کد خبر: 783304
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
1450772123050_photo317213060734496096.jpg

رییس کمیته ملی المپیک گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قول داده تا پایان ماه به ما بودجه دهد.

به گزارش ایسنا، کیومرث هاشمی در حاشیه نشست داوران المپیکی ایران در جمع خبرنگاران بیان کرد: جامعه داوران مانند ورزشکاران و افراد دیگر زحمت کشیده‌اند در المپیک حضور داشته باشند. در این نشست صمیمی از نزدیک خواستیم صحبت‌ها و دغدغه‌های آن‌ها را بشنویم. آن‌ها نیز به عنوان عضوی از کاروان ما خواهند بود و به نظر من انتخاب داوران سخت‌تر است. در المپیک در برخی از رشته‌ها ما حتی نماینده نداریم اما از ایران داور حضور دارد. امیدوارم شرایطی فراهم شود تا کمیته ملی المپیک تسهیلاتی را برای داوران فراهم کند تا بتوانند بدون دغدغه به خوبی قضاوت کرده و دل مردم را شاد کنند. ما حرف‌هایشان را شنیدیم و خوشحالیم که داوران با خوشحالی جلسه را ترک کردند.

هاشمی درباره وضعیت امنیتی برزیل در این روزها نیز گفت: با توجه به گزارشاتی که داریم، تیم امنیتی 85 هزار نفری بازی‌ها را کنترل می‌کنند. از تجربیات پلیس کشور ما هم استفاده می‌شود. امیدوارم در این مورد دغدغه‌ای وجود نداشته باشد. ما دو سه هفته قبل با سفیر برزیل نشستی را داشتیم و دغدغه‌های خود را مطرح کردیم.

رییس کمیته ملی المپیک در مورد وضعیت تخصیص بودجه و مشکلات مالی فدراسیون‌ها از جمله تیراندازی که باعث لغو اردوی هانوفر ملی‌پوشان نیز گفت: در بحث تخصیص بودجه منتظر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هستیم. خزانه‌داری باید اعتبار داشته باشد تا آن را نه تنها به کمیته ملی المپیک بلکه وزارت ورزش و سایر دستگاه‌ها اختصاص دهد. تیراندازی زمانی که می‌خواست به مسابقه‌های برزیل برود با توجه به اهمیت مسابقه‌ها، هزینه‌ها را تقبل کردیم و حتی آن را به صورت دستی به آن‌ها دادیم. برای اردوی هانوفر نیز هزینه بلیت آن‌ها را پرداخت کردیم اما خودشان کنسل کرده بودند. با این حال شهریان به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش قرار شد نظارت داشته باشد و تا مشکلات حل شود و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قول داده تا پایان ماه بودجه بدهد. ما گزارشات خوبی را به نوبخت داده‌ایم و خواستار این شدیم تا 70 درصد بودجه را در این یکی دو ماه به ما بدهند که در این صورت هیچ کدام از فدراسیون‌ها دیگر دغدغه و نگرانی مالی نخواهند داشت.

هاشمی درباره اینکه احسان حدادی قرار است از اردوی آلمان به برزیل برود و برخی دوومیدانی‌کاران دیگر از جمله حسن تفتیان نیز خواستار اردوی متصل به اعزام هستند، تصریح کرد: این کار ما نیست و مربوط به خود فدراسیون می‌شود. حتی می‌دانم که فدراسیون کار تفتیان را هم پیگیری کرده است. ما فقط به فدراسیون نظر مشورتی می‌دهیم و مسائل فنی در حوزه اختیارات ما نیست و خود فدراسیون مدیریت می‌کند.

رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است برای داوران بین‌المللی، کمیسیون تشکیل شود، گفت: پیشنهاد دادیم داوران بین‌المللی تشکلی داشته باشند و کمیته ملی المپیک نیز از طریق این تشکل داوران بین‌المللی را مورد حمایت خود قرار دهند.

او در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا آیین‌نامه کمیسیون ورزشکاران به IOC ارسال شده است گفت: بله، این آیین‌نامه را ارسال کرده‌ایم.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار