کد خبر: 782163
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
جانشين سپاه در سخناني مهم و هشدارگونه به امريكا: نيروي دريايي ما براي امريكايي كه تهديد مي‌كند بسيار خطرناك خواهد بود / ايران اگر اراده كند قطره‌اي نفت از تنگه هرمز به شرق و غرب عالم صادر نخواهد شد...
سردار سلامي: اگر امريكا تهديد كند  مانع عبور شان از هرمز مي‌شويمايران اگر اراده كند قطره‌اي نفت از تنگه هرمز به شرق و غرب عالم صادر نخواهد شد و اگر امريكايي‌ها ما را تهديد كنند براساس كنوانسيون  1982 درياها مجبور خواهيم بود مانع عبور كشتي‌هاي آنها از تنگه هرمز كه براي امنيت منطقه ضرر دارد، شويم.

سردار حسين سلامي، جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران در سخنان مهمي كه در خبر 21 شبكه يك سيما ايراد شد با تأكيد بر اينكه ايران قاطعانه و قدرتمندانه به گسترش قدرت دريايي و موشكي ادامه خواهد داد، به امريكايي‌ها هشدار داد: اگر امريكا بخواهد ما را در هر زمينه‌اي تهديد كند، نيروي دريايي ما براي آنها بسيار خطرناك است.

سردار سلامي گفت: ما براساس كنوانسيون 1982 درياها مجبوريم اگر از تنگه هرمز عبور ضررداري اتفاق بيفتد قاطعانه با آن برخورد كنيم و به امريكا هشدار مي‌دهيم اگر تهديد كنند ما از قانون عبور بي‌ضرر استفاده مي‌كنيم و اجازه نخواهيم داد هيچ كشتي امريكايي كه براي منطقه خطرناك تشخيص دهيم از تنگه هرمز عبور كند.

جانشين فرمانده سپاه گفت: اكنون اين اراده ما است كه اجازه مي‌دهد نفت به غرب و شرق عالم صادر شود. مطمئناً حضور امريكايي‌ها به هر شكل و در هر نقطه از عالم، فزاينده ناامني است و اگر چه آنها ما را متهم به ناامني منطقه‌ مي‌كنند اما اين امريكايي‌ها هستند كه سوريه، ليبي، يمن و نقاط ديگر منطقه را به زير تلي از خاك مدفون كرده‌اند.

سردار سلامي با تأكيد بر اينكه امريكا نمي‌تواند هيچ نقطه‌اي از جهان را امن كند و اراده‌اي هم براي آن ندارد، گفت: امريكا همواره براي توجيه حضورش در خليج فارس از طرح تهديد تصنعي به نفع دولت‌هاي متحد خود در منطقه، استفاده مي‌كند تا ضمن حضور خود در منطقه، ‌تسلط سياسي بر اين دولت‌ها نيز داشته باشد و اين در حالي است كه جمهوري اسلامي به‌جز امريكا در منطقه دشمني ندارد و دولت‌هاي منطقه نه دشمن ما هستند و نه ظرفيت دشمني دارند و ما هم دشمن آنها نيستيم.

سردار سلامي با تأكيد بر اينكه سپاه تقويم سالانه و مشخصي براي رزمايش دارد و ممكن است رزمايش‌هايي را نيز بدون اعلام قبلي انجام دهد، گفت: هيچ اراده سياسي و نظامي مقابل رزمايش‌هاي ما در آب‌هاي سرزميني‌مان وجود ندارد و ما اجازه نمي‌دهيم كه هيچ كشوري و هيچ قدرتي بخواهد در حوزه اقدامات دفاعي، تمرينات نظامي و حوزه رزمايش‌هاي دفاعي‌مان اعمال قدرت كند.

سردار سلامي در ابتداي سخنان خود با اعلام اينكه پيام من براي ملت ايران آرامش و اطمينان قلب و حركت به سمت قله‌هاي فتح و پيروزي است، گفت: هشدار من به دشمنان ايران اسلامي، خصوصاً  امريكا آن است كه خطاهاي گذشته خود را با اشتباهات جديد تكميل نكنند و از گذشته تاريخ عبرت بگيرند، عقل و تدبير سياسي را سرلوحه خود قرار دهند و از اعمال فشارهاي بي‌حد به ملت ايران پرهيز كنند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
0
1
از حرفهای بی پایه و خلاف نظر مردم دست بردارید، باز هم بلوف کاغذ پاره ها؟؟؟!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
1
1
خوب تهدید چه جوری میشه؟ میگه ایران مانور ندهد، در خلیج فارس مانور میده، از کشورهای خلیج فارس طلبکاره، پاشو گذاشته با آن ناوگانش رو خر همه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
1
0
دمت گرم سردار !بازهم ایول به مرام سپاه و دلاورمردان خوش غیرت دین مدار پیرو ولایت !ایکاش کمی از این صراحت لحجه وشجاعت وغیرت شما درخون رئیس دولت ودیپلماتهای سیاسی مان هم بود ،تا اینهمه تحقیر را برنتابند و حتی به تشری این روبهان بزک شده را سرجایشان بنشانند. هرچند که جاشون هم غصبی است .
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
1
1
سیاستمداران امریکا "کم اورده اند"
گاهی با مانور در دریای چین خودنمائی می کنند"گاهی خودرا بیخ گوش روسیه می رسانند"گاهی با مانور در خلیج فارس "احساس خود بزرگی می کنند"
تروریست پرورش می دهند"ملت ها را با
ویروسهای ازمایشگاهی یا بمباران ها
می کشند.اما انچه عیان ست"غیر از ان
ست "که می گویند ما اقای دنیا وتعیین
تکلیف برای دیگر کشورها مشخص
می کنیم . بلاخره باید بپذیرند که با
کوبیدن خود به درو دیوارکشورها "نشانی
از پایان کدخدائی رسیده ست.
ناشناس
|
-
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
0
1
زمانی که نفتمون رو تحریم کردن همین آقایون گفتن تنگه هرمز رو میبندیم ولی هیچ اتفاقی نیافتاد
کمتر لاف بزنید لطفا.
خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
0
1
با تو جه به مشکلات شدید اقتصادی کشور و تذکری که رهبر معظم انقلاب به دولت امریکا دادند بنظر میرسد بقدر کافی به موضوع پرداخته شده لذا نیازی به اینهمه شور کردن آش توسط نظامیان نیست
متاسفانه سردار سلامی همیشه سعی میکند از ایران یک چهره بی منطق و جنگ طلبانه که از درگیری استقبال میکنند نشان بدهد بهتر است تغییر رویه بدهند و فقط تابع دستور باشند. وگرنه معلوم است ایشان هم از دلالان دوران تحریم بوده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
اين حرفها فقط باعث دشمني بيشتر وتحريم بيشتر مي شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
0
1
ای کاش سردار سلامی مقداری هم به مشکلات درون می پرداخت ونسبت به حل آنها توجه می کرد تا زمانی هم که نیاز به برخورد با دشمن بیرونی است نیروهای سپاه این انگیزه را داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار