کد خبر: 784961
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
اعتراض شدید آیت‌الله العظمی مکارم و رئیس دستگاه قضا و بازاریان تهران به همنشینی مجرمانه فائزه هاشمی با بهائیان در کنار استقبال بی‌بی‌سی و خود بهائيان از رفتار او حاشیه‌سازی خانواده هاشمي را وارد مرحله جديدي كرد.
کبري آسوپار
ديدار فائزه هاشمي با يكي از رهبران بهائيان بعد از گذشت سه روز، واكنش‌هاي بيشتري را موجب شده است. از تجمع بازاريان تهراني مقابل دادستاني و جمع‌آوري طومار شكايت عليه فائزه هاشمي تا کنایه فيس‌بوكي مشاور روحاني به دختر هاشمي رفسنجاني. در اين ميان، دو واكنش مهم‌تر از ساير واكنش‌ها ارزيابي مي‌شود؛ اول واكنش شديد‌اللحن آيت‌الله مكارم‌شيرازي در جايگاه يك مرجع تقليد و دوم واكنش آيت‌الله آملي‌لاريجاني در مقام رياست دستگاه قضا كه هر كدام با توجه به جايگاه افراد مورد نظر، معناي خاص خودش را دارد. روز گذشته، هاشمي‌رفسنجاني نيز اقدام دخترش را اشتباه بدي دانست و درخواست تصحيح و جبران آن را كرد. بايد ديد فائزه به خواست پدر تمكين مي‌كند يا از او مي‌گذرد!
  
اين جرم از نظر شرعي قابل تعقيب است
درس خارج فقه آيت‌الله مكارم‌شيرازي در صبح روز دوشنبه، با عتاب ايشان نسبت به ديدار فائزه هاشمي با بهائيان آغاز شد. اين مرجع تقليد از سكوت‌ها و موضع نگرفتن‌ها در قبال اين ديدار انتقاد كرد، به نسبت فاميلي فائزه با مقامات نظام اشاره نمود و البته موضع‌گيري پدر او را ملايم و البته قابل شكر كردن دانست. اين مرجع تقليد مي‌گويد: «شنيديم دختر يکي از شخصيت‌هاي معروف سياسي به ديدار دوستانه يکي از سران مجرم فرقه ضاله بهائيت رفته و در مجلسي زير عکس يکي از سران اين فرقه ضاله از او عملاً تشکر کرده است. اينجانب منتظر بودم ببينم کسي اعتراض مي‌کند يا نه، ديدم متأسفانه خبري نيست، تا اينکه شنيدم پدر او اعتراض ملايمي کرده که جاي شکرش باقي است، ولي چرا ديگران سکوت کردند؟ مگر اين کار يکي از منکرات مسلم نيست؟ آيا جاي نهي از منکر ندارد؟ بنده به‌سهم خود اين‌گونه کارها را شديداً محکوم مي‌کنم.»
وي با تأکيد بر اينكه «معتقدم اين جرم از نظر شرعي قابل تعقيب است، خاطرنشان کرد: «تقويت دشمنان اسلام و دشمنان نظام از نظر شرعي جرم محسوب مي‌شود و مي‌توان مجرم را تعقيب کرد. بايد توجه داشت مخالفت ما با اين فرقه ضاله، تنها به‌خاطر دشمني آنها با اسلام و توطئه بر ضد مسلمانان نيست بلکه آنها به‌يقين جزو عوامل بيگانه مانند امريکا و اسرائيل هستند. در طول تاريخ حيات منفور آنها، همواره دشمنان اسلام به‌عنوان يک ابزار از آنها استفاده کرده و مي‌کنند و ممکن است اين‌گونه کارها مقدمه‌اي براي به رسميت شناختن آنها باشد.»
به نظر مي‌رسد اين موضع‌گيري يك مرجع تقليد، موجب موضع‌گيري‌هاي بيشتر عليه اقدام فائزه هاشمي شده باشد. رئيس دستگاه قضا فرد ديگري بود كه ديروز صراحتاً عليه اين ديدار موضع گرفت و از كلام او برمي‌آيد كه اگر ماجرا ادامه يابد، برخورد قضايي با فائزه هاشمي يقيني خواهد بود.
  
مقر فرماندهي بهائيت در اسرائيل چه مي‌کند؟!
آيت‌الله آملي‌لاريجاني پس از بيان عباراتي در اهميت نيمه‌شعبان گفت: «در کشوري که منتسب به امام زمان(عج) است دفاع از بهائيت هيچ معنايي ندارد؛ بهائيت مجعول و ساخته شده دست اجانب و استعمارگران است. در جمهوري اسلامي ايران هيچ‌کس به دليل عقيده به زندان نمي‌رود و اين موضوع دروغ رسانه‌هاي غربي است. متأسفانه برخي‌ها با ادعاي دين مداري اقداماتي برخلاف امنيت کشور انجام مي‌دهند.»

رئيس دستگاه قضا با تأکيد بر اينکه قوه قضائيه با همه کساني که بر ضدامنيت کشور اقدام و براي کشورهاي بيگانه جاسوسي و از جمله با رژيم صهيونيستي همکاري کنند، قاطعانه برخورد خواهد کرد، گفت: «بايد پرسيد که بيت‌العدل يا مقر فرماندهي بهائيت در اسرائيل چه مي‌کند و آيا همکاري با چنين شبکه‌اي خلاف امنيت کشور ما نيست؟!»

نسبت فاميلي فائزه هاشمي با رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در كلام رئيس قوه قضائيه نيز تكرار شد. او گفت: «کساني که منتسب به روحانيت و مسئولان نظام هستند بايد بيش از ديگران از هنجارشکني پرهيز و از چنين کارهايي شرم کنند و بدانند که اگر اين هنجارشکني‌ها منجر به عناوين مجرمانه شود به شدت و بدون ملاحظه نسبت‌ها با آنان برخورد مي‌کنيم و توجه نمي‌كنيم چه كسي فرزند چه كسي است!
  
کنايه مشاور روحاني به فائزه هاشمي
هنجارشكني فائزه هاشمي تا حدي بود كه حتي هم جناحي‌هاي او نيز نتوانستند با اغماض و سكوت بگذرند. حسام‌الدين آشنا، مشاور روحاني از جمله معترضان به فائزه هاشمي بود. او در صفحه فيس‌بوک خود نوشت: «اي کاش آناني که نام بزرگشان بر نام کوچکشان غلبه دارد به جاي انتشار تصاوير عيد ديدني‌هاي پسانوروزي، کمي هم در عواقب امور انديشه و نصيحت پدر را آويزه گوش مي‌کردند. کاش مي‌دانستند که با اين کار نه کمکي به ميزبان کرده‌اند و نه باري از ايران برداشته‌اند.»
  
طومار شكايت عليه فائزه هاشمي
سردار نقدي، رئيس سازمان بسيج مستضعفين از معترضان به اين ديدار بود. او اين كار را، اقدام كساني دانست كه نفوذي هستند.
جمعي از بازاريان تهران نيز با تجمع مقابل دادستاني تهران طومار شكايتي عليه اقدام فائزه هاشمي امضا كرده و تحويل دادستاني دادند. ظهر دوشنبه بيش از هزار و 500 نفر از بازاريان و اصناف تهران با امضاي بيانيه‌اي اعتراض خود را به ديدار فائزه هاشمي با سرکرده فرقه بهائيت نشان دادند. جزئيات اين بيانيه به شرح زير است:

دادستان محترم استان تهران
ما جمعي از اهالي کسبه، اصناف و بازاريان تهران به عنوان اولين پرچمداران نهضت امام خميني(ره) و حاميان ولايت فقيه و رهبر معظم امام خامنه‌اي عزيز و نظام انقلاب اسلامي، ديدار خانم فائزه هاشمي‌رفسنجاني از سرکرده‌هاي فرقه‌ بهائيت را محکوم مي‌کنيم و از آن مقام محترم تقاضا داريم نسبت به اين اعمال خلاف موازين انقلاب اسلامي برخورد قانوني و انقلابي صورت گيرد.
شوراي هماهنگي بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي آزاد تهران نيز طي نامه‌اي خطاب به مسئولان اين دانشگاه خواستار اخراج فائزه هاشمي از دانشگاه آزاد شد و عنوان کرد: اين دانشگاه بايد در برابر اقدامات شنيع اين عضو هيئت علمي اقدام انقلابي کند. آيا وقت آن نرسيده که مسئولان فعلي اين دانشگاه از رياست اين دانشگاه گرفته تا هيئت امنا در يک اقدام انقلابي ثابت کنند که اين دانشگاه در دست نا اهلان نيست؟
تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و اعضاي خبرگان رهبري نيز از معترضان به فائزه هاشمي بوده‌اند.
  
سخنگوي بهائيان: بايد از فائزه تقدير كرد
بي‌بي‌سي فارسي اما يك‌شنبه شب با دعوت از سخنگوي جامعه بهائيان، به تقدير از اقدام فائزه هاشمي پرداخت و او را شخصي والا دانست كه حمايت‌هايش به بهايي‌ها قوت مي‌دهد و بايد مورد تقدير قرار گيرد. سخنگوي جامعه بهائيان با اشاره به ديدار اخير فائزه هاشمي با سران اين فرقه گفته كه کم‌کم سد تعصب درباره بهائيان دارد شکسته مي‌شود. احترام به عقايد ديگران نشانه پيشرفت جامعه ايران است، مخصوصاً از سوي کساني که متعلق به قشر مذهبي جامعه هستند!

واكنش بهايي‌ها به اين ديدار دليلي بر اين مدعاست كه چنين ديداري نمي‌تواند صرفاً يك ديدار دوستانه معمولي و خالي از حمايت باشد.
 اکنون افکار عمومی  منتظر است  ببیند مراجع قضایی و خانواده هاشمی رفسنجانی با فائزه هاشمی که همواره با رفتارهای ساختارشکنانه از خود چهره‌ای پرحاشیه در فضای سیاسی کشور ترسیم کرده است، چگونه برخورد خواهند کرد.
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
2
1
انگیزه حمایت علنی ازفرقه ظاله بهائیت وپذیرش عواقب آن مسئله ی ساده ویک اتفاق کوچکی نیست چراکه عامل آن درعین صحت وسلامتی وآگاهی ازتبعات آن عامدانه حمایت تمام قد خودوجریان وابسته ی شان برای رسیدن به اهداف شوم شان ازاین گروه منحرف صهیونیستی ومقاصد شان هرهزینه ی حتی ...... را خواهندپرداخت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
2
0
انگیزه حمایت علنی ازفرقه ظاله بهائیت وپذیرش عواقب آن مسئله ی ساده ویک اتفاق کوچکی نیست چراکه عامل آن درعین صحت وسلامتی وآگاهی ازتبعات آن عامدانه حمایت تمام قد خودوجریان وابسته ی شان برای رسیدن به اهداف شوم شان ازاین گروه منحرف صهیونیستی ومقاصد شان هرهزینه ی حتی ...... را خواهندپرداخت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
2
2
وقتی لقمه ی حرام و ناپاک در شکم ... افراد جا خوش کند انجام این کار خباثت آمیز را هم باید انتظار داشت.
علی
|
-
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
3
3
از آن پدر ومادر،همچین فرزندی بعید نیست.
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
3
1
اگه یه شخص عام از این ملت همچین کاری کرده بودالآن محدورالدم شناخته میشد ولی....
بگذریم حتما اینم تقصیردولت قبلی بوده
خخخخخخخخخ
اسماعیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
2
2
وقتی پدرش ضد شورای نگهبان باشد وبی پروا سخنان ضد ولایت سر میدهد باید دخترش ضد دین ونظام حرکت کند. آقای هاشمی آن فرد مورد اعتماد قدیمی نیست حال به مهره خطر ناکی تبدیل شده است
ناشناس
|
-
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
1
3
اگر ایشان شرعا یا قانونا خلافی مرتکب شده خب دادگاهیش کنید در غیر اینصورت به آقایان بگویید کمتر عربده بکشند و بیش از این جو جامعه را متشنج نکنند.
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
1
1
حجتیه این روز ها سخت مشغوله یادش بخیر امام وقتی این ها را فاسد نامید و دستور انحلال این مرکز انگلیسی را داد اما نمیدانست روزی ااین ها مملکت را خواهند کرفت و چنان فسادی برقرار خواهند کرد که در تاریخ ثبت خواهد شد
أبرار
|
United Kingdom
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
1
0
حجتيه كيه ؟
مگر فقط حجتيه با بهايي ها مشكل داره ؟
لابد پدر فايزه هم عضو حجتيه هست ؟
چون او هم به كار دخترش اعتراض كرده و اون را اشتباه بزرگي اعلام كرده
مشگل با بهايي ها از وابستگي اون ها با صهيونيست هاست همون اشكالي كه شاه داشت
لطفا كمي مطالعه كنيد
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
0
بسم الله الرحمن الرحیم

اسلام دین کامل

خداوند متعال در مقابل دیگر ادیان الهی ، " اسلام "را دین کامل معرفی نموده و در پنجمین سوره قرآن خود(سوره مائده) در آیه سوم آن اینگونه بیان میدارد که :

حُرِّمَتْ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةُ وَالدَّمُ وَلَحْمُ الْخِنزِيرِ وَمَا أُهِلَّ لِغَيْرِ اللَّـهِ بِهِ وَالْمُنْخَنِقَةُ وَالْمَوْقُوذَةُ وَالْمُتَرَدِّيَةُ وَالنَّطِيحَةُ وَمَا أَكَلَ السَّبُعُ إِلَّا مَا ذَكَّيْتُمْ وَمَا ذُبِحَ عَلَى النُّصُبِ وَأَن تَسْتَقْسِمُوا بِالْأَزْلَامِ ۚ ذَٰلِكُمْ فِسْقٌ ۗ

الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِن دِينِكُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ ۚ

الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي

وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِينًا ۚ

فَمَنِ اضْطُرَّ فِي مَخْمَصَةٍ غَيْرَ مُتَجَانِفٍ لِّإِثْمٍ ۙ فَإِنَّ اللَّـهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ﴿٣﴾

بر شما حرام شده است: مردار، و خون، و گوشت خوك، و آنچه به نام غير خدا كشته شده باشد، و [حيوان حلال گوشت‌] خفه شده، و به چوب مرده، و از بلندى افتاده، و به ضرب شاخ مرده، و آنچه درنده از آن خورده باشد -مگر آنچه را [كه زنده دريافته و خود] سر ببريد- و [همچنين‌] آنچه براى بتان سربريده شده، و [نيز] قسمت كردن شما [چيزى را] به وسيله تيرهاى قرعه؛ اين [كارها همه‌] نافرمانىِ [خدا]ست. امروز كسانى كه كافر شده‌اند، از [كارشكنى در] دين شما نوميد گرديده‌اند. پس، از ايشان مترسيد و از من بترسيد. امروز دين شما را برايتان كامل و نعمت خود را بر شما تمام گردانيدم، و اسلام را براى شما [به عنوان‌] آيينى برگزيدم.و هر كس دچار گرسنگى شود، بى‌آنكه به گناه متمايل باشد [اگر از آنچه منع شده است بخورد]، بى ترديد، خدا آمرزنده مهربان است.

در این آیه خداوند به صراحت هرچه تمامتر، دین مبین اسلام را دین(آئین) کامل بیان داشته و اینکار را برای بندگان خود اتمام نعمت دانسته و هر کس که بدان پشت نماید را کافر شمرده است .

در دین مبین اسلام کافر به کسی گفته می شود که منکر خدا باشد ؛ یا برای او شریک قرار دهد یا پیغمبری حضرت خاتم الانبیاء محمدابن عبدالله صلی الله علیه و آله و سلم را قبول ندارد ؛ نجس است و همچنین است اگر در یکی از اینها شک داشته باشد و نیز کسی که ضروری دین یعنی چیزی را که مثل نماز و روزه ، مسلمانان جزء دین اسلام میدانند را منکر شود ؛ چنانچه بداند آن چیز ضروری دین است و انکار آن چیز برگردد به انکار خدا یا توحید یا نبوت ؛ نجس می باشد ، و اگر ضروری دین بودن آن را نداند ، بطوریکه انکار آن به انکار خدا یا توحید یا نبوت برنگردد ، بهتر آن است که از او اجتناب کند .(مسئله 106 رساله توضیح المسائل امام خمینی رحمه الله علیه)

تمام بدن کافر ، حتی مو و ناخن و رطوبت های او نجس است .(مسئله 107 رساله توضیح المسائل امام خمینی رحمه الله علیه)

در دین مبین اسلام ، کافر بر دو نوع است:

الف – کافر ذمی .

ب – کافر حربی .

کافر ذمی به کافری گفته می شود که دارای شریعت و کتاب بوده و پس از ابلاغ دین مبین اسلام ، به آن پشت نموده و بر آئین و کتاب خود باقی مانده است . اما چارچوبه و قوانین و ... اسلام را رعایت نموده و هیچگونه حرکتی و تبلیغی نسبت به آئین خود را نداشته و مقررات اسلام را مو به مو اجرا و مواظبت می نماید .(همانند مسیحی که به انجیل معتقد است ، یهودی(کلیمی) که به تورات اعتقاد دارد و نصرانی که زبور را کتاب خود می داند)

کافر حربی به کافری اطلاق می گردد که نه شریعت و آئین دارد و نه کتاب ؛ در عین حال برای خود شریعت تراشیده و یا کتابی را از آن خود می داند و در این جهت نیز فعالیت و تبلیغ نموده و همه را به این مسیر دعوت می نماید و رسما و عملا با دین خدا در ستیز بوده و در مقابل دین خدا که اسلام باشد قد علم نموده است .

با این توضیحات به این اصل اسلام دست می یابیم که کافر اگر می خواهد درذمه اسلام بوده و به زندگی مسالمت آمیزخود بپردازد و بر آئین خود باشد ؛ باید همه شرائط اسلام را پذیرفته و از هرگونه حرکت و جوششی در جهت تبلیغ آئین خود پرهیز نموده و حتی به حکومت اسلامی جزیه نیز بدهد . اما همین کافرذمی ، اگر در ذمه اسلام ، اقدام به حرکتی فراتر از چارچوبه ای که اسلام برای او مشخص نموده و او آن را پذیرفته است نمود ؛ به کافر حربی تبدیل شده و دیگر حرمتی نداشته و خون او هدر است و هر کس او را بکشد یا خونش بریزد و..... ؛ بر او حرجی نبوده و هیچگونه قصاصی بر او بار نمی شود .

و اما کافر حربی ؛ همانگونه که از اسم او پیداست ، کافری است که با اسلام در حرب(جنگ و ستیز) بوده و چنین کافری در هیچگونه شرایطی حرمت نداشته و خون او برای همه مسلمانان هدر می باشد .

اینجاست که به این بحث می رسیم که :

بهائی جزو کدام یک از این دو دسته است ؟

آیا بهائیت دارای شریعت و کتاب است یا نه؟ و اگر شریعت و کتاب ندارد پس چه جایگاهی در جامعه برای او متصور است؟ و اسلام با این اقلیت چه برخوردی را دارا میباشد؟!

شناساندن اینگونه جریانها و آگاه سازی جامعه به عهده چه کسانی است؟

آنچه که در تاریخ از سابقه بهائیت موجود است این است که بهائیت آئین دست سازی است که قدمت آن به حدود 150 سال پیش بر می گردد و دست ساخته انگلیس مکار ؛ این روباه پیر است . بهائیت چون آئین خداوندی نداشته و کتاب آسمانی را دارا نمیباشد ؛ جزو کافر ذمی نبوده و قطعا جزو کافر حربی به حساب می آید و همانگونه که در تعریف قبل بیان داشتیم کافر حربی حرمتی نداشته و خون او برای مسلمانان هدر است و هر کس به این کیش بپیوندد جزو آنها بوده و هیچ حرمتی برای او وجود نخواهد داشت .

در اینجا چند خواسته خود را از مسئولین مربوطه تقاضا داریم :

اول : اجرای دقیق احکام و قوانین شرع مقدس اسلام نسبت به برخورد با این اقلیت .

دوم : شناساندن این عناصر پلید به عامه مردم .

سوم : مشخص نمودن نوع برخورد با جاسوس که در قوانین رسمی نظام جمهوری اسلامی به آن پرداخته شده

چهارم : برخورد قانونی با این گروه ضاله و منحرف و پاکسازی جامعه از حضور این خبیث ها .

پنجم : آگاه سازی جامعه از منظر قانون ؛ که همراهی و مصاحبت با این فرقه ضاله ، چه نتیجه ای را قانون برای آن پیش بینی نموده است .

ششم : اینکه دستگاههای ذیربط که باید با این فرقه ضاله برخورد رسمی و قانونی را دارا باشند ؛ اولا چه دستگاههائی هستند؟ و ثانیا چرا تا بحال با این جرثومه برخورد قانونی و منطقی نشده است؟؟؟!!!
حقگو
|
Russian Federation
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
3
بنام خدا سلام، این مسائل وملاقات های دوستانه میزان اعتقادات به اسلام وشناخت افراد به احکام اسلام رانشان می دهد.تاکه رسوا شود هر که در او غش باشد. یا حق
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
2
1
ما از قوه قضائیه تقاضا داریم برخوردی قاطع داشته باشد و با توجه به اینکه عمل فائزه در خصوص ارتباط با فرقه ضاله بهائیت و حمایت از منافقین تروریست جرم آشکار امنیتی است ایشان را دستگیر و مجازات نمایند .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار