کد خبر: 781511
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
معاون شهردار تهران از افتتاح نمایشگاه شهر آفتاب در ۲ روز آینده خبر داد و گفت: قرار بود عوارضی تهران - قم منتقل شود ولی این امر رخ نداد و طی هماهنگی‌های صورت گرفته در ایام برگزاری نمایشگاه، از خودروهای عبوری عوارضی دریافت نمی‌شود.
فارس: مجتبی عبداللهی امروز در جریان بازدید خبرنگاران از شهر آفتاب، گفت: نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب 14 اردیبهشت همزمان با نمایشگاه کتاب با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه این مجموعه نمایشگاهی در کنار فرودگاه امام(ره) قرار دارد، گفت: این نمایشگاه همجوار با اتوبان تهران - قم،‌ تهران - ساوه و ریل راه‌آهن است و همچنین مترو در این نمایشگاه وجود دارد که باعث شده این منطقه به یک منطقه اقتصادی تبدیل شود.

عبداللهی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی آفتاب بعد از افتتاح به فعالیت اقتصادی خود ادامه می‌دهد، گفت: تا پایان سال، نمایشگاه‌های متعددی در این مکان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کل نمایشگاه 163 هکتار است، گفت: این نمایشگاه در سه فاز ساخته می‌شود که فاز اول آن آماده شده و دو فاز دیگر به طور مشترک پیش می‌رود و این مجموعه‌ای که امروز بازدید کرده‌ایم در آن 200 هزار مترمربع ابنیه شامل سالن، تأسیسات، تونل‌های زیرزمینی و موتورخانه تأسیس شده است.

عبداللهی در خصوص افق طرح نمایشگاه شهر آفتاب، گفت: در سال 1404، 970 هزار مترمربع ابنیه در این مکان ساخته می‌شود.

به گفته معاون شهردار، در فازهای بعدی این نمایشگاه هتل ۴ و ۵ ستاره،‌ سالن همایش،‌ مسجد و سالن‌های اداری ساخته می‌شود.

وی در ادامه، گفت: از امروز مترو فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر فاصله حرکت قطارها نیم ساعت است اما از روز افتتاح، فاصله قطارها به 5 دقیقه و بعد به 3 دقیقه خواهد رسید.

معاون شهردار تهران از ایجاد پایانه اتوبوس،‌ ون و تاکسی در نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: همچنین غذاهای گرم در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

عبداللهی از پیش‌بینی خوابگاه برای دانشجویان شهرستانی خبر داد و گفت: به این افراد صبحانه رایگان داده می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش در خصوص انتقال عوارضی تهران - قم، گفت: عوارضی فعلاً‌ منتقل نشده اما طی هماهنگی‌های صورت گرفته تا پایان برگزاری نمایشگاه از خودروهای عبوری عوارض دریافت نمی‌شود.

عبداللهی در ادامه گفت: قرار است بعد از فرودگاه، عوارضی ساخته شود و بعد از ساخت عوارضی جدید، این عوارض منتقل می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار