کد خبر: 781996
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
قرائتی گفت: یک جوان از جنوب کشور راه می‌افتد چند روز در راه و چند روز در پارک می‌خوابد تا به مسابقه فوتبال برسد و کل وقت خود را تلف می‌کند. من مخالف بازی نیستم ولی اعتقاد دارم تماشای ورزش عمرسوزی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در جلسه آموزشی آداب یادگیری در قرآن و روایات با انتقاد از ساختار نظام آموزشی کشور گفت: میوه‌های حاصل از این ساختار در بازار خریدار ندارد باید خاک باغچه را کامل عوض کرد؛ چه بسیار است که پدر نجار است و چهار فرزند لیسانس دارد اما خجالت می‌کشند چکش در دست بگیرند.

وی ادامه داد: یا اینکه دختر دانشجو بوده و لیسانس است به همین دلیل خواستگار دیپلمه را نمی‌پذیرد؛ اینها از باورهای غلطی است که در ما نهادینه شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: روانشناسان هم نمی‌توانند این باورهای نهادینه شده را درست کنند چون بسیاری از همین روانشناسان خودشان عامل روانی هستند.

قرائتی با بیان اینکه نیاز جوان را باید به درستی درک کرد، گفت: زمانی عده‌ای بحث گفت‌وگوی تمدن‌ها را در جهان مطرح می‌کردند اما آن زمان گفتیم در جهان تمدنی وجود ندارد که بخواهد گفت‌وگویی میانشان صورت بگیرد؛ هر کشوری که دانشگاه بیشتری دارد جرم و جنایت هم در آن بیشتر است.

وی با طرح این پرسش که چه باید کرد تا بسیاری از این مشکلات به خصوص بیکاری را حل کرد؟ گفت: بهترین راه این است که بخشی از محفوظات بی‌فایده از دانشگاه بیرون رود و جای آن را علوم مفید و مهارت بگیرد؛ ما تعطیلات بسیار زیادی داریم در همان ایام می‌توان مهارت یاد گرفت.

قرائتی به انتقاد از افرادی پرداخت که در کشور به تهیه طرح تحول مبادرت می‌کنند و گفت: همه آنهایی که طرح تحول می‌نویسند خود را سر کار گذاشته‌اند چون ما طرح تحول نمی‌خواهیم ما مرد تحول می‌خواهیم.

قرائتی در ادامه از بی اراده‌گی حاکم بر جامعه انتقاد کرد و افزود: ما بی اراده شده‌ایم؛ در حالی که کل اسلام در خدمت آرامش ما و برای آرامش ما آمده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اهمیت حجاب را یادآور شد و گفت: حجاب هم برای آرامش ما آمده است. به نظر من بی‌حجابی ضد حقوق بشر است.

قرائتی مسائل و مشکلات موجود را ناشی از نیندیشیدن دانست و گفت: ما فکر نمی‌کنیم، اجازه نمی‌دهند خودمان فکر کنیم و این ما را به سمت بی‌هویت شدن می‌برد مثلا یک جوان از جنوب کشور راه می‌افتد چند روز در راه و چند روز در پارک می‌خوابد تا به مسابقه فوتبال برسد و کل وقت خود را تلف می‌کند. من مخالف بازی نیستم ولی اعتقاد دارم تماشای ورزش عمرسوزی است.

قرائتی خاطرنشان کرد: امروز کتاب برای ما ارزش خود را از دست داده است؛ خداوند بدن را با اولویت عقل، قلب، شکم و شهوت خلق کرده است اما متاسفانه جامعه ما برعکس شده است هر جا شهوت بیشتر باشد شلوغ‌تر است بعد هم رستوران‌ها و فست فودی‌ها.

وی به نحوه جایزه دادن ما در مراسم‌های خاص اشاره کرد و گفت: در جایی به مناسبت روز معلم با یک تندیس بی‌معنا و مفهوم از من تقدیر شد؛ پیامبر اگر می‌خواست به کسی جایزه دهد یا شتر آبستن می‌داد یا نخل بارور، چیزی که تولید در پی داشته باشد ولی ما جایزه دادن‌هایمان نیز مصرفی است.

قرائتی در ادامه به شعارهای روسای جمهور کشور در چند سال گذشته و مقایسه این شعارها با قرآن پرداخت و گفت: چند رئیس جمهور آمدند و شعارهایی دادند و تا حدی هم به شعارهای خود پایبند بودند و رفتند.

وی افزود: مثلا یکی بحث سازندگی را مطرح کرد؛ قرآن در مورد سازندگی شخصیتی به نام ذوالقرنین را معرفی می‌کند و می‌گوید او سدی ساخت که تا چند قرن هیچ چیز به آن نفوذ نکرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: رئیس جمهور بعدی گفت‌وگوی تمدن ها را مطرح کرد. رئیس جمهور پس از آن نیز بحث عدالت را به میان آورد یارانه‌ها را هدفمند کرد، حال آنکه قرآن سال‌ها پیش حرف از عدالت در حق حیوانات را هم بیان کرده است.

قرائتی در بخش دیگری از سخنان خود خطر محتوای برخی از شبکه‌های اجتماعی را گوشزد کرد و گفت: عده‌ای تکه ‌صحبت‌های من را جدا کرده و با تکه‌های دیگر کنار هم گذاشته‌اند و یک ترکیب نادرست از آن ساخته‌اند و در فضای مجازی منتشر کرده‌اند، دشمن این گونه ضربه می‌زند.

وی در ادامه به موضوع فرزندآوری در جامعه اشاره کرد و افزود: چه دلیل علمی وجود دارد که هر که فرزند کمتری دارد بچه‌های بهتری تربیت می‌کند؟ شعار فرزند کمتر زندگی بهتر از آن دروغ‌های شاخدار است.

قرائتی در پایان گفت: این جلسات مثل چوب کبریت است و زود خاموش می‌شود و اثر آن از بین می‌رود مگر اینکه به شعله گاز وصل شود، مگر اینکه در مورد آن فکر و بحث شود.

منبع: ایسنا
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
0
0
با سلام و ادب دولت مردان (کسانی) که ااین حرفهارو میتونین به بار بنشونید چرا اینکار را رو نمیکنید .نه اینکه امام علی کار می کرد به قول شما نخلستان اباد می کرد و به نیازمند اهدا می کرد پس چرا جوانای ما که در حوزه در س می خوانند بعد از معمم شدن دست به سیاه و سقید نمی زنند.از حرف تا عمل خیلی فاصله داریم .چرا فقط کسای که لیسانس میگیرند مورد هجوم قرار می گیرند .
خدایا یک ان مرا به حال خودم وا مگذار.
عطا غلامی معلم بازنشسته ازشیراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
0
0
پس توپول می خواستس نه تندیس بعدش برای جوانها ی تحصیل کرده چه کردیدکه تشویق بشوند ازدواج کنند کدام شغل کجاست مسکن بعدش همه ی روسای جمهور را رد صلاحیت کردید بیاواخرعمری کاندیداشو شایدمشکل جوانها حل کردی
أبرار
|
United Kingdom
|
۰۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
0
0
جناب عطا غلامي
شما مثل اينكه نزد يك چهل سال است خواب تشريف داريد
بار اصلي امنيت و اداره كشور روي شانه روحانيت و خصوصا ولايت فقيه و شما هنوز در دوران قبل از انقلابي و حرف هاي ضد روحانيت همان موقع را تكرار ميكني كه روحانيت مفت خوره و در قم و مساجد نشسته و گردنش رو كلفت ميكنه و فقط حرف ميزنه اتفاقا معلمي زماني شغل شريفي هست كه به اعتلائ اسلامي و انساني شاگردان منتج بشه نه اينكه به دنيا پرستي
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار