کد خبر: 786609
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
در موزه پانورامای خرمشهر
موزه پانورامای خرمشهر امروز در باغ موزه دفاع مقدس در حالی افتتاح خواهد شد که نقاشی های ناصر پلنگی از خرمشهر در این گنبد، پروژکت خواهد شد.
موزه پانورامای خرمشهر امروز در باغ موزه دفاع مقدس در حالی افتتاح خواهد شد که نقاشی های ناصر پلنگی از خرمشهر در این گنبد، پروژکت خواهد شد.


به گزارش مهر، امروز دوم خرداد موزه پانورامای تهران در باغ موزه دفاع مقدس در پارک طالقانی افتتاح شد؛ موزه ای که با یک نقاشی دیواری در ابعاد حدود ۲ هزار متر که روی یک گنبد دورانی پروژکت می شود، پوشانده شده است.

این موزه که با نام موزه پانورامای خرمشهر شناخته خواهد شد نقاشی دیواری مورد نظر خود را به ناصر پلنگی، هنرمند نقاش که سال‌های حماسه دفاع مقدس نقاشی دیواری مسجد جامع خرمشهر را خلق کرد سفارش داد که به گفته ناصر پلنگی، خلق این نقاشی دیواری که خود از بیش از هزاران نقاشی خلق شده، ۵ سال به طول انجامید. این نقاشی دیواری در یک محیط دایره ای ۱۰۶ متری در ارتفاع ۲۵ متر به نمایش دائمی گذاشته می شود.

 موزه پانورامای خرمشهر یکی از زیباترین بناهای کشور خواهد بود. در طراحی بخش‌های مختلف این ساختمان از شکل هندسی دایره استفاده شده که ساده‌ترین و کامل‌ترین اشکال است. علی رغم پیچیدگی‌ها و قسمت‌های مختلف ساختمان که همه در زیرزمین قرار دارند، آنچه ناظر بیرونی خواهد دید، نیم کره‌ای در وسط آب است که انعکاس آن در سطح آب در کنار انعکاس تصویر آسمان، گویی معلق در آسمان را نمایش می‌دهد. بنایی که در عین بزرگی و عظمت، بی هیچ ادعایی در سکون و سکوت معلق است و مردان بی‌ادعایی را به یاد می‌آورد که حماسه بیت‌المقدس را آفریدند.

 نقاشی پروژکت شده روی این گنبد داستان خرمشهر از تسخیر این شهر توسط عراق تا آزادسازی و فتح آن توسط رزمندگان کشورمان را روایت می کند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار