کد خبر: 786163
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
حجت‌الاسلام علوی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:‌
وزیر اطلاعات از شناسایی و انهدام ۲۰ تیم تروریستی در سال ۹۴ خبر داد
جوان آنلاين: حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات امروز طی سخنانی در پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران با بیان این مطلب که امنیت حاصل و شکل گرفته در جمهوری اسلامی محصول همکاری‌های تنگاتنگ با همه نهادهای اطلاعاتی و مدیریت سیاسی در جمهوری اسلامی ایران بوده است، اظهار داشت: وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، بسیج قهرمان، قوه قضاییه، ارتش جمهوری اسلامی ایران، وزارت کشور و شورای عالی امنیت ملی و همچنین سایرنهادها با همت، تلاش و اخلاص در برقراری امنیت از هیچ تلاش، کوشش و مجاهدتی دریغ نکردند.

وی افزود: در این بین وزارت اطلاعات نقش ویژه‌ای داشته و راز و رمز این توفیق ایمان، دینداری و ولایتمداری این عزیزان بوده است.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: سالی که پشت سر گذاشتیم شاهد حوادث ناامنی و ضد امنیتی در بسیاری از کشورهای جهان بودیم. صدای انفجار بمب و بوی باروت از بسیاری از کشورهای منطقه و حتی در کشورهای دوری مانند فرانسه و بلژیک احساس کردیم و شاهد بودیم که در این میان جمهوری اسلامی ایران علی رغم توطئه‌های گسترده سرویس‌های اطلاعاتی متخاصم و تلاش مذبوحانه مزدورانه آنها، گروه‌های تروریستی و تکفیری برای به چالش کشاندن امنیت جمهوری اسلامی ایران ناکام ماندند و ایران سالی همراه با امنیت و آرامش را پشت سر گذاشت و مردم عزیز شاهد بودند در جمهوری اسلامی ایران اقدامات ضد امنیتی به وقوع نخواهد پیوست.

علوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توجه وزارت اطلاعات به کارهای علمی اظهار داشت: یکی از عوامل موفقیت وزارت در انجام مأموریت زیربنای علمی کار اطلاعاتی بوده است. در وزارت اطلاعات هزاران نیروی تحصیل کرده با تحصیلات دانشگاهی در مقاطع دکتری و فوق لیسانس و همچنین جمع قابل توجهی از طلاب با تحصیلات خارج فقه و اصول به کار اطلاعاتی با زیربنای علمی می‌پردازند و به مسائل با تخصص و تبحر می‌نگرند تا مسائل به هزینه هرچه کمتر برای نظام جمهوری اسلامی فراهم کنند.

وی برهمین اساس خاطرنشان کرد: یکی از عوامل موفقیت وزارت اطلاعات در مأموریت‌های پیش رو پیوند تنگاتنگ با مردم عزیز، هوشیار و هوشمند بوده است، همانگونه که امام راحل فرموده بودند اطلاعات 36 میلیونی زمانی که ایران 36 میلیون جمعیت داشت؛ امروز اعلام می‌کنیم و باید بگوییم که اطلاعات 80 میلیونی. و به حمدالله حساسیت، هوشیاری و اطلاع به موقع مردم عزیز دستگاه اطلاعاتی وزارت اطلاعات موفق به کشف بسیاری از توطئه‌ها کرده است و توطئه گران را زیر ضربه برده است.

وزیر اطلاعات با بیان این مطلب که طی نظرسنجی اخیر بین دستگاه‌های مختلف وزارت اطلاعات در بین دستگاه‌ها از دید مردم به لحاظ محبوبیت و مقبولیت رتبه سوم و چهارم را کسب کرده است، اظهار داشت: توجه به راهبرد جذب حداکثری و دفع حداقلی و اولویت دادن به جامعه امن به جای جامعه امنیتی ما را به این موفقیت سوق داده است.

علوی حفظ بی‌طرفی و استقلال وزارت اطلاعات در دسته بندی‌های سیاسی را از دیگر اولویت‌های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: تلاش وزارت اطلاعات پیشگیری از دوقطبی شدن جامعه و صیانت از انسجام و وحدت ملی بوده است. حفظ بی‌طرفی واحترام به همه جریان‌های سیاسی درون نظام و حمایت از نشاط سیاسی سالم و تذکر مشفقانه به هنگامی که تلاش‌های سیاسی با حاشیه‌های ضدامنیتی همراه می‌شد از راهبردهای ما در وزارت اطلاعات بوده و است.

وی اضافه کرد: همچنین راهبرد «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَماءُ بَيْنَهُمْ» یعنی برخورد با قدرت با صلابت در برابر اقدام ضدامنیتی دشمنان انقلاب و سرویس‌های متخاصم و ارعاب دشمن بر مبنای «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدْوَّ اللّهِ»، از اهداف ما بوده است، بر این اساس باید هراس دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی بر دل دشمنان اسلام بنشیند و فرصت توطئه را از آنها سلب کند.

وزیر اطلاعات در بخش پایانی سخنانش به اقدامات وزارت اطلاعات در سال 94 اشاره کرد و گفت: در سالی که گذشت شناسایی بیش از 20 تیم تروریستی که برنامه انفجار بمب و اقدامات ضدامنیتی را داشتند، توسط وزارت اطلاعات انجام شد و جمعی از عناصر آنها به هلاکت رسیدند و جمعی نیز بازداشت شدند و مقادیر بسیار زیادی از سلاح، مهمات و مواد منفجره از آنها بدست آمد و اشراف کامل از نظر اطلاعاتی و هر حرکت آنها وجود دارد.

علوی برهمین اساس دستگیری چند تیم پشتیبانی از گروه‌های تروریستی را از دیگر اقدامات وزارت اطلاعات دانست و افزود: کشف مراکز انفجاری متعلق به آنها از دل این دستگیری‌ها رخ داد و از بسیاری از اقدامات آنها جلوگیری شد.

وی هلاکت سرکرده و اغلب اعضای گروهک ترورسیتی انصار الفرقان در جنوب شرق کشور را از دیگر اقدامات مهم وزارت اطلاعات درسال گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: رصد اقدامات گروه‌های تکفیری و ارشاد صدها جوانی که در معرض جذب جریان‌های تروریستی قرار گرفته بودند و همچنین اقدامات وزارتخانه در زمینه مبارزه با مواد مخدر که در این زمینه وزارت درسال گذشته 54 تن مواد مخدر صنعتی وسنتی و 2 تن مواد پیشتاز و همچنین کشف و انهدام 17 مرکز تولید مواد مخدر و ضربه به 291 باند توزیع مواد مخدر را داشته‌ایم،  از دیگر اقدامات وزارت اطلاعات بوده است.

وزیر اطلاعات همچنین با اشاره به شعار سال گفت: از جمله اقدامات وزارت اطلاعات در اقتصاد مقاومتی همواره مبنی بر امنیت اقتصاد و حمایت از سرمایه گذاران و مبارزه با موانع تولید بوده است.

علوی مبارزه با زمین خواری را از سیاست‌های کلان وزارت اطلاعات دانست و گفت: طی سالهای 92 و 93 حدود 40 هزار هکتار زمین از اشغال و تصرف افراد متجاوز خارج و به بیت المال برگردانده شد که ارزش آن حدود 191 هزار میلیارد تومان بوده است. همچنین در سال 94 استرداد 4 هزار و 900 هکتار به ارزش حدود 12 هزار و 500 میلیارد تومان انجام شد. همچنین پیشگیری از تصرف 37هزار هکتار به ارزش 60 میلیارد تومان توسط وزارت انجام شده است

وی ادامه داد: در عرصه قاچاق کالا و ارز به ارزش دو هزار و 800 میلیارد تومان با قاچاق کالا و ارز مبارزه شد. همچنین از فرار مالیات بدهکاران مالیاتی با اشراف اطلاعاتی وزارت اطلاعات پیشگیری به عمل آمد.

وزیر اطلاعات گفت: همچنین از شیوه‌های متقلبانه اعطای وام توسط سیستم‌های بانکی در حد دو هزار میلیارد تومان جلوگیری بعمل آمد و در زمینه مبارزه با پولشویی، رشوه، تبانی، اختلاس و شرکت‌های هرمی و اقدامات انحرافی و اقتصادی و ربایش اموال مردم از سیستم‌های بانکی که یک قلم آن جلوگیری از ربایش 860 میلیارد تومان از یکی از بانک‌ها بود. از جمله فعالیت‌های سربازان گمنام امام زمان در عرصه اقتصاد بوده است.

وزیر اطلاعات به اقدامات وزارت اطلاعات در زمینه مقابله بابحث نفوذ اشاره کرد و گفت: این عرصه همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است در مبارزه با جاسوسی دشمن نیروهای گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات با هوشمندی چنان از نفوذ جلوگیری کردند که مقام معظم رهبری کتباً از همت و تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) قدردانی کردند.

علوی  اقدامات وزارت اطلاعات در عرصه بین المللی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در زمینه مبادله زندانیان مأموریتی که شورای عالی امنیت ملی برعهده وزارت اطلاعات گذاشت با موفقیت آن را به مرحله انجام رساندیم و در نتیجه مذاکراتی که انجام شد چند زندانی ایرانی از زندان‌‌های آمریکا آزاد و از چندین فرد تحت تعقیب رفع تعقیب بعمل آمد. یک بانک از تحریم خارج شد و 400 میلیون دلار سرمایه ایران که با احتساب سود آن جمعاً یک میلیارد و 710 میلیون دلار شد به کشور بازگردانده شد.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
0
0
آقای علوی !!
چرا صورت مسئله را پاک میکنید؟؟!!
بفرمائید چرا فرقه ضاله بهائیت که دست پرورده انگلیس مکار و استکبار جهانی خون آشام است و کاری جز جاسوسی در کشور ایران را نداشته و ندارد ؛ در کشور جمهوری اسلامی ایران باید از همه آزادیها ، بی قید و شرط ؛ استفاده نماید و وزرارت باصطلاح اطلاعات ما جانب آنها را بگیرد؟!!!!!
مگر این مسیر یکی از راههای نفوذ دسمن در امور کشور نیست که چندی پیش مقام معظم رهبری فریاد زدند که جلو نفوذ دشمن باید به هر شکل ممکنی گرفته شود؟!!!!؟؟؟
چرا از جانب همکاران شما به بعضی بچه حزب اللهی ها با کمال پر روئی تذکر داده می شود که :
کاری به این افراد(بهائی ها) نداشته باشید و اگر .... و حتی تهدید هم میکنند .
چرا خود شما برخورد قانونی و رسمی و آنگونه که در شرح وظایف شما(وزارت اطلاعات) آمده است را ندارید و آنگونه که شرع مقدس حکم نموده را اجرائی نمی کنید؟!!!
آقای علوی به کجا می روید؟
برای چه کسی قدم بر میدارید ؟
دین و دنیای خود را صرف چه جهتی می کنید؟
آیا این حرکت شما شبیه حرکت مردم کوفه در مقابل ذریه زهرا سلام الله عیه در کربلا نیست؟
باید به بنده بعنوان یک شهروند ایرانی پاسخ دهید .
تاکید مینمایم که بعنوان یک شهروند ایرانی باید از شما پاسخ دریافت دارم .
تا پاسخ نگیرم دست بردار نیستم ؛ حتی اگر جانم را در راه اسلام و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بدهم به ولله قدمی عقب نشینی نخواهم کرد .
اینجانب به عنوان یک شهروند ذی حق ؛ پاسخ شفاف ؛ مستدل ؛ قانونی ؛ مستند و ار حیث همه جهات حقوقی را از شما مطالبه دارم .
یا صاحب الزمان ادرکنا .
مهدی رنجوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
0
0
درود بر سرازان گمنام این مردان مرد بی ادعا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار