کد خبر: 782165
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
همزمان با سفر قريب‌الوقوع يك مقام امريكايي به بيروت و سفر وزير اسرائيلي به امريكا براي تشديد تحريم‌ حزب‌الله، آژانس امنيت ملي امريكا نيز به‌زودي گزارش تشديد تحريم حزب‌الله را ارائه مي‌كند.
به گزارش فارس، منابع امريكايي مي‌گويند كه گزارش آژانس امنيت ملي امريكا براي تحريم حزب‌الله به‌زودي نهايي مي‌شود. «متيو لويت» مدير برنامه «استاين» (براي مقابله با تروريسم و اطلاعات) در انديشكده «بنياد واشنگتن براي سياست خاور نزديك» اعلام كرده است كه طي هفته‌هاي آتي، پيش‌بيني مي‌شود آژانس امنيت ملي امريكا، گزارش خود را  در مورد حزب‌الله تكميل كرده و به كنگره و رئيس‌جمهوري ارائه كند. به نوشته روزنامه سعودي عكاظ، اين گزارش در راستاي هدف قرار دادن شركت‌ها و سازمان‌هاي مرتبط با حزب‌الله در سرتاسر جهان و در چارچوب اقدامات دولت امريكا و مصوبات وزارت دادگستري و گزارشات وزارت خزانه‌داري، ارائه خواهد شد.

باراك اوباما قانون تحريم حزب‌الله به شماره «2297» را در 18 دسامبر 2015 امضا كرده بود و پيش از تأييد رئيس‌جمهوري امريكا، اين قانون در كنگره نيز با اجماع تصويب شده بود. از آن تاريخ به مدت 120 روز آژانس امنيت امريكا فرصت داشته است تا اين گزارش را كه مدعي اقدامات تروريستي و پولشويي و قاچاق از سوي حزب‌الله است، به كنگره و رئيس‌جمهور ارائه كند. هر چند مدت 120 روزه در تاريخ 18 آوريل گذشته به پايان رسيد اما به نظر مي‌رسد آژانس امنيت ملي امريكا براي تكميل شدن گزارش خود زمان بيشتري را مطالبه كرده باشد. نكته قابل توجه، همزماني تقريبي ارائه اين گزارش با سفر «اسرائيل كاتص» وزير اطلاعات اسرائيل به امريكاست كه قرار است 22 ماه مي‌جاري براي تشديد تحريم‌هاي حزب‌الله به نيويورك سفر كند. كاتص قصد دارد در امريكا حمايت دموكرات‌ها و جمهوريخواهان كنگره را براي اعمال تحريم‌هاي فعال‌تر بر حزب‌الله و هركسي كه به آنها كمك مي‌كند، جلب كند. علاوه بر اين، منابع لبناني دو هفته پيش گزارش دادند «دانيل گلاسر» معاون وزير خزانه‌داري امريكا در امور تروريسم به‌زودي به لبنان مي‌رود تا تحريم امريكا عليه حزب‌الله به اتهام تروريسم را براي مسئولان لبناني تشريح كند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار