کد خبر: 781713
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
نخستین دهکده توریستی عشایر با هدف نشان دادن توانمندي عشاير كهكيلويه وبوير احمد در محل پارک جنگلی یاسوج ايجاد مي شود.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد با اعلام این خبر افزود: این اقامتگاه (دهکده توریستی) با مشارکت بخش خصوصی در شهر دهدشت کلنگ‌زنی شده و تا کنون بیش از 800 میلیون تومان برای این پروژه  توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی هزینه شده  است. مجيد علي پور  با بیان اینکه فاز نخست این پروژه بهمن ماه 95 به بهره‌برداری می‌رسد، افزود : به گفته سرمایه‌گذار این پروژه تا پایان سال 96 تکمیل می‌شود.

مدير كل امرعشاير كهگيلويه وبوير احمد هدف از اجرای این طرح را حفظ آیین‌ها و سنت‌های عشایر استان و توسعه اکوتوریسم عشایر در جذب گردشگران عنوان کرد و ادامه داد: باتوجه به اینکه جامعه عشایری برخوردار از فرهنگ و سنت ایران زمین است و متاسفانه تا حدودی اين دست آوردها روبه نابودي است با اجرای این طرح‌ها در صدد پایداری این فرهنگ ناب هستیم  .وی احیای برخی از آیین‌ها و سنت‌های عشایر را از دیگر اهداف اجرای این پروژه خواند و گفت: برگزاری جشنواره سنت‌های عشایر و غذاهای سنتی نیز در این مکان قابل اجرا است.

علی پور یکی دیگر از برنامه‌های این اداره کل برای احیای سنت‌های عشایر استان را برنامه‌ریزی برای احداث دهکده توریستی عشایر در شمال شهر یاسوج ( پارک جنگلی )  عنوان کرد.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد اجرای برنامه‌های سنتی عشایر استان؛ شامل سفره خانه‌های سنتی، کارگاه تولید صنایع دستی عشایر و عرضه تولیدات عشایر استان را از ویژگی‌ها و برنامه‌های قابل اجرا این اقامتگاه عنوان کرد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار