کد خبر: 784063
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
مرکز حمیمیم وابسته به وزارت دفاع روسیه در گزارشی اعلام کرد: آتش بس در سوریه طی ۲۴ ساعت اخیر ۶ بار از سوی گروه های مسلح نقض شده است.
به نقل از روسیا الیوم، مرکز حمیمیم وابسته به وزارت دفاع روسیه که وظیفه نظارت بر آتش بس در سوریه را برعهده دارد از ۶ مورد نقض آتش بس در این کشور طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد. مرکز روسی مذکور در عین حال اعلام کرد که آتش بس در سوریه همچنان در اغلب استان های این کشور پایدار است.

این مرکز در بیانیه خود که در پایگاه وزارت دفاع روسیه منتشر شده است نقض موارد آتش بس را در حومه حلب و دمشق عنوان و اعلام کرد که گروه تروریستی موسوم به جیش الاسلام دو مرتبه با خمپاره و راکت های موشکی منطقه مسکونی الاسد در شهر حلب را بمباران کرد.

این مرکز همچنین افزود که گروه جیش الاسلام مواضع ارتش سوریه در مناطق مسکونی «عربین» و «دوما» در استان ریف دمشق را مورد بمباران خمپاره ای قرار داد.

بر اساس این بیانیه تشکیل کاروان های کمک های انسانی به شهروندان سوریه همچنان ادامه داشته و هواپیماهای روسی ۱۹ تُن از کمک های غذایی را به منظور توزیع بین شهروندان سوریه به فرودگاه حمیمیم در حومه لاذقیه رساندند.

لازم به ذکر است که مسکو و واشنگتن ۲۲ ماه فوریه گذشته پیرامون آتش بس در سوریه به توافق رسیدند و این توافق از ۲۷ همین ماه به مرحله اجرا درآمد. بنا بر بیانیه مشترک مسکو و واشنگتن توافق آتش بس گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی حاضر در فهرست شورای امنیت را شامل نمی شود.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار