کد خبر: 785424
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
توديع و معارفه رؤساي صدا‌و‌سيما با چاشني كنايه و طنز
با سخنان روز گذشته رئيس صداوسيما، نشانه‌هاي تغيير در سياست‌هاي رسانه ملي در قبال قوا به ویژه دولت مشخص شد. علي عسكري در اين مراسم بر حمايت از دولت تأكيد كرد و از رئيس جمهور و ساير رؤساي قوا براي كمك به صداوسيما درخواست كرد.
محمدصادق عابديني
مراسم تكريم رئيس سابق و معارفه رئيس جديد صداوسيما، در حالي برگزار شد كه سخنان طنز‌آميز اصغر پورمحمدي، معاون سيما فضاي اين مراسم را تحت‌الشعاع قرار داد. پور محمدي حضور حسام‌الدين آشنا در مراسم و تغيير صندلي وي از رديف سوم به رديف اول را در پرداخت بودجه صداوسيما مؤثر ناميد!
  
انتقاد معاون سيما از رئيس پيشين سازمان
معاونان برون‌مرزي و سيما سازمان صداوسيما در مراسم ديروز طي سخناني به دوران رياست محمد سرافراز در رسانه ملي پرداختند. محمد اخگري، با اشاره به تحولي كه دكتر سرافراز در زمان تصدي معاونت برون‌مرزي سازمان و در دوران رياست بر صداوسيما در معاونت برون مرزي ايجاد كرد، گفت: راه اندازي شبكه‌هاي سحر، العالم، پرس‌تي‌وي، آي‌فيلم و هيسپان تي‌وي كه زبان گوياي جمهوري اسلامي ايران هستند با تلاش كشور‌هاي غربي و برخي از دولت‌هاي عربي براي خاموش كردن صداي مقاومت همراه شد و موفقيت‌هاي دكتر سرافراز باعث شد تا نام وي در فهرست تحريم‌ها قرار گيرد.
اصغر پورمحمدي، معاون سيما نيز در سخناني گفت: دكتر سرافراز در زمينه‌هاي گوناگون توانست كارهايي را انجام دهد، ولي به دليل اينكه در كشورمان ملاحظات متعدد انساني، داخلي و بيروني داريم نمي‌توانيم چندين كار را با هم انجام دهيم. به همين دليل آقاي سرافراز با وجود اينكه فردي انقلابي و مخلص بود، نتوانست همه كارها را با هم انجام دهد. پورمحمدي افزود: شايد هم ما معاونان سازمان و مديران شبكه‌ها لايق نبوديم كه بتوانيم برنامه‌هاي خوب وي را اجرا كنيم. معاون سيما با بيان برخي از مشكلات صداوسيما از جمله كمبود بودجه، يكي از مشكلات سرافراز را انتقال ندادن مشكلات به بيرون از سازمان عنوان كرد.

پورمحمدي با اشاره به حضور حسام‌الدين آشنا، مشاور فرهنگي رئيس جمهور در مراسم گفت: هماهنگي در كشور ما كار بسيار سختي است و دكتر سرافراز نتوانست با دولت، مجلس و جاهاي ديگر هماهنگي انجام دهد، اما وي كارهاي مهمي انجام داد و اميدوارم دكتر علي عسكري نيز در اين مسير موفق باشد. معاون سيما تلاش براي اصلاح ساختار و نظم سازماني، شفافيت كاري و مالي، حركت به سمت اقتصاد مقاومتي، شايسته‌سالاري در انتصاب مديران، تمركز بر كيفيت به جاي كميت و چابك‌سازي سازماني و رسانه‌اي را از جمله اقدامات و كار‌هاي مهم سرافراز در طول رياست بر سازمان صداوسيما برشمرد. بيان طنز آلود پورمحمدي و واكنش‌هاي حضار در مراسم سال گذشته، بازتاب‌هاي زيادي در شبكه‌هاي اجتماعي پيدا كرده به نحوي كه حتي از معاون سيما به عنوان يكي از استعداد‌هاي انجام استندآپ كمدي نام بردند.
  
درآمد زايي 2300 ميلياردي براي صداوسيما
محمد سرافراز نيز طي سخناني با اشاره به برعهده گرفتن رياست سازمان از آبان سال 93 همراه با كسري بودجه شديد گفت: در آن زمان هزينه‌هاي سازمان بسيار بيشتر از بودجه بود و ما سه راهكار براي آن داشتيم، كاهش هزينه‌ها، افزايش كمك‌هاي دولت و افزايش درآمدها. سرافراز افزود: كاهش هزينه‌ها در همان سال اول انجام شد، دولت هم به طور شفاهي قول‌هايي داد كه عملي نشد. وي ادامه داد: در مورد بحث افزايش درآمد‌ها يك بحث نظري وجود دارد كه صداوسيما يك سازمان فرهنگي است و بايد از طرف دولت كمك مالي شود يا اينكه يك سازمان درآمدزا است و بايد هزينه‌هايش را خودش تأمين كند كه نظر رئيس جمهور هم بر مورد دوم بود. رئيس پيشين صداوسيما گفت: به سمتي رفتيم كه صداوسيما را درآمدزا كنيم و در يك برنامه‌ريزي و بعد از چند ماه فراز و نشيب در مدل جديد به نتيجه رسيديم.

سرافراز تأكيد كرد: امسال 2هزار و 300 ميليارد تومان قرارداد بسته شده كه هزار و 350ميليارد آن چك زمان‌دار است و اگر كمك هزار و 200 ميلياردي دولت انجام شود، علي عسكري خواهد توانست با اينها بدهي‌هاي سازمان را بپردازد و از اين شرايط عبور كند. رئيس پيشين صداوسيما كم‌كردن تعداد مديران سازمان و تبديل صداوسيما از يك ساختار اداري به ساختار رسانه‌اي را از جمله اقداماتش در اصلاح سازمان صداوسيما عنوان كرد و تشكيل شوراهاي محتوايي را يكي از اقدامات مؤثر در جلوگيري از موازي كاري و توليدات مشابه در شبكه‌هاي مختلف نام برد. سرافراز همچنين با اشاره به شبكه 2 كه دچار افت مخاطب شده بود و توانست در اين مد ت رشد خوبي داشته باشد، شبكه خبر كه با تغيير ساختار و پخش زنده مخاطبانش را افزايش داد، شبكه مستند كه با تغيير كيفيت شبكه و توليد مستند‌هاي فاخر به 40 درصد مخاطب رسيده است و رشد چشمگير مخاطبان شبكه‌ آي‌فيلم، شبكه نسيم، و شبكه پنج كه در حوزه اقتصاد مقاومتي فعاليت كرده است، اين پيشرفت را ناشي از نظم جدول پخش و ايجاد كمربند جدول پخش عنوان كرد كه در آن مخاطب مي‌داند در چه ساعتي، چه برنامه را در چه شبكه‌اي ببيند. ايجاد كانال‌هاي تلويزيوني خردسال و كودك، HD شدن شبكه ها، تغيير قاب تصاوير از 4: 3 به 16: 9 از جمله ديگر مواردي بود كه سرافراز آنها را به عنوان دستاوردهاي دوران رياستش برشمرد.
 
حمايت قاطع صداوسيما از دولت
عبدالعلي علي عسكري، رئيس جديد سازمان صداوسيما در اولين سخنراني رسمي‌اش در سمت رئيس سازمان، حمايت قاطع از فعاليت‌هاي دولت در دستيابي به اهداف نظام و پرهيز از سياه‌نمايي‌هاي مرسوم را از اهداف صداوسيما عنوان كرد و گفت: عمق بخشي به توليدات رسانه‌اي، تعمق دين باوري و ارزش‌هاي اخلاقي، مواجهه هنرمندانه و هوشمندانه با موضوعات اجتماعي، نگاه محبت‌آميز و كرامت‌آميز با مخاطبان و آحاد ملت ايران، توليدات فاخر و هنرمندانه و پر جاذبه رسانه، پاسخگويي به ميل، مصلحت و نياز مخاطبان و رضايتمندي آنان، توليد، انتقال و انتشار صدا و تصوير با كيفيت بالا و بالاخره نمايش جمال زيباي ملت ايران و تلاش در جهت رشد و خلق همه مزيت‌هاي رسانه‌اي به دست نيروهاي خدوم و فرهيخته در سازمان صدا و سيما قابل تحقق است و بايد براي به حركت درآوردن توانمندي‌هاي عرصه فرهنگ و هنر در اين سازمان تلاش بيشتري كنيم. علي عسكري ابراز اميدواري كرد با حمايت قواي سه‌گانه و با اتكا به داشته‌ها و سرمايه‌هاي سازماني بتوان در دوران جديد، فصلي نو را در فضاي رسانه‌اي كشور رقم زد.
  
اقتصاد مقاومتي اولويت صداوسيما باشد
رئيس مجلس شوراي اسلامي در مراسم تكريم و معارفه رؤساي سابق و فعلي صداوسيما، خواستار تغيير سياست صداوسيما نسبت به برجام شد و با كنايه مشكل سرافراز را پورمحمدي معاون سيما عنوان كرد. علي لاريجاني توجه رسانه ملي را به بحث دين و عقايد ديني مردم خواستار شد و همچنين اقتصاد مقاومتي را از نكاتي دانست كه صداوسيما بايد به آن توجه كند. لاريجاني افزايش همدلي را نيز به عنوان يكي از نكاتي كه صداوسيما بايد به آن توجه داشته باشد، ناميد. رئيس مجلس با انتقاد از عملكرد صداوسيما در موضوع برجام از علي عسكري خواست تا درباره اين موضع تجديد نظر كند و نگذارد مردم دچار يأس و نا اميدي شوند.

علي لاريجاني همچنين با اشاره به سوابق محمد سرافراز در صداوسيما، وي را سرمايه راديو و تلويزيون ناميد و ابراز اميدواري كرد دكتر علي عسكري بتواند مشكلات صداوسيما را حل كند.
علي عسكري در پايان مراسم و در جمع خبرنگاران، تغيير سريع مديران سازمان را رد كرد و از تغييرات در سطح مديران در آينده خبر داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار