کد خبر: 782229
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
در حالی بانک مرکزی به‌بهانه نداشتن پول کافی برای پرداخت وام ۱۰میلیونی ازدواج سنگ‌اندازی می‌کند که به‌تازگی حدود ۷۴۰۰ میلیارد تومان بابت فروش محصولات خودروسازان و لوازم خانگی پرداخت کرده است.

وام ازدواج
 مخالفت بانک مرکزی و بانک‌ها با مصوبه اخیر مجلس مبنی بر افزایش وام ازدواج جوانان به 10 میلیون تومان درحالی به‌بهانه نداشتن پول ادامه دارد که بررسی جزئی در دخل و خرج نظام بانکی نشان می‌دهد بانک مرکزی منابع کافی در اختیار دارد.

هرچند قانونگذار محل تأمین منابع برای وام جدید ازدواج را 70هزار میلیارد تومان سپرده‌های جاری بانک‌ها در نظر گرفته ولی اگر بانک مرکزی و بانک‌ها استفاده از این منابع را ممکن نمی‌دانند چرا بانک مرکزی از منابع خود برای جوانان استفاده نمی‌کند؟

بانک مرکزی چند ماه قبل و درست زمانی که مردم ندای "خرید خودروی صفر ممنوع" را سر داده بودند به کمک دولت و خودروسازان آمد و مانع از تشدید این رویه شد.

طبق اعلام مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی تاکنون برای 124 هزار دستگاه خودرو تأمین اعتبار شده و بعد از مکاتبات وزارت صنعت قرار شد به 19 هزار و 975 متقاضی دیگر وام پرداخت شود یعنی در مجموع  129 هزار و 975 خودرو تأمین اعتبار می‌شود که با این کار تمام افراد ثبت‌نام کننده در این طرح مشمول وام بانک مرکزی شده‌اند و 3200 میلیارد تومان اعتبار نیز به این بخش تخصیص داده شده است.

3200 میلیارد تومانی که باعث شد هجمه علیه خودروسازان که اتفاقاً نقدهای بسیاری متوجه عملکرد و کیفیت آنهاست، فروکش کند از منابع بانک مرکزی تأمین شد. بانک مرکزی در این طرح به هر متقاضی 25 میلیون تومان وام داد.

نمونه دیگر از استفاده منابع بانک مرکزی، کارت خرید اعتباری کالاست، در این طرح نیز 4200 میلیارد تومان از منابع بانک مرکزی به سه بانک عامل داده شده تا به متقاضیان که افراد بازنشسته می‌باشند حداکثر 6 میلیون تومان وام پرداخت شود.

بنابراین بانک مرکزی اگر بخواهد می‌تواند منابع کافی برای پرداخت وام 10 میلیونی ازدواج اختصاص دهد و نیازی نیست که هنوز قانون ابلاغ و اجرا نشده سنگ‌اندازی و اعلام کند: جوانانی که متقاضی دریافت این وام هستند باید مدت طولانی‌تری در صف وام ازدواج بمانند!

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Poland
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
0
0
مطمئنأ چنانچه دولت این موضوع پرداخت وام 10 میلیونی را هر چه سریعتر مرتفع ننماید ، جمع کثیری از مردم نیازمند را از خود دور نموده است / سال دیگر همین موقع نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری است و مردم پاسخ شان را به این همه کم لطفی و دروغ مسئولین خواهند داد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
0
0
به نام خدای محمد
سلام به تمام دست اندر کاران این روزنامه از اینکه بعضی حقایق رو چاپ میکنید خدا عوضتون بده .نمیدونم چرا همه دولتمردان داد حمایت از جوان ایرانی را سر میدهند برای انتخابات و ...از این قشر کمک و استمداد می طلبن اما در ادای دینی که به اینا دارن کم میزاران به نظر خودشان یا شما اینکار با عث نمیشود من جوان به وعد های که از طرف دولت یا دولتمردان به قشر بی غم داده میشه صلب اعتماد شوم .احساس می کنم تنها چیزی که برای این دوستان مهمه رد کردن اهن پاره های که به نام ماشین برای مردم سرو میکنن اما دریغ از هر گونه امکانات و غیر... اما جوان به گمراهی بره تو تمام منجلابا غرق بشه مشکلی نیس

گفته بودم چو بیایی غم دل با تو بگویم
چه بگویم که غم از دل برود چون تو بیایی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار