کد خبر: 782265
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
داور بین المللی کشورمان ضمن تاکید بر اینکه در المپیک ریو به همراه کمک داورها از اعتبار داوری فوتبال کشورمان دفاع خواهیم کرد، گفت: باید هجمه علیه داوری را از روی داوران برداریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا فغانی، داور بین المللی کشورمان در حالی که در برنامه ورزش و مردم صحبت می‌کرد، پیرامون انتخاب خودش به عنوان داور در المپیک ریو گفت: انتخاب شدن در این مسابقات بین المللی شاید خیلی مهم نباشد، مهم انجام بهترین عملکرد است و انتخاب به عنوان کاندیدا در تورنمنت‌های بعدی. من خوشحالم که با توجه به پتانسیل داوری، می‌توانیم به همراه کمک داور هایمان از اعتبار داوری کشورمان دفاع کنیم.

فغانی در مورد برخی ناملایمتی های اخیر در مورد داوری خودش تاکید کرد: برخی ناملایمتی‌ها ما را مصمم‌تر می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشیم.

وی در مورد پیش‌بینی خودش پیرامون تعداد مسابقاتی که سوت خواهند زد گفت: این موضوع از ابتدا مشخص نیست و عملکرد ما در اولین مسابقات است که ما را در دیدارهای بعدی کاندیدا می‌کند. ما هدفمان این بوده که بالاتر برویم و به بالاترین رده برسیم.

داور بین‌المللی کشورمان در مورد اینکه کمتر در لیگ سوت می‌زند، گفت: هر کجا که لازم باشد من سوت خواهم زد اما با توجه به حساسیت برخی تیم‌ها تصور می‌کنم بهتر است برخی مواقع برای آن تیم‌ها کمتر قضاوت کنیم.

وی در مورد روشن ایرماتوف و اینکه او اسطوره داوری فوتبال آسیا شده است گفت: ایشان از سال ۲۰۰۳ داور بین المللی شده اند و من از سال ۲۰۰۹ . آقای ایرماتوف در دو جام جهانی ۹ بار سوت زده‌اند که در دنیا این تعداد قضاوت کاملا معتبر است و ما هم با توجه به همین عملکرد بوده که در سطح بالاتر قضاوت کرده‌ایم.

وی در مورد اینکه فدراسیون فوتبال برای داوران ست های کامل رادیویی در میان زمین را تهیه نکرده است گفت: ست کامل این دستگاه‌ها در حدود بیست میلیون تومان است  که درسال ۹۱ قول دادند آن را تهیه کنند اما چنین نشد، اگر همان سال این ست‌ها تهیه میشد در حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه برمی داشت اما متاسفانه در چند سال اخیر باب شده که مسئولان قول می‌دهند و عمل نمی‌کنند. امیدوارم فردا که انتخابات فدراسیون است، هرکس که رئیس کمیته داوران شد، به این قول عمل کند.

فغانی در مورد مقایسه داوری ایران با کشورهای دیگر و اینکه چه نمره‌ای به داوری لیگ ۱۵ می‌دهد گفت: اگر داوری کشور ما را با داوری کشورهای دیگر مقایسه کنید متوجه می‌شوید که اشتباه داوری در همه جای فوتبال دنیا وجود دارد، اما آن اشتباهات در رسانه‌ها بزرگ نمی‌شود. در لیگ خودمان هم داورهای جوان و خوبی داریم که هرچند اشتباهات تاثیر گذاری داشته اند اما تا کنون در مجموع نمره قبولی می‌گیرند.

وی تاکید کرد: برخی می گویند داوری ما با توجه به حضور در المپیک و جام جهانی از فوتبالمان بالاتر است من نمی خواهم اینگونه به این ماجرا نگاه کنیم اما باید جلوی هجمه‌ها علیه داوری را بگیریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار