کد خبر: 781706
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
چهارمین جشن نفس با هدف تجلیل از خانواده های اهدا کننده اعضای بیماران مرگ مغزی و دست اندرکاران و مروجین فرهنگ اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

 در این مراسم  که با حضور خانواده 32 بیمار مرگ مغزی اهدا کننده عضو برگزار شد.دکتر کتایون نجفی زاده ، رئیس اداره فراهم آوری و پیوند اعضاء وزارت بهداشت، ضمن تشریح وضعیت اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی در جهان و کشور موفقیت بزرگ مسئولین دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در امر ترویج فرهنگ اهدای عضو را تبریک گفت.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي چهارمحال و بختیاری و بختیاری نیز با بیان اینکه هم اکنون 80 درصد از خانواده های بیماران مرگ مغزی جهت اهدای اعضای عزیزان خود به بیماران نیازمند پیوند عضو رضایت می دهند افزود: ترویج فرهنگ اهدای عضو خود اقدامی در راستای ارتقاء سواد سلامت جامعه است.

مرتضي هاشم زادهافزود: استان چهارمحال و بختیاری با توجه به جمعیت و تعداد بیماران مرگ مغزی در چندسال اخیر رتبه اول تا سوم را در امر اهدای عضو در بین استان های کشور داراست.به گفته وی، هم اکنون 80 درصد از خانواده های بیماران مرگ مغزی جهت اهدای اعضای بیماران خود اعلام رضایت می نمایند .

وی افزود: از سال گذشته تا کنون 50 مورد مرگ مغزی در استان داشته ایم که از این تعداد 40 مورد جهت اهدای عضو اعلام رضایت کرده اند و در نهایت 32 مورد جهت اهدا مناسب بوده است.وی، کاهش بار بیماری ها را از اهداف و اولویت های برنامه های حوزه سلامت عنوان کرد و افزود: با ترویج فرهنگ خود مراقبتی که خود نیازمند آموزش و اطلاع رسانی است شاهد کاهش بار بیماری ها به نیمی از جمعیت کنونی خواهیم بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار