داد
تهيه‌كنندگان فيلم‌هاي «ابد و يك روز» و «50 كيلو آلبالو» به دليل انتشار تيزرهاي تبليغاتي اين فيلم‌ها از شبكه ماهواره‌اي GEM به دادگاه احضار شدند.
محمد صادقي
با وجود منع قانوني تبليغ فيلم‌هاي ايراني از شبكه‌هاي ماهواره‌اي، اغلب فيلم‌هاي سينمايي در حال اكران سينماها به شبكه‌هاي ماهواره‌اي و به خصوص شبكه GEM آگهي مي‌دهند و تيزرهاي متعدد اين فيلم‌ها از ماهواره پخش مي‌شود. تهيه‌كنندگان اين فيلم‌ها اغلب تأثير مثبت تبليغات ماهواره‌اي را در بالا بردن ميزان فروش فيلم‌ها دليلي براي ارائه آگهي به ماهواره مي‌دانند، در صورتي كه جدول فروش فيلم‌ها نشان داده است كه اين تأثير در مورد همه فيلم‌ها صادق نيست و چندين عنوان فيلم با وجود پخش تيزرهاي تبليغاتي‌شان از شبكه GEM و ديگر شبكه‌هاي ماهواره‌اي نتوانستند از فروش خوبي برخوردار شوند. در برابر توجيه‌هاي اقتصادي تهيه‌كنندگان، قانون منبع ارائه آگهي و همكاري با شبكه‌هاي ماهواره‌اي نيز وجود دارد. سال گذشته نيز يك بار دادگاه فرهنگ و رسانه چند تن از تهيه‌كنندگان فيلم‌هاي سينمايي را احضار كرده و درباره عواقب همكاري با ماهواره‌ها به آنها هشدار داده بود. روز گذشته سايت خبري «سينما، سينما» در خبري نوشت: سعيد ملكان و مرتضي شايسته تهيه كنندگان دو فيلم پرفروش امسال: «ابد و يك روز» و «۵۰ كيلو آلبالو»، به علت پخش تيزرهاي فيلم‌شان از شبكه GEM دوشنبه به دادگاه مي‌روند.
اين دو فيلم هر دو در اكران نوروز 95 حضور داشتند و آگهي‌هاي متعدد آنها از GEM پخش مي‌شد. در نوروز امسال به غير از فيلم باديگارد، ساير فيلم‌هاي روي پرده، تيزرهاي تبليغاتي‌شان را در اختيار GEM قرار داده بودند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار