کد خبر: 786292
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹
گزارش یک جشن ساده دانشجویی در زیر آفتاب سوزان طنز سیاسی
در روزهايي كه بسياري از برنامه‌هاي رسمي دولت با «كمبود» استقبال‌كننده روبه‌رو است، يك جشن طنز سياسي با «كمبود جا» براي استقبال‌كنندگان روبه‌رو مي‌شود!
كبري آسوپار
در روزهايي كه بسياري از برنامه‌هاي رسمي دولت با «كمبود» استقبال‌كننده روبه‌رو است، يك جشن طنز سياسي با «كمبود جا» براي استقبال‌كنندگان روبه‌رو مي‌شود! «دكتر سلام» كه سه سالگي‌اش را ديروز جشن گرفت، قصد دارد به دولت يازدهم بگويد «ما پرمخاطب‌ترين مجموعه طنز
سياسي- اجتماعي- تصويري در فضاي مجازي هستيم و اساس كارمان هم دانشجويي است، هرچند مخالفان تاكنون ما را يا بايكوت كرده‌اند يا به حاشيه برده‌اند.» فهم اين معنا براي دولتمردان سخت نيست چرا كه آنها خود به خوبي مي‌دانند كه «طنز» قوي‌ترين نوع نقد است و شايد به همين خاطر ديدن تصاوير حضور 10هزار نفري مخاطبان دانشجويي يك برنامه طنز سياسي برايشان دشوار باشد، آن هم در روزهايي كه صحنه برنامه‌هاي دولتي پر است از افراد رسمي دعوت شده يا به ميدان آورده شده و محافظان كت و شلواري تابلو!
«دكتر سلام» ساده و عميق حرف مي‌زند، مثلاً يك پرسش ساده مي‌پرسد كه چرا حسين فريدون برادر رئيس‌جمهور بايد مثل آقاي دوربيني در همه تصاوير دولتي ديده شود و براي همين از آقاي دوربيني درباره او مي‌پرسد. همچنين جايزه حسين فريدون را براي كساني كه در جايي غير از جاي خود ديده مي‌شوند، تعيين مي‌كند. دكتر سلام همچنين كرم ضدآفتاب تابان برجام را حراج مي‌كند. آفتاب همين جوري‌اش مي‌سوزاند چه برسد به آفتاب تابان!

   چه كت و شلواري، چه روحاني!
هادي قاسمي، مديرعامل خبرگزاري دانشجو به نوعي ميزبان مراسم است و اولين سخنران، او گفت: در اين سه سال سعي كرديم دانشجويي عمل و از مستضعفان حمايت كنيم و وامدار هيچ جريان سياسي نباشيم. سرنوشت كشور براي ما مهم است و اجازه معامله با سرنوشت كشور را به هيچ كس نمي‌دهيم. چه آن كس كت و شلواري باشد چه روحاني!
 
  برخي با كليدشان قفل درست نكنند!
سخنران بعدي، محمدباقر قاليباف شهردار تهران است. او ضمن تبريك روز جوان و اعياد شعبانيه گفت: در جمع برخي از جوانان، يكي از من پرسيد زماني كه شما پرواز هستيد و در شهر حضور نداريد چطور مسائل را اداره مي‌كنيد؟ من به او گفتم از طريق گوشي همراه و تماس با دفترم مسائل را زير نظر دارم. 30 سال قبل و در دهه 60 كه وقتي همسن شما جوانان بوده و در جبهه حضور داشتيم، آن زمان برخي از مديران تحت عناوين مختلف همچون مدير، بازرس يا مسئول كاروان به همراه كاروان‌ها به حج مي‌رفتند، آن زمان گفتند كه مي‌خواهيم بخشنامه كنيم تا ديگر مديران به حج نروند، اما من به آنها گفتم خواهشاً اين كار را نكنيد زيرا وقتي مديران نيستند، كار بهتر پيش مي‌رود. من مطمئنم وقتي هم من در شهر حضور ندارم، شهر بهتر اداره مي‌شود! وي در پايان تأكيد كرد: اگر برخي با كليدشان نتوانستند مشكلات كشور را حل كنند، براي كليدشان قفل درست نكنند.

   حاشا كه «كليد» تو كند باز گره را!
ناصر فيض، شعر طنزي خواند كه با استقبال حاضران در سالن مواجه شد. بخشي از اين شعر:
سخت است كه استان بكني يك شبه ده را
با آتش كبريت كني آب، زره را
از قفل گذشتيم بماند كه نشد باز
حاشا كه كليد تو كند باز گره را!
 
 هميشه دور، دور حزب‌الله است
حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه كيهان نيز در اين مراسم گفت: هرچند دكتر سلام دير آمد اما زود شناخته شد و نقشي بسيار مؤثر و تعيين‌كننده در اين عرصه پيدا كرد. اجتماعات اينگونه تابلوي دقيق‌تري از فضاي حزب‌الله را در عرصه نشان مي‌دهد. دوستان دكتر سلام به من گفتند كه تعداد متقاضيان براي حضور در مراسم امروز به 10 هزار نفر رسيده است كه من اين را به آنها تبريك مي‌‌گويم. شريعتمداري گفت: ما با جمعي از دوستان از جمله آقاي شايانفر و سيدمهدي شجاعي نشست‌هايي را با عنوان مجمع نويسندگان مستقل داشتيم اما زماني كه ما دور يكديگر جمع شديم برخي‌ها دچار ترديد شدند و گفتند ما كه اينجا مي‌نشينيم و بحث مي‌كنيم وقتي جدا مي‌شويم هر كدام به يك سو مي‌رويم. زماني كه اين نكته را به آقا گفتيم ايشان فرمودند همين نشستن شما موضوعيت دارد، چراكه هر كس سرريز نشست‌ها را به محل فعاليت خود مي‌رساند و اهميت اين جلسات بسيار زياد است. وي گفت: من به جد معتقدم كه به تدريج ابري كه عده‌اي در فضا پراكنده‌اند كنار مي‌رود و هميشه دور، دور حزب‌الله است.  

   لاريجاني: با تعبیر هاشمی انقلابی زیر 60 سال نداریم!
محمدجواد لاريجاني نيز در اين مراسم گفت: به تعبير آقاي هاشمي كساني كه از سال 42 تا پيروزي انقلاب با انقلاب همراه بودند، انقلابي هستند كه الان همه بالاي 60 سال سن داشته و نسل‌شان در حال انقراض است، لذا درباره جوانان انقلابي مي‌گويد برخي تازه به دوران رسيده‌ها انقلابي شده‌اند. وي به تعبير ديگر از انقلابي بودن در بيان رئيس‌جمهور به معني سر و صدا كردن اشاره كرد و گفت: اين تعابير هيچ‌كدام مورد نظر رهبر معظم انقلاب نيست؛ انقلاب حادثه‌اي بزرگ بود كه تجربه نشئت گرفته از آن در دو جريان حكومت مدني جمهوري اسلامي و بيداري اسلامي متبلور شده است و انقلابي كسي است كه اين دو جريان را باور داشته و در آن مشاركت دارد. با اين مفهوم از انقلابي بودن يك جوان 16 ساله مي‌تواند انقلابي باشد و بسياري از كساني كه در جريان انقلاب بودند مي‌توانند انقلابي نباشند. وي از امكان ورود مقوله طنز به مسائل مربوط به حكومت آل‌سعود و ترامپ نامزد انتخابات رياست‌جمهوري امريكا سخن گفت و افزود: از ترامپ مضحك‌تر كساني در داخل هستند كه به او و نظام سلطه چشم دوخته‌اند. شما مي‌توانيد 50 شماره دكتر سلام را با اختصاص دادن به «ترامپ چپ و چوله» منتشر كنيد كه اين صحبت لاريجاني با تشويق حضار همراه شد.

   غذاي خانگي فائزه در خانه بهائي‌ها!
لاريجاني همچنین گفت: «آقاي هاشمي اخيراً گفته‌اند كساني كه با برجام موافق نيستند اگر توفيقات برجام منتشر شود رسوا و بي‌آبرو مي‌شوند»، ما كه بيسواد بوديم، حالا بي‌آبرو هم مي‌شويم!
 مجري برنامه گفت كه حالا كه سر شوخي با حاج آقا باز شده است، من هم يك مورد را مطرح مي‌كنم، مورد داشته‌ايم كه طرف قدرت اداره خانواده‌اش را نداشته اما صحبت از مديريت كشور مي‌‌كند، پسرش به لندن مي‌رود اما از شير فلكه نفت سر در مي‌آورد و زماني هم كه به اوين مي‌رود حاج آقا به او مي‌گويد دوباره برگرد و به مردم خدمت كن! دختر حاج آقا كه وسط فتنه رفته بود تا ساندويچ بخرد اين بار از خانه بهائي‌ها سردرآورد حتماً به آنجا رفته تا غذاي خانگي بخرد. اين سخنان مجري با خنده و تشويق حضار همراه بود.
 
  تشویق تمام قد فرزندان انقلاب
وقتي كه مجري برنامه خطاب به حضار گفت، ما هنوز غافلگيري‌هاي زيادي براي شما داريم، از سردار فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه و نيروهاي ويژه تكاور دريايي كه اخيراً باعث ذلت و خواري تفنگداران امريكايي در جزيره فارسي شده بودند، دعوت كرد كه داخل سالن شوند و همين نكته باعث شد كه جمعيت اين بار ايستاده و فرزندان انقلابي خود را تشويق كند.
سپس سردار فدوي با اشاره به دستگيري امريكايي‌ها گفت: نيروهاي امريكايي كه در اين جريان دستگير شدند، از سربازان خبره امريكايي به شمار مي‌رفتند اما در زمان دستگيري حتي جرئت نكردند به سلاح‌هاي خود نگاه كنند. امريكايي‌ها در زمان دستگيري اين تفنگداران بلافاصله تمام ناوها و هلي‌كوپترهايشان را دور كردند زيرا اگر يك شليك از طرف امريكايي‌ها صورت مي‌گرفت، همه ناوهاي امريكايي مورد اصابت و هدف ما قرار مي‌گرفتند. آقاي ظريف وزير امور خارجه درباره اين موضوع مي‌گفت، صداي جان كري را مي‌شنيدم كه بر سر رئيس ستاد مشترك ارتش امريكا فرياد مي‌زد كه چرا چنين اشتباهي انجام داديد و همچين اتفاقي افتاده است.
 
  فشارهاي ايميلي!
يكي ديگر از بخش‌هاي جالب مراسم دكتر سلام شخصي بود كه با لپ‌تاب روي سن آمد و گفت كه مي‌خواهم به طرف مقابلم فشار ايميلي بياورم، حرف او باعث خنده و تشويق حضار شد اما اين فرد گفت كه متأسفانه اينترنتم قطع شده و حالا آنها فكر مي‌كنند كه من ترسيده‌ام!
حسن عباسي يكي از سخنرانان اصلي اين مراسم بود. او گفت: مي‌خواهم براي شما جوك سال را بگويم؛ جزيره‌اي كه خودش دارد زير آب مي‌رود و مسئولان دولتش با لباس غواصي به صورت نمادين به زير آب رفتند تا نسبت به اين مسئله هشدار دهند، آمده و ارتباطش را با ما قطع كرده كه بعد از جيبوتي چشم ما به مالديو منور شده است كه اين هم از سياست خارجي بسيار فعال ماست. صحبت‌هاي حسن عباسي كافي بود تا صداي تشويق حضار لحظه‌اي قطع نشود.
 
توصيه آقاي دوربيني به برادر رئيس‌جمهور!
يكي از بخش‌هاي جذاب اين مراسم حضور آقاي دوربيني در مراسم دكتر سلام بود كه مجري از او پرسيد كه از كجا مي‌فهمي كدام برنامه مهم است و بايد به آنجا بروي و او پاسخ داد كه اولويت‌بندي مي‌كنم. وقتي كه مجري از او پرسيد كه چند سال است اين كار را مي‌كني پاسخ داد از وقتي كه هنوز انقلاب نشده بود! مجري برنامه تصاوير ايستادن حسين فريدون در كنار نوبخت را در پخش زنده اخبار سراسري به آقاي دوربيني نشان داد و گفت: نظرت درباره اين عكس چيست كه او هم پاسخ داد: من اگر جاي آقاي فريدون بودم در نقطه طلايي دوربين و پشت نوبخت قرار مي‌گرفتم، اين صحبت آقاي دوربيني مايه خنده و تشويق حضار شد. در اواسط اين برنامه يكي از عوامل دكتر سلام با عينك دودي كه بر چشم زده بود روي سن آمد و گفت: سه عدد كرم ضدآفتاب برجام فقط هزار تومان، مجري به او گفت ما كه آفتابش را نديديم تا حالا بخواهيم كرمش را بخريم، اين گفت‌وگو باعث تشويق و اظهار خوشحالي حضار شد.

   انتخاب فائزه به عنوان فريدون سال!
برنامه دكتر سلام جايزه «فريدون سال» را به فائزه هاشمي به دليل حضور در جمع سركرد‌گان بهائي زير عكس عبدالبها تقديم كرد. «فريدون سال» جايزه‌اي است كه به كسي تعلق مي‌گيرد كه در جايي كه نبايد باشد، حضور دارد. معصومه ابتكار به دليل حضور در بي‌بي‌سي، محمدجواد ظريف به دليل حضور در برنامه 90، سيدعباس عراقچي به دليل حضور در برنامه عمو پورنگ، كاظم جلالي به دليل حضور در ليست اصلاح‌طلبان و محمود علوي وزير اطلاعات به دليل حضور در كنار سيدمحمد خاتمي از ديگر نامزدهاي اين جايزه بودند.
دست آخر مجري برنامه «دكتر سلام» گفت: آخر برجام هم اينگونه شد كه آقاي سيف گفت برجام براي ما چه چيزي داشته؟ كه حضار يكپارچه و بلند پاسخ دادند هيچ چيز! و به اين ترتيب كليپ «هيچي به هيچي» به سخنراني سيف در امريكا كه عايد برجام را هيچ چيز عنوان كرده بود، اختصاص يافت.
احمد توكلي، محمدباقر قاليباف، حسين شريعتمداري، محمدجواد لاريجاني، عباسعلي كدخدايي، محمدمهدي زاهدي، سيد‌محمد حسيني، اميرحسين قاضي‌زاده‌هاشمي، حسن عباسي، محمدحسين صفارهرندي، سردار محمدحسين نجات، سعيد قاسمي، سردار فدوي، پسر سردار شهيد ناظري، ابراهيم كارخانه‌اي و پرويز داوودي از جمله مهمانان و سخنرانان اين مراسم بودند. قرآن و سرود ملي و بعد، اولين برنامه پخش شده، كليپي حماسي در مورد مدافعان حرم است و گفتن از «حماسه» مطلع مراسم مي‌شود.
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
2
4
کار بچه های دکتر سلام درسته اما ای کاش بعضی مسئولین بهتر حرف ها را می فهمیدند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
تا درست را چي تعريف كنيم خخخخخخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
2
4
همه ابن افراد که شمردید جمعا ده تا رای هم در انتخابات ندارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
0
3
اي جان اي جان چه جمعيتي. دايي مثل كبك همون جايي كه هستي بمون بهتره يه سري به تعداد بيننده هاي شبكه نيم من و تو هم بزني بد نيست
ناشناس
|
United States
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
0
0
گرداوردن شش هزار نفر دریک سالن را تبریک گفته و مشت محکمی به دهان رای دهندگان ...بود
مهدی رنجوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
1
4
جمعی ورشکسته که سعی کرده اند با طرح خزعبلات و شوخی های انچنانی به دولت حمله نمایند. آرا مردم در سال های 88 و 92 و 94 را از یاد نخواهیم برد. البته رای مردم به خوبی ها و نفی لمپن بازی از سوی تندروها را از یاد نخواهیم برد. تنها نام نیک و کار خیر است که در یاد مردم می ماند. پس درود بر وطن دوستی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
منظورت از راي مردم در انتخابات سال 88 هماني است كه شما قبولش نكرديد و عدد 25 را از عدد 13 كوچكتر مي دانستيد و نزديك بود كه مملكت را به چاه بيندازيد ؟!

برو عمو
يكي ديگر را كه از گروه خودت است رنگ كن !!!
ناشناس
|
-
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
2
4
برگزاری چنین همایشهایی مانند دست و پا زدن های شخص در حال احتضار است که دارد نفس های آخرش را میکشد یا سوزش ناشی از شکستی سخت و دردناک مثلا در انتخابات
مشتی پیرمرد ...، نظریه پرداز متوهم ،سردارن خالی بند و آواز خوانهای مواجب بگیر نوکیسه جمع شدن که مثلا دولت منتخب ملت را ریشخند کنند و احتمالا از این 10000 نفر نصفشان برای خوردن کیک و ساندیس رایگان و احیانا سابقه ای برای پرونده بسیجشان به آقای شریعتمداری میگویم آینده مشخص خواهد کرد دوره دوره شماست یا کسان دیگر نیازی نیست زیاد انتظار کشید آینده همین نزدیکی هاست
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
1
2
دانشجوي مسلمان يا داعشي خخ خخخخ
ناشناس
|
United States
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
1
2
جشن ساده خخخخخ
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
1
3
هركه نفهمدتاريخ به اوخواهدفهماند❗️
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
تاريخ ؟!!!
جناب تاريخ
يادت از عدد 25 اي كه تو كوچكتر از عدد 13 مي دانستي هم هست ؟!!!

برو شنگولك و كم تر شيشه مصرف كن !!!

هههههههههههههه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
2
0
خوب در انتخاب ریس مجلس مشخص شد اکثریت چه کسانی هستند چرا اینها بازهم انکار می کنند یکم تفکر خوب است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
دکتر پزشکیان ومطهری چطور!!!!!!!!!!!!!!!!؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار