کد خبر: 782157
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
فرمانده نيروي قدس سپاه با تأكيد براينكه امروز جمهوري اسلامي ايران در خرمني از آتش در امنيت و آرامش است، تأكيد كرد: ۳۰ سال است كه در جنگي پيوسته در ابعاد گوناگون به دليل داشتن رهبري شجاع و حكيم و ملتي با وفا، توانستيم دشمن را به زانو در بياوريم.
به گزارش سپاه نيوز؛ سردار سرلشكر پاسدار قاسم سليماني در اجلاسيه كنگره ملي 8 هزار شهيد استان گيلان در رشت با گراميداشت ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس و قدرداني از دست اندركاران برگزاري اين اجلاسيه اظهار داشت: سخنم در اينجا، درباره دوراني است كه 20 سال از آن مي‌گذرد. درباره گنجي كه سال‌هاي متمادي ملت ما را از خود بهره‌مند كرد، گنجِ جنگ، گنج بي‌همتايي است كه بايد كاوش شده و به جامعه معرفي شود. 
   
همه شهيدان مقام هجرت را طي كردند
فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران با تأكيد براينكه جاي خالي شهيدان ما هميشه از شهيدان زنده و آماده شهادت همانند شهيدان مدافع حرم پر و مملو است، ادامه داد: سه نكته را قصد دارم در اين مراسم به‌آن‌ها بپردازم. نكته اول كه از درك آن عاجز هستيم از باب معرفي شهيد و شهادت، ‌نكته دوم در باب هدف و اهداف شهدا، در طول اين مسير از ديروز تا به امروز و نكته سوم در باب حالات و رفتار و سلوك اخلاقي شهدا است. وي با بيان اينكه تا كسي شهيد نبود، شهيد نمي‌شود، شرط شهيد شدن را شهيد بودن دانست و افزود: اگر امروز كسي را ديديد كه بوي شهيد از كلام، رفتار و اخلاق او استشمام شد، بدانيد شهيد خواهد شد؛ تمام شهداي ما اين مشخصه را داشتند، قبل از اينكه شهيد شوند، «شهيد» بودند. كسي نمي‌تواند قبل از اينكه علم بياموزد، عالم شود. سرلشكر سليماني با بيان اين مطلب كه پايه‌ اصلي‌اي كه همه شهيدان طي كردند، پايگاه و مقام «هجرت» است، گفت: آن‌ها، همان‌طوري كه ديديد، از وابستگي و دلبستگي‌ها دل كندند و به سوي تكليف حركت كردند. نخستين پايه رسيدن به مقام شهيد و شهادت «هجرت» است؛ هجرت از مال، مكان، مقامات و دلبستگي‌ها، شهدا اين هجرت را در همه ابعادش، در حد كمال انجام دادند. 
    
شهدا هم مانند اوليا داراي اعجازند
وي خاطرنشان كرد: مرتبه دوم، مرتبه جهاد و مرتبه سوم، ايستادگي و پايداري در اين راه است. برادران و خواهران؛ اين شهداي حرم را ديديد و شهدايي كه اخيراً به شهادت مي‌رسند، اين‌ها هوشمندند. فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران تأكيد كرد: در مسئله درك مقام شهدا نبايد ترديد كنيم كه آنها هم مانند اولياي ما داراي اعجاز هستند، استمداد طلبيدن از شهدا يك حقيقت است، چراكه مانند قطره‌اي هستند كه به دريا وصل شده‌اند، چون ذوب در خدا شده‌اند، اخلاص پيدا كردند و چون اخلاص پيدا كردند، اتصال پيدا كرده‌اند. 
    
عزت و استقلال اين ملت از هر چيزي مهم‌تر است
سرلشكر سليماني با بيان اينكه امروز در جامعه ما دين و قوميت و مليت با هم ممزوج شده و يك قدرت بي‌نظير را توليد كرده است؛ خاطر نشان كرد: اين هنر امام(ره) بود. امام راحل براي بيمه‌كردن اين كشور و براي بيمه كردن اسلام، حكومت اسلامي را به اجرا گذاشتند و احيا‌ كردند. 
فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران تأكيد كرد: اين نظام و آرامشي كه امروز داريم ‌بايد قدرشان را بدانيم؛ امروز يك خرمني از آتش در اطراف ايران وجود دارد، اما كشور، اين‌قدر آرامش و امنيت دارد. حال مي‌خواهيم اين نظام را با كجا مبادله كنيم؟ با تركيه؟ جمهوري اسلامي با كدام نظام، قابل مقايسه و تبديل است؟ قطعاً با هيچ نظامي قابل قياس نيست. 

سرلشكر سليماني افزود: اين حجم زيبا از آزادي و رشد علمي در سطوح گوناگون را ببينيد؛ نظام اسلامي هم ديروز ارزش اين را داشت كه 8هزار نفر از اين استان براي آن شهيد شوند، هم امروز ارزش اين را دارد كه هزاران نفر در راه آن شهيد شوند. اينكه رهبر عزيز و بزرگوار ما در بالاي قله نظام مراقبت مي‌كند از هر چيزي كه خدشه به آن وارد كرده يا بخواهد از اسلاميت آن و از استقلال كشور بكاهد، در مقابل آن مي‌ايستد. حال چه ارزشي دارد كه پاسپورت ما را قبول دارند يا خير؟ مهم است اما آيا مهم‌تر از عزت ماست؟ عزت و استقلال اين ملت از هر چيزي مهم‌تر است. وي تأكيد كرد: استقلال در همه ابعاد مهم است، در فرهنگ، در مسئله ديني، در موضوعات اقتصادي و فرهنگي، استقلال مهم است. استقلال همه اين سطوح را شامل مي‌شود. فقط به تماميت ارضي بر نمي‌گردد، به همه تماميت‌ها بر‌مي‌گردد. به اين دليل است كه رهبري بر فرهنگ مراقبت مي‌كنند، بر موضوعات سياسي و اقتصادي مراقبت مي‌كنند. استقلال كشور در همه ابعاد بايد باقي بماند. 

30 سال دشمن را به زانو درآورده‌ايم
فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران در ادامه سخنانش با تأكيد براينكه 30 سال جنگ پيوسته در ابعاد گوناگون وجود دارد براي حمله به تمام سطوح، اما كشور و نظام به‌دليل رهبري شجاعانه و حكيمانه و داشتن ملتي با وفا، توانسته بر تمام اين‌ها غلبه كند و دشمن را به‌زانو درآورد، گفت: تسليم دشمن مقابل اراده يك ملت جامع‌ترينِ زانو‌زدن‌هاست؛ بايد ديد امروز دشمن شما يا مهم‌ترين حامي همه دشمنان، يعني «شيطان بزرگ» نگاهش به ما چيست؟

سرلشكر سليماني ادامه داد: يكي از برجستگي‌هاي جنگ ما اين بود كه قله‌هاي آن، قله‌هاي مطهر و مرتفعي بود. اگر قله مرتفع بود، دامنه زيبا و سرسبز مي‌شود؛ پيامبر مكرم اسلام (ص) قريب به 10 سال حكومت رسمي كردند، اما هزاران سال بر دل‌ها جا دارند. اين قله مطهر است. امام (ره) 10 سال حكومت كرد اما تأثير امام(ره) در جامعه ما بيش از تأثير تمام حكومت در تمام 50 سال است. فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تأكيد كرد: امروز تأثير مقام معظم رهبري در جامعه ما و بر مصونيت جامعه و حفظ تدين و معنويت جامعه، بيش از تأثير يك حكومت است. ‌ 
   
ضرورت امروز جامعه ما درك جبهه است
سرلشكر سليماني همچنين در ادامه يكي از مشخصه‌هاي مهم جنگ را اخلاص دانست و اظهار داشت: برادران و خواهران؛ جامعه‌اي صالح مي‌شود كه افراد صالح در آن حاكم شوند. عارف به معناي حقيقي، عابد به معناي حقيقي، اين خصيصه مهم جنگ بود. فرمانده نيروي قدس سپاه افزود: خصيصه ديگر اين بود كه در سطوح جنگ، هيچ‌گونه احساس توقعي و مطالبه پاداشي نداشتند، كلمه رايج در آن سال‌ها، «سردار» و «سرهنگ» نبود، بلكه «برادر» كلمه رايج بود. در پايان جنگ كسي فكر نمي‌كرد كه حقوق فرمانده سپاه 2500 تومان و حقوق رزمنده عادي هم 2500 تومان باشد. اين زيبايي‌ها، جنگ ما را به اينجا رساند. وي با بيان اينكه شهدا و رزمندگان دفاع مقدس در سختي‌ها «مطيع‌ترين» بودند، تأكيد كرد: در شدت‌ها و سختي‌ها، در جان دادن‌ها و سر دادن‌ها، در اوج آن سختي‌ها همواره شهداي ما و رزمندگان دفاع مقدس «مطيع‌ترين» بودند. اين جنگ به اين دليل گنج است و بايد از آن حراست كرد. 

فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: برجسته‌ترين شخصيت اين نظام، فقيه جامع‌الشرايط، ولي فقيه ما، چفيه را- اين آثار جنگ را- در جلسات رسمي و غيررسمي و در مقابل رؤساي جمهور دنيا، هميشه حائل جسم خود به همراه دارند كه يك دليل آن، قدسيت و عظمت آن است. ازاين حيث ضرورت و درد امروز جامعه ما درك درد جبهه است؛ برگزاري يادواره‌ها مهم است اما بايد توجه داشت كه در تمام مساجد و روستاها همچنان كه برگزاري اين يادواره‌ها امتداد دارد، روح جبهه‌ها نيز امتداد داشته باشد تا همواره فرهنگ دفاع مقدس در جامعه گسترش يابد. 

پيام رهبر انقلاب به كنگره
پيام حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در تجليل از نقش‌آفريني و فداكاري شهدا و رزمندگان گيلان در دوران دفاع مقدس، در مراسم اختتاميه كنگره بزرگداشت 8 هزار شهيد استان گيلان در شهر رشت، منتشر شد. در پيام رهبر انقلاب اسلامي كه از سوي نماينده ولي‌فقيه در استان گيلان و امام‌جمعه رشت قرائت شد، آمده است: 

بسم الله الرحمن الرحيم
به ارواح طيبه‌ شهيدان عالي مقام گيلان درود مي‌فرستم و ارادت خود را به خانواده‌هاي عزيز آنان ابراز مي‌دارم. لشكر قدس گيلان در شمار يگان‌هاي نقش‌آفرين در دفاع مقدس بود و اينجانب خاطره‌ خوش آن صفا و صلابت و صداقت را از ياد نخواهم برد ان‌شاء‌الله. بزرگداشت آن فداكاران رشيد، بزرگداشت رادمردي و ايمان صادقانه است. براي همه‌ دست‌اندركاران اين مراسم پاداش الهي را مسئلت مي‌كنم. 
والسلام عليكم و رحمه‌الله- سيد علي خامنه‌اي ۹ ارديبهشت 1395
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مهدیزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
0
2
خداوند و ائمه معصومین پشت وپناهت باشد آمین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
0
1
در عجبم چه طور هنوز نرفته ؟ سه دسته منتظر شهید شدنش هستند دشمن دوستدارانش و شهدا ... شاید هم خدا به دل غمین ما اب خنکی میپاشد از نگاهداشتن او ... برای سلامتی همه عشاق زهرا صلوات....
علی
|
United States
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
0
1
تنها مردی که بیشترین خدمت وکمترین دخالت در سیاست میکند سردار سلیمانیه وبه وظیفه خودش عمل میکنه سردار من خیلی چاکرم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار