کد خبر: 781698
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
استاندار بوشهر از ساخت آزاد راه و راه آهن بوشهر به شیراز با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خبر داد.

مصطفی سالاری در جلسه ای که با نمایندگان شرکت کونهوا کشور کره برگزار شد  با بیان اینکه اجرای آزاد راه بوشهر به شیراز از برنامه‌های مهم این استان است اظهار داشت: مطالعات اولیه این طرح اجرا و نقشه مورد نظر تهیه شده است که در صورت انتخاب سرمایه‌گذار در اختیار وی قرار می‌گیرد.

وی گفت: در اجرای این پروژه 65 درصد اعتبارات از طریق بخش خصوصی و 35 درصد دولت تامین می شود.

سالاری با بیان اینکه 65 درصد هزینه بخش خصوصی از طریق اخذ درآمد در این طرح تامین می‌شود افزود: دوره برگشت سرمایه بخش خصوصی طراحی و از طریق تامین درآمد در این پروژه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پروژه آزاد راه بوشهر به شیراز از طریق قرارداد BOT اجرایی می‌شود تصریح کرد: در قرارداد BOT سرمایه گذار با استفاده از دانش فنی و سرمایه خود طرح مورد نظر را تکمیل کرده و ازهمان طرح در مدت معین بهره برداری  و تامین درآمد می‌کند.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: طول مسیر، تعداد ابنیه و پل‌های در مسیر، پیش بینی ترافیک و هزینه اجرای آن بر اساس طراحی‌های انجام شده در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد.

وی همچنین به اجرای طرح راه‌آهن بوشهر به شیراز اشاره کرد و افزود: شورای اقتصاد که عالی‌ترین مرجع تامین اعتبار برای سرمایه‌گذاری است اجرای پروژه راه آهن  بوشهر به شیراز را تصویب کرده است و این پروژه نیز از طریق شرکت فنی و مهندسی کونهوا کشور کره اجرایی می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار