کد خبر: 781509
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
مقامات امنیتی ترکیه در ادامه سیاست‌های سرکوب آزادی بیان، یک خبرنگار را به واسطه انتشار مطالبی در انتقاد از دولت آنکارا، بازداشت کردند.
روزنامه «الحریت» گزارش کرد که پلیس این کشور روز شنبه، یک خبرنگار دیگر را به اتهام انتشار مطالبی در فضای اجتماعی دستگیر کردند.

طبق این گزارش، این حادثه روز  شنبه (دیروز) به وقوع پیوست و «حمزه اکتان» خبرنگار 33 ساله که برای شبکه «آی ام سی تی وی» کار می‌کرد، بعد از حمله مأموران پلیس به خانه‌اش دستگیر شد.

وکلای وی می‌گویند که این خبرنگار به واسطه توییت‌هایی که در سال 2015 منتشر کرده است، دستگیر شد و مأموران پلیس همچنین او را به دلیل به اشتراک‌گذاری گزارشات رسانه‌ای در خصوص غیرنظامیانی که در درگیری‌های ترکیه با اعضای گروه «پ ک ک» کشته شدند، مورد بازجویی قرار دادند.

اقدام دولت ترکیه در سرکوب خبرنگاران و محدود کردن آزادی بیان پیش از این مورد انتقاد جامعه بین‌الملل از جمله سازمان ملل، آمریکا، اتحادیه اروپا، روسیه و سازمان گزارشگران بدون مرز قرار گرفته است.

طبق گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اسپوتنیک، در روزهای اخیر، چندین خبرنگار در ترکیه به دلیل انتقاد از عملکرد دولت خود دستگیر شده‌اند.

چندی پیش نیز، مقامات امنیتی ترکیه، مانع از ورود مدیرمسئول بخش ترکی پایگاه اطلاع‌رسانی «اسپوتنیک» به کشور شدند و او را در فرودگاه مجبور کردند که به روسیه بازگردد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار