کد خبر: 781635
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
هميشه عده‌اي خاص تاريخ‌ساز بوده‌اند و در نقاط عطف تاريخي، چه براي سرزمين خود و چه در عرصه‌هاي ديگر يا جغرافياي بزرگ‌تر، تحول‌آفريني كرده‌اند. تاريخ‌سازي و تحول‌آفريني بدون دشمن و مانع و دشواري نيست و بدون آن هم ارزش پيدا نمي‌كند.
هادی محمدی
عراقي‌ها به‌جز اينكه چند دهه از تاريخ تلخ صدام را از ياد نبرده‌اند، در تجربه سياسي 13سال گذشته، آزمون و فراز و نشيب‌هاي مهمي را پشت سر گذاشته‌اند و به دليل كينه‌توزي بيشتر استعمار غربي از صدام، در آستانه يك انتخاب و يك رويكرد تاريخي جديد قرار گرفته‌اند‌. امريكايي‌ها در مكانيزم‌هاي معيوب حكومتي، عنوان فريبكارانه «مشاركت سياسي گروه‌ها» را قرار داده‌اند تا هيچ گاه ملت‌هاي ديگر قادر به خيزش نباشند و بر عصاي غربي تكيه كنند. اين انتخاب تاريخي در مردم عراق اگر چه با رنج و فشار اقتصادي و فقدان كمترين امكانات حكومتي و اعتراض به آن شروع شد ولي به خوبي هدفگذاري آن با فساد و نظام سهميه طايفي در ساختارها، مبناي اصلاحات جامع قرار گرفته است. اين خانه‌تكاني به ميزاني كه جدي گرفته شود و به نتيجه برسد، كارساز است.

وقتي مردم عراق و سوريه و مصر گرفتار فتنه‌هاي گوناگون هستند، قورباغه‌هاي سعودي مي‌توانند ابوعطا بخوانند و امريكا در رؤياي بازگشت به عراق است، به همين دليل است كه همه آنها كه در درون عراق يا در بيرون عراق از اصلاحات و مبارزه با تروريسم و فساد زيان مي‌بينند، دست به كار شده‌اند تا تصوير اين برنامه، ‌بازيگران،  محتواي اين برنامه و سمت و سو و سرعت اين تحول، تحت تأثير قرار گيرند. پاشنه آشيل اصلي اين تحول بزرگ بيت شيعي در عراق است كه نبايد در دام واگرايي و صف‌بندي‌هاي مشكوك و ساخته شده بازي‌هاي داخلي و خارجي گرفتار شود. اگر بيت شيعي در عراق به جاي برخي حساسيت‌ها نسبت به همديگر، به پيامدهاي اين تحول بزرگ و فتنه و ترفند بازندگان اين طرح فكر كنند، در زمين خود بازي خواهند كرد و پرچم مرجعيت را كه خواستار اصلاحات و حذف سهميه‌هاي طايفه‌اي است، بلند كنند و در كنار مردم و مطالبات آنها باشند و عزم خود را بر اين خواسته متمركز كنند، تحول‌آفرين  و تاريخ‌ساز مي‌شوند. اگر اين درك و احساس مسئوليت در بيت شيعي به بلوغ لازم نرسد و هم‌افزايي نكنند، آنگاه تجربه حكومتداري و سياست‌ورزي آنها از سوي مردم مورد حمايت و تأييد قرار نمي‌گيرد و ديگران بايد براي بيت شيعي تصميم بگيرند و برنامه‌ريزي كنند و حكومت بسازند.

از نشست بيت شيعي با فرمان مرجعيت بايد دود سفيد خارج و عبادي با عزمي جزم كابينه واقعاً غيرحزبي و تكنوكرات را در ذيل برنامه ائتلاف وطني به كار گيرد و ترديد نكند كه حداقل كرسي پارلمان آنها 186 كرسي است و همراهي برخي از همفكران، آنها را تا مرز 250 كرسي خواهد رساند.
مطالبه اصلاح‌گري و مبارزه با فساد و سهميه‌خواهي طايفه‌اي امروز يك خواسته دسته جمعي در عراق است و اگر كسي مانند بارزاني يا علاوي و نجيفي و ... بخواهند مزاحمتي ايجاد كنند، به تاريخ خواهند پيوست. نجات امروز عراق به رسالت بيت شيعي بسته است و ترديد در آن و فرصت دادن به امريكا و بقيه فتنه‌گران منطقه‌اي و ورشكسته‌هاي وهابي و تروريستي، خسارت و هزينه جبران‌ناشدني خواهد داشت و بايد منتظر انحلال مجلس توسط فواد معصوم (رئيس‌جمهور) يا رخدادهاي ديگر باشيم كه توسط بيت شيعي مديريت نخواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار