کد خبر: 781578
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
حمله دوباره به منتقدان برجام... اين مهم‌ترين رويكرد رئيس‌جمهور در سخنراني‌هايش طي ماه‌هاي گذشته است
جعفر تکبیری
حمله دوباره به منتقدان برجام... اين مهم‌ترين رويكرد رئيس‌جمهور در سخنراني‌هايش طي ماه‌هاي گذشته است؛ ماه‌هايي كه همگان چشم‌انتظار به ثمر نشستن دستاوردهاي توافق هسته‌اي يا همان برجام و لمس اين دستاوردها در زندگي شخصي‌شان بودند؛ رويدادي كه با كارشكني‌هاي غربي‌ها شكل نگرفت تا دولتي‌ها كه پيشبرد كار كشور را به روزهاي پسابرجام گره زده بودند، روزهاي سختي را در پاسخگويي به مردم سپري كنند. اين روند تا آنجا پيش رفت كه وزير امورخارجه مجبور شد چندين نشست مختلف با همتايان غربي خود به ويژه امريكايي‌ها برگزار كند تا چالش‌هاي موجود بر سر تحقق دستاوردهاي برجام را حذف كند و حتی برخی دیگر از اطرافیان رئیس‌جمهور به جمع منتقدان رفتار امریکا پیوستند اما حالا با تحقق نیافتن اين دستاوردها، مهم‌ترين رويكرد دولت و شخص رئيس‌جمهور حمله به منتقدان برجام است تا از اين طريق بتوانند كمي از دامنه نقدها بكاهند. نكته مهم در اين بين آنجاست كه اين حملات به منتقدان برجام در حالي صورت مي‌گيرد كه حتي خود اعضاي دولت از جمله ولي‌الله سيف رئيس كل بانك مركزي، علي‌اكبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي و حتي محمدجواد ظريف وزير امورخارجه نيز در مجامع مختلف به عدم تحقق دستاوردهاي برجام اعتراف كرده‌اند؛ اعتراف‌هايي كه گويا رئيس‌جمهور هنوز قصد ندارد بپذیرد.
حال بار ديگر اين اتفاق و حمله به منتقدان برجام در سخنراني ديروز رئيس‌جمهور نمود پيدا كرد؛ جايي كه روحاني گفت: «زماني كه مي‌گفتيم مي‌توان در پاي ميز مذاكرات مشكلات را حل كرد، بددل‌ها عنوان مي‌كردند كه اين كار امكانپذير نيست و روزي كه مي‌خواستيم با شش قدرت جهاني به توافق برسيم، باز هم بدبين‌ها و بدگمان‌ها گفتند كه درست است كه به توافق رسيديد، اما قابل اجرا نيست و آن روزي كه به روز اجرای برجام رسيديم، باز هم همان‌ها چنين گفتند كه آنان به آنچه به شما وعده داده‌اند، عمل نخواهند كرد و شما در اين مذاكرات به موفقيت نرسيديد.»

  سد بزرگ پيش پاي ملت برداشته شد!
حسن روحاني كه در مراسم روز جهاني كارگر سخن مي‌گفت، عنوان كرد: راه براي سرمايه‌گذاري خارجي و افزايش توليد، در دوره پسابرجام گشوده شده و امروز نيازمند كار و توليد هستيم و اين دو بدون سرمايه و تكنولوژي امكانپذير نيست. رئيس‌جمهور با بيان اينكه در حال حاضر سد بزرگ پيش پاي ملت و كارگران با تلاش ديپلمات‌ها برداشته شده است، افزود: برجام راه را براي حركت به سمت تعالي براي مردم باز كرده است. روحاني با اشاره به اينكه زماني كه ما مي‌گفتيم پاي ميز مذاكرات مي‌توان مشكل را حل كرد، بدبين‌ها و بدگمان‌ها مي‌گفتند امكان‌پذير نيست، گفت: زماني كه با شش قدرت جهاني به توافق رسيديم باز هم بدبين‌ها و بدگمان‌ها مي‌گفتند، قابل اجرا نيست و نيز در روز اجرا باز هم بدبين‌ها گفتند كه به آنچه به شما وعده داده شده عمل نخواهد شد.
وي با طرح اين سؤال كه چرا كار يك ملت بزرگ را كوچك نشان مي‌دهيد؟ افزود: اين كار بزرگي كه انجام شد، كار دولت نيست بلكه كار يك ملت بزرگ، قدرتمند و مقاوم است و كاري است كه توسط همه مردم با هدايت‌هاي رهبر معظم انقلاب انجام شده است. رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه برجام تصويب و اجرا شده است، گفت: مي‌گويند كه در مقام عمل برجام را نمي‌بينيم. صادرات نفت و ميعانات از يك‌ميليون و 200 هزار بشكه به 2 ميليون و 300 هزار بشكه رسيده است اما مي‌گويند اين چيزي نيست كه دو برابر شده و مهم نيست. روحاني با بيان اينكه در حال حاضر در سايه برجام براي نقل و انتقال پول دست شما باز شده است اما بدگمان‌ها مي‌گويند مهم نيست، افزود: در سايه برجام به جاي اينكه كشتي‌هاي بزرگ در ساحل كشور همسايه پهلو بگيرند و با لنج بار به ايران برسد و براي هر كانتينر 700 دلار پول بگيرند، در ساحل ايران پهلو مي‌گيرد و مي‌گويند چيزي نيست. بدگمان‌ها مي‌گويند ما در سايه تحريم زندگي خوبي داشتيم چرا زندگي ما را برهم زديد. رئيس‌جمهور با بيان اينكه امروز روزي است كه راه براي سرمايه‌گذاري خارجي باز شده و نياز به كار و توليد داريم، افزود: آيا توليد و كار بدون سرمايه و تكنولوژي امكانپذير است؟ شركت پرافتخاري به نام مپنا بدون سرمايه‌گذاري و اقتصاد دانش‌بنيان ايجاد نمي‌شد، اگر امروز كارگران، مهندسان و مديران مپنا به عظمت شركت خود افتخار مي‌كنند، به‌خاطر كار، تلاش، علم و سرمايه‌گذاري در اين بخش است.
 
  لزوم حركت به سمت اقتصاد دانش‌بنيان
دكتر روحاني با اشاره به اينكه امروز بنگاه‌هاي اقتصادي كشورمان در سطح جهاني در حال رقابت با رقباي خود هستند، اظهار داشت: شركت‌هاي ايراني بايد قدرت و توان رقابت خود را در مقابل شركت‌هاي بزرگ جهاني ارتقا دهند و اگر مي‌خواهيم كه از لحاظ اقتصادي درآمد و ثروت خود را افزايش داده و در كنار آن وضع كارگران بهبود يابد، بايد به سمت اقتصاد دانش‌بنيان حركت كنيم. رئيس‌جمهوري اضافه كرد: اگر نتوانيم با دنيا رقابت كنيم، نخواهيم توانست بازار صادراتي منطقه و جهان را از آن خود كنيم و اگر نتوانستيم بازار صادراتي را در اختيار بگيريم، نمي‌توانيم سطح توليد خود را از لحاظ كمي و كيفي افزايش دهيم.
دكتر روحاني با اشاره به اينكه متأسفانه طي 40 سال گذشته توان اقتصادي كشورمان پاسخگوي ميزان متقاضيان كار نبوده است، خاطر نشان كرد: در طول اين سال‌ها همواره آمار متقاضيان كار بالا و توان اقتصادي براي جذب كارگر ساده و حتي متخصصان فراهم نبوده و اين باعث يك ناامني در بخش اشتغال شده كه براي رفع آن، بايد زمينه را براي اشتغال بيشتر فراهم كرد كه به تبع آن، جايگاه و شأن كارگر نيز ارتقا مي‌يابد. رئيس‌جمهوري اضافه كرد: همانگونه كه در اقتصاد بايد رقابت وجود داشته باشد، بايد شرايطي فراهم شود كه كارگران نيز براي انتخاب شغلي در شأن خود، قدرت انتخاب داشته باشند.
دكتر روحاني با تأكيد بر اينكه بايد مردم به آينده كشور اميدوار بوده و آينده اقتصاد، روشن بوده و تورم در مسير كاهنده در جريان باشد، اظهارداشت: بايد شرايطي در كشور فراهم شود تا كساني كه به دنبال سرمايه‌گذاري هستند آينده روشني را پيش روي خود مشاهده كنند و آرامش اقتصاد به آن است كه تورم در سطح قابل قبولي باشد.

  تداوم روند كاهش نرخ تورم
رئيس‌جمهوري با اظهار خوشحالي از اينكه در دولت تدبير و اميد حقوق كارگران و كارمندان از نرخ تورم بالاتر بوده است، گفت: ايجاد چنين شرايطي گام بسيار مهمي بود كه دولت يازدهم برداشته و تكيه دولت از لحاظ اجتماعي و سياسي بر قشر كارگر است. دكتر روحاني، تداوم روند كاهش نرخ تورم را براي اقتصاد بسيار حائز اهميت دانست و اظهارداشت: در روز ابتداي آغاز به كار دولت يازدهم، تورم بالاي 40 درصد بود كه به مردم وعده داديم آن را تا پايان شش ماه به 35 درصد برسانيم كه اين وعده محقق شد، سپس به مردم وعده داديم كه در سال 93 تورم را به رقم 25 درصد برسانيم كه در شب عيد سال 94 تورم به حدود 15 درصد رسيد و در سال 94 با اينكه وضع اقتصادي همه كشورهاي توليدكننده نفت بسيار بد بود و وضع اقتصادي كشورمان نيز خوب نبود ولي با اين حال به مردم وعده داديم كه بايد تورم از 15 درصد هم كاهش يابد و خوشبختانه در شب عيد سال جاري تورم به 12 رسيد و امروز ميزان تورم مطابق آمار و شاخص‌هاي مركز آمار به زير 11 درصد رسيده و ان‌شاء‌الله تا پايان امسال، تك‌رقمي خواهد شد.
دكتر روحاني تصريح كرد: اگر مي‌خواهيم اقتصاد كشور در حال پيشرفت بوده و كارگر در كارخانه، خانه و خيابان از امنيت فكري و شغلي برخوردار باشد، بايد شاخص‌هاي كلان اقتصادي كشورمان در مسير درست قرار بگيرد. رئيس‌جمهوري با تأكيد بر اينكه اقتصاد كشور درست نمي‌شود مگر اينكه از قدرت جذب سرمايه برخوردار باشيم، اظهار داشت: امروز اين شرايط فراهم شده و همه شاهديم رؤساي جمهوري كه به ايران سفر مي‌كنند به همراه خود نمايندگان دهها شركت مهم اقتصادي را براي امضاي قراردادهاي متعدد مي‌آورند و در جريان سفر رئيس‌جمهور قزاقستان بيش از 56 سند توسط بخش خصوصي دو كشور به امضا رسيد و رئيس‌جمهور كره‌جنوبي نيز با نمايندگان تعداد زيادي از كمپاني‌هاي اقتصادي به ايران خواهد آمد. دكتر روحاني خاطر نشان كرد: اگر زماني بايد دست دراز كرده و فناوري‌هاي پيشرفته را از كشورهاي ديگر دريافت مي‌كرديم، امروز چنين نيست و خودمان فناوري‌هاي پيشرفته در اختيار داريم و مي‌توانيم براي ارتقاي هر چه بيشتر اين فناوري‌ها، با ساير كشورها تعامل كنيم.
رئيس‌جمهوري با اشاره به اينكه در سال 95 شرايط براي فعاليت‌هاي اقتصادي در مقايسه با سال گذشته مناسب‌تر خواهد شد، گفت: امسال را با هدف‌گذاري رشد 5 درصد شروع كرده‌ايم و اگر بتوانيم تورم را به صورت كاهنده ادامه داده، رونق اقتصادي به‌وجود آوريم و رشد اقتصادي متناسب داشته باشيم و در كنار آن، سرمايه داخلي و خارجي را جذب كرده و بانك‌ها را در مسير رونق اقتصادي فعال كنيم، مي‌توانيم به يك قدرت بزرگ اقتصادي تبديل شويم. دكتر روحاني تصريح كرد: به حول و قوه الهي روز به روز در مسير پيشرفت كشور عزيزمان تلاش كرده و آينده‌اي آبادتر براي كشور و اقتصاد ايجاد خواهيم كرد و دولت در اين زمينه پشتيبان و حامي كارگران خواهد بود و اينكه توانسته‌ايم 10 ميليون نفر را عمدتاً از قشر كارگر و افراد حاشيه‌نشين تحت پوشش بيمه قرار دهيم گام مهمي براي اين قشر محسوب مي‌شود.

   تقدير از حضور مردم در انتخابات
دكتر روحاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برگزاري انتخابات شكوهمند مجلس شوراي اسلامي در هفتم اسفند و 10 ارديبهشت سال جاري اظهار داشت: مردم در اين انتخابات بهترين‌ها را برگزيدند و خوشحاليم مجلس شوراي اسلامي كه از خردادماه شروع به كار خواهد كرد، هماهنگي بيشتري با دولت داشته باشد و دولت بتواند به وعده‌هايي كه به مردم داده عمل كند و عهدي كه با همديگر در خرداد 92 داشتيم را به خوبي به مقصد برسانيم. رئيس‌جمهوري همچنين با تجليل از حضور بانوان در پاي صندوق رأي و نيز در ليست نامزدهاي راه‌يافته به مجلس شوراي اسلامي، گفت: براي اولين بار 18 نماينده خانم به مجلس شوراي اسلامي راه يافتند كه يك ركورد است و خوشحاليم كه بانوان عزيز كشورمان در همه صحنه‌ها و به ويژه در سياست، حضور دارند و اين نيز از آثار بعثت پيامبر عظيم‌الشأن اسلام(ص) است كه زنان را به صحنه آورد و فرمود كه مرد و زن، عرب و عجم، كوچك و بزرگ، روستايي و شهري و سياه و سفيد به‌جز در تقوا بر يكديگر برتري ندارند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
2
1
تا ببینیم........ هر روز وعده
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
2
1
گیر برجام خودش است ولی نمی داند یعنی جهل مرکب
مهرناز
|
Russian Federation
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
2
0
جالب ست"نطق جناب روحانی در روز ارتش "قبل از انتخابات را بر روی سایت
بگذارید"ونطق بعد ازانتخابات هم درکنارش"انوقت مشاهده می کنید"که چه خوب ایشان مانورهای سیاسی
می دهند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
0
2
گير برجام افراطي هاي دروغگو واختلاسگر هستند كه سنگ اندازي مي كنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
نخیر آقاجان گیربرجام خود آقای ظریف وطرفدارانش هستند که چون نتیجه ای از برجام نگرفتند مرتب سنگشان را به سمت افراد مومن ومخالف برجام نشانه می روند.مخالفان برجام که عضو 1+5نبودند که برای دولت سنگ اندازی کنند بلکه این خود آقای ظریف بود وکری که درمجلس خود گل می گفتند ومی خندیدند ولی آقای محترم با حلو ا حلوگفتنهای دوطرف چیزی شیرین نمی شود بیایند مثل دوتا آدم با هم صحبت کنند نه اینکه باهم معاهداتی ببندند وبعد بزنندزیر همه چیز .البته آقای ظریف تحت تدابیرهوشمندانه امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) برخلاف برجام عمل نکرده است ولی طرف مقابل مرتب بدعهدی می کند .بنده هم نمی دانم آیا با آدم بدعهد انسان معامله می کند .تاکی شما وطرفدارانتان افکارتان بسته ومنجمد هست آیا نمی خواهید سرخودرا از لای برف بیرون بیاورید ومردانه زندگی کنید.بنده واقعا هم برای شما ناشناس وهم برای هم فکرانتان کاملا متاسفم.
محسن
|
Lebanon
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
2
2
لطفا از اقاي رئيس جمهور ببرسيد اين امريكاييهايي اب سنكين رو از ايران خريدن جطوري بولشو به حساب ايران واريز مي كنن جون تا اونجايي كه اعلام شده ايران و امريكا مناسبات بانكي با هم ندارند ايا ممكنه از طريق صرافي حسين اق فريدون صورت بكيرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
راستي آق حسين فريدون كه داش آق حقوقدان خوش صحبت اند
در زمان گرانفروشي دلار در دولت گذشته در صرافي شان . اقدام به خريد و فروش آبنبات مي كردند يا اين كه ايشان هم . دستي در آن آتشي داشتند كه در پشت صحنه آن . كارمندان امپراتور به آن دامن مي زدند ؟!!!
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
2
1
بگذار بجای رئیس جمهور بگوییم President روحانی تا روح برجام شاد شود و زوحانی شنگول !! زاستی یک پیشنهاد : از مردم انگلیس و آمریکا تقاضا داریم آقای روحانی را برای خود ببرند تا هم اسلام آمریکایی بی کس نباشد و هم آن ها رئیس جمهوری داشته باشند که تلاشی بی شائبه برای رونق اقتصادی و نفوذ فرهنگی آنان دارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
داش عبدالله عزيز

درست است كه سازمانهاي جاسوسي انگليس و آمريكا و غرب و اسرائيل . حقوقدانان زيادي را براي روز مباداي خودشان بخاطر سوارشدن بر گرده ملتهاي جهان تربيت كرده اند
اما
اما
اما
همين كشورها حاضر نيستند كه يكي ازين جماعت را براي يك روز هم كه شده . در نقش يك زمين شور در كشورشان بكار گيرند
زيرا بخوبي مي دانند كه دست پرورده هايشان . چه ... هستند !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
دوران اختلاس که اسلام امریکایی نبود و.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
1
1
سه شنبه 21 اردیبهشت جناب روحانی به شهر کرمان امد.قبلش شهر را پراز پوستر و بنر کردند و چهره شهر کرمان کاملا انتخاباتی شده. ادارات دولتی سنگ تمام گذاشتند در زدن بنر و پوستر ان هم با بودجه بیت المال که به نظرم هزینه اش میلیاردی هست .شهرداری کرمان که در کنترل اصلاح طلبان هست اتوبوس های کرمان و محل های تبلیغاتی مثل پل های عابر پیاده را بنفش و عکس باران کرده از تصویر جناب روحانی!!! دختر من را از طرف مدرسه متوسطه دوره اول (بهشت) با تعطیل کردن دروس به محل سخنرانی ایشان بردند.معلمین گفتند باید با روبان بنفش برید اونجا. جالب اینجاست جناب روحانی در شهر کرمان گفت نباید غیر ازایام انتخابات جناح بندی باشه. سوال من اینه پس چرا الان طرفداران شما شهر کرمان را جناح بندی کردند؟؟البته دختر بنده گفت غیر از دانش آموزان مردم عادی بسیار کم بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
عزيز من از اول انقلاب هميشه همين طور بوده ودانش آموزان وكارمندان را مي بردند چرا تهمت نا روا مي زني
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
1
0
مسئله این است که متاسفانه آقای روحانی فقط بلد استاز کم منتقدات برجام (ببخشید آفتاب تابان ) انتقاد کتد و اسلام انقلابی را نفی کند و بگوید ما اسلام انقلابی نداریم !! در صورتی که اسلام انقلابی ، اسلام مبارز علیه استکبار است و نقطه مقابل اسلام انقلابی اسلام آمریکائی است . اسلام آمریکایی یعنی اسم اسلام باشد ولی کاری به کار آمریکا و دنباله رو هایش نداشته باشد . همین نصب این همه بنر تبلیغاتی و استفاده از رنگ بنفش که نوعی دنباله روی تز انقلاب های رنگی است و جز اسراف که گناه کبیره است پیزی عاید مردم ندارد . اگر دولت راست می گوید پرا هزینه این بنر ها و پیامک های میلیاردی را صرف تقویت تولید ملی نمی کنند ؟ این کار ها جز نفرت مردم شهید پرور به نبال ندارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
همان اسلامي كه نشان دادن عكس يك خانم افتخارشان است .نخير عزيز من شما به صدر اسلام نگاه كن ببين از اين كارها مي كردند از ديوار سفارت بالا مي رفتند(يا مثلا فرستاده فرمانروايي را كتك مي زدند و...)اسلام افراطي ها اسلام داعشي هست نه اسلام ناب وانقلابي !!!!!!!!!!!؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار